2 Δεκεμβρίου 2024

Η επανάσταση της Τεχνητής Νοημοσύνης στο LinkedIn: Μια πλατφόρμα γεμάτη αλγοριθμικές δημοσιεύσεις

Περίληψη

Η εισαγωγή εργαλείων συγγραφής με Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) έχει αλλάξει τη φύση των δημοσιεύσεων στο LinkedIn, με περισσότερες από τις μισές μακροσκελείς αναρτήσεις να είναι πιθανώς δημιουργημένες από AI. Παρόλο που η χρήση τέτοιων εργαλείων εξοικονομεί χρόνο, εγείρει ανησυχίες σχετικά με την ποιότητα, την αυθεντικότητα και τη δεοντολογία. Κάποιοι χρήστες τα αποδέχονται, ενώ άλλοι παραμένουν σκεπτικοί, με τον παράγοντα της ποιότητας να κρίνει την αποδοχή.

 

 

 

 

Κύρια Σημεία

  •  Το LinkedIn εισήγαγε εργαλεία AI για συνδρομητές Premium, αυξάνοντας τη χρήση AI για δημιουργία περιεχομένου.
  •  Από το 2018 έως το 2024, η χρήση AI για αναρτήσεις στο LinkedIn αυξήθηκε κατακόρυφα, ειδικά μετά την κυκλοφορία του ChatGPT το 2023.
  •  Η ποιότητα των δημοσιεύσεων είναι καθοριστική για την αποδοχή τους, ενώ η πλήρης εξάρτηση από AI μπορεί να θεωρηθεί αρνητική.
  •  Παρά τις ανησυχίες για δεοντολογία, πολλοί χρήστες βλέπουν την AI ως εργαλείο υποβοήθησης παρά αντικατάστασης ανθρώπινης εργασίας.
  •  Η χρήση δεδομένων για την εκπαίδευση AI εγείρει ζητήματα πνευματικών δικαιωμάτων, ενώ ορισμένοι χρήστες αντιμετωπίζουν αρνητική κριτική για την εξάρτηση από AI.
  •  Η πλατφόρμα λειτουργεί ως δοκιμαστικό περιβάλλον για το AI, με δεδομένη την ουδέτερη φύση της και την έλλειψη υψηλών προσδοκιών για αυθεντικότητα.

 

Αναλυτικά το άρθρο:

Η εμφάνιση αυτοματοποιημένων κειμένων έχει αρχίσει να μετασχηματίζει την ταυτότητα πολλών ιστοσελίδων. Κάποιες φορές, αυτό αλλάζει τη φυσιογνωμία τους, όπως όταν αγαπημένες εκδόσεις αγοράζονται και μετατρέπονται σε "εργοστάσια περιεχομένου" βασισμένα σε AI. Άλλοτε, όμως, η επίδραση του AI δεν είναι τόσο εμφανής. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το LinkedIn.

Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης της Microsoft για επαγγελματίες έχει αγκαλιάσει την τεχνητή νοημοσύνη, παρέχοντας στους συνδρομητές του LinkedIn Premium εργαλεία συγγραφής AI που μπορούν να "ξαναγράψουν" αναρτήσεις, προφίλ και άμεσα μηνύματα. Φαίνεται ότι η πρωτοβουλία αυτή έχει αποδώσει: Σύμφωνα με ανάλυση της startup Originality AI, περισσότερο από το 54% των μακροσκελών αναρτήσεων στα αγγλικά είναι πιθανό να έχουν δημιουργηθεί από AI. Ωστόσο, το τυπικό, "εταιρικό" στυλ γραφής στο LinkedIn δυσκολεύει τη διάκριση ανάμεσα σε κείμενα γραμμένα από AI και ανθρώπους.

Η Originality ανέλυσε 8.795 δημόσιες αναρτήσεις στο LinkedIn, άνω των 100 λέξεων, που δημοσιεύθηκαν από τον Ιανουάριο του 2018 έως τον Οκτώβριο του 2024. Στα πρώτα χρόνια, η χρήση εργαλείων AI ήταν αμελητέα. Όμως, στις αρχές του 2023 σημειώθηκε σημαντική αύξηση, όταν εμφανίστηκε το ChatGPT. Σύμφωνα με τον CEO της Originality, Jon Gillham, τα AI-δημιουργημένα κείμενα αυξήθηκαν κατά 189% εκείνη την περίοδο, αν και πλέον έχουν σταθεροποιηθεί.

Το LinkedIn δηλώνει ότι δεν παρακολουθεί πόσες δημοσιεύσεις γράφονται ή επεξεργάζονται με εργαλεία AI. Ωστόσο, διαθέτει συστήματα εντοπισμού χαμηλής ποιότητας περιεχομένου ή κειμένων που είναι πανομοιότυπα. Όπως εξηγεί ο Adam Walkiewicz, επικεφαλής της "σχετικότητας της ροής", η AI είναι ένα εργαλείο που βοηθά στη συγγραφή προσχεδίων, αλλά οι αυθεντικές ιδέες των χρηστών παραμένουν το βασικό ζητούμενο.

Παρά την επαγγελματική της φύση, η πλατφόρμα έχει εξελιχθεί σε δημοφιλή χώρο για influencers, ακόμη και για εφήβους της Gen Z. Όπως και σε άλλες πλατφόρμες, οι χρήστες στο LinkedIn επιδιώκουν την προσοχή, ενώ startups προσφέρουν υπηρεσίες δημιουργίας σχολίων και αναρτήσεων με AI, βοηθώντας τους να εντυπωσιάσουν πιθανούς εργοδότες.

Ορισμένοι χρήστες, ωστόσο, βασίζονται σε πιο γενικά εργαλεία AI, όπως το Claude της Anthropic, για τη συγγραφή προσχεδίων. Για παράδειγμα, η συγγραφέας περιεχομένου Adetayo Sogbesan αναφέρει ότι χρησιμοποιεί το Claude για δημοσιεύσεις πελατών στον τεχνολογικό κλάδο, εξοικονομώντας χρόνο.

Η χρήση AI προκαλεί, ωστόσο, διαμάχες. Κάποιοι αντιτίθενται έντονα στη χρήση μεγάλων γλωσσικών μοντέλων, υποστηρίζοντας ότι αποδυναμώνουν τη δουλειά των ανθρώπων και μειώνουν τις επαγγελματικές ευκαιρίες στον τομέα της γραφής. Επιπλέον, έχουν κατατεθεί αγωγές κατά εταιρειών AI για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων, καθώς τα εργαλεία αυτά εκπαιδεύονται σε ανθρώπινα κείμενα χωρίς άδεια.

Κάποιοι χρήστες του LinkedIn που υιοθέτησαν την AI δέχθηκαν κριτική, ενώ άλλοι επισημαίνουν την ποιότητα ως το κριτήριο αποδοχής. Ο LinkedIn blogger Rakan Brahedni, για παράδειγμα, αποκαλύπτει όταν χρησιμοποιεί AI, χωρίς όμως να έχει δεχθεί παράπονα, υποστηρίζοντας ότι αν το περιεχόμενο είναι καλό, δεν ενοχλεί κανέναν.

Το LinkedIn φαίνεται να αποτελεί ένα "εργαστήριο" για την τεχνητή νοημοσύνη, με τους χρήστες να αναμένουν περιεχόμενο ουδέτερο και ευγενικό, όπου η τεχνητή φύση δεν προκαλεί έκπληξη.

 

Πηγή: Yes, That Viral LinkedIn Post You Read Was Probably AI-Generated