
9 Ιουλίου 2025

Ο Altman της OpenAI απαντά στη «διείσδυση» της Meta: Πόλεμος κουλτούρας, χρημάτων και ταυτότητας στην AI εποχή

Περίληψη:
Ο Sam Altman χαρακτήρισε «αηδιαστικές» τις πρακτικές προσλήψεων της Meta, που προσπαθεί να δελεάσει ερευνητές της OpenAI με πακέτα έως και $300 εκατ. Αντιδρώντας, ο Altman κάλεσε την ομάδα να επικεντρωθεί στην αποστολή δημιουργίας AGI, υποστηρίζοντας ότι η κουλτούρα και η προοπτική της OpenAI υπερτερούν των χρηματικών κινήτρων.
Παράλληλα, η OpenAI ετοιμάζει πολυτελές συμβουλευτικό βραχίονα με χρεώσεις $10+ εκατ. για εξατομικευμένες λύσεις AI, ενώ η Cloudflare αλλάζει το διαδίκτυο με νέα αγορά “pay-per-crawl”.
Παράλληλα, η OpenAI ετοιμάζει πολυτελές συμβουλευτικό βραχίονα με χρεώσεις $10+ εκατ. για εξατομικευμένες λύσεις AI, ενώ η Cloudflare αλλάζει το διαδίκτυο με νέα αγορά “pay-per-crawl”.
Κύρια σημεία:
Altman vs Meta:
- Απάντηση Altman σε Slack προς τους ερευνητές, αποκαλώντας τις πρακτικές της Meta «distasteful».
- Η Meta προσέφερε έως και $300M για 4ετή συνεργασία.
- 11 νέες προσλήψεις στη Meta από OpenAI, Google, Anthropic.
- Ο Altman υποστήριξε πως τα καλύτερα στελέχη της OAI δεν έφυγαν.
Cloudflare & Pay-per-Crawl:
- Αυτόματο μπλοκάρισμα AI crawlers σε νέες ιστοσελίδες.
- Δημιουργία αγοράς όπου εκδότες χρεώνουν τα bots για πρόσβαση.
- TIME, Condé Nast και The Atlantic συμμετέχουν.
- OpenAI & Anthropic καταναλώνουν δυσανάλογα περισσότερα δεδομένα σε σχέση με τα referrals που επιστρέφουν.
OpenAI Enterprise Consulting:
- Νέα υπηρεσία προσαρμοσμένων λύσεων AI με ελάχιστο budget $10M.
- Συμμετοχή πρώην στελεχών της Palantir για ανάπτυξη σε συνεργασία με πελάτες.
- Πελάτες περιλαμβάνουν το Πεντάγωνο, Morgan Stanley, Grab.
- Συνεργασία με Snorkel AI για labeling σε εξειδικευμένους τομείς.
Claude Competitive Intelligence Tutorial:
- Οδηγός για ανταγωνιστική ανάλυση και δημιουργία executive dashboard με Claude Opus 4 και Artifacts.
Αναλυτικά:
Ο CEO της OpenAI, Sam Altman, έστειλε ένα δυναμικό μήνυμα προς το προσωπικό, απαντώντας στη Meta, η οποία επιχειρεί επιθετικά να προσλάβει επιστήμονες τεχνητής νοημοσύνης από την OpenAI. Σε αυτό το μήνυμα, σύμφωνα με πληροφορίες του WIRED, ο Altman αποκάλεσε τις πρακτικές της Meta «distasteful» και δήλωσε πως η δική τους αποστολή – η δημιουργία γενικής τεχνητής νοημοσύνης (AGI) – έχει μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε οικονομικό κίνητρο. Υποσχέθηκε επίσης επανεξέταση των αμοιβών και των μετοχικών πακέτων, λέγοντας ότι η OpenAI έχει πολύ μεγαλύτερη προοπτική ανόδου απ’ ό,τι η Meta.
Ο CRO της OpenAI, Mark Chen, παρομοίασε τη στρατηγική της Meta με «διάρρηξη στο σπίτι μας», ενώ ο Mark Zuckerberg ανακοίνωσε το νέο “Meta Superintelligence Labs” με 11 προσλήψεις από κορυφαία AI labs (OpenAI, Google, Anthropic).
Ταυτόχρονα, η Cloudflare ανατρέπει τις υπάρχουσες ισορροπίες του διαδικτύου, δημιουργώντας ένα νέο marketplace "Pay-per-Crawl", όπου τα AI bots θα πρέπει να πληρώνουν για να έχουν πρόσβαση σε περιεχόμενο. Μεγάλες εκδοτικές εταιρείες όπως TIME και Condé Nast συμμετέχουν στην προσπάθεια να διασφαλίσουν ότι η AI δεν θα συνεχίσει να καταναλώνει δωρεάν περιεχόμενο χωρίς επιστροφή επισκεψιμότητας. Ο στόχος είναι να μετατραπεί η σχέση μεταξύ AI και εκδοτών από τοξική σε βιώσιμη, αν και παραμένει ανοιχτό το κατά πόσο αυτή η αλλαγή θα οδηγήσει σε έναν "διπλό ιστό" – premium vs ελεύθερο web.
Επιπλέον, η OpenAI ανακοίνωσε ένα συμβουλευτικό βραχίονα, χρεώνοντας τουλάχιστον $10 εκατομμύρια για εξατομικευμένες λύσεις AI σε επιχειρήσεις. Με προσλήψεις από την Palantir και συνεργασίες με Snorkel AI, η OpenAI μπαίνει ευθέως στο χώρο της εταιρικής ψηφιακής μεταμόρφωσης, ανταγωνιζόμενη κολοσσούς όπως η Accenture και η Microsoft Consulting.
Στην εκπαίδευση, η Claude προσφέρει δυνατότητες ανταγωνιστικής ανάλυσης και δημιουργίας dashboards για επιχειρηματική ευφυΐα, επιτρέποντας ακόμα και μη ειδικούς να έχουν πρόσβαση σε αναλυτικά insights.
Ο κόσμος της AI εισέρχεται σε περίοδο εντατικοποίησης του ανταγωνισμού, επανατοποθέτησης σχέσεων μεταξύ ανθρώπων, εταιρειών και δεδομένων. Η κουλτούρα έναντι των μετοχών ίσως αποδειχθεί η πιο δύσκολη εξίσωση στην πορεία προς την AGI.