7 Οκτωβρίου 2024

Η επαγγελματική εξουθένωση ωθεί τους εργαζόμενους να χρησιμοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη - ακόμη και αν το αφεντικό τους δεν το γνωρίζει

 

Περίληψη άρθρου:

Η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης αυξάνεται στον εργασιακό χώρο, λόγω της υπερφόρτωσης των εργαζομένων που αναζητούν ανακούφιση από την ψηφιακή υπερφόρτωση. Η έκθεση της Microsoft και του LinkedIn αποκαλύπτει ότι το 75% των εργαζομένων σε θέσεις γραφείου χρησιμοποιούν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, με σχεδόν διπλάσια αύξηση τους τελευταίους έξι μήνες. Ωστόσο, οι εταιρείες υστερούν στην εκπαίδευση των εργαζομένων στη χρήση της ΤΝ.

 

Κύρια σημεία του άρθρου:

  • Οι υπάλληλοι χρησιμοποιούν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης στην εργασία τους από απελπισία λόγω της υπερφόρτωσής τους με μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, διαδικτυακές συνομιλίες και συσκέψεις.
  • Το 75% των ανθρώπων που εργάζονται σε θέσεις γραφείου χρησιμοποιούν ήδη τεχνητή νοημοσύνη στην εργασία τους, με τον αριθμό αυτό να έχει σχεδόν διπλασιαστεί τους τελευταίους έξι μήνες.
  • Οι εργαζόμενοι φέρνουν τα δικά τους εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης αντί να περιμένουν από τις εταιρείες τους να παρέχουν καθοδήγηση.
  • Η έκθεση της Microsoft και του LinkedIn δείχνει μια ζοφερή ματιά στην υπερφόρτωση των εργαζομένων, με πολλούς να αισθάνονται εξαντλημένοι και να παλεύουν με τον ρυθμό και τον όγκο της εργασίας.
  • Η πλειονότητα των διευθυντών επιχειρήσεων δηλώνουν ότι δεν θα προσλάμβαναν κάποιον που δεν έχει δεξιότητες για τη χρήση της ΤΝ, ωστόσο λιγότεροι από το 40% των ανθρώπων που χρησιμοποιούν την ΤΝ στην εργασία τους έχουν λάβει εκπαίδευση γι' αυτήν.
  • Οι εταιρείες διαφέρουν ως προς την υιοθέτηση της ΤΝ, με τους χρήστες ισχύος να εξοικονομούν κατά μέσο όρο 30 λεπτά την ημέρα, αλλά να χρειάζονται ενθάρρυνση από τη διοίκηση για να χρησιμοποιήσουν την ΤΝ αποτελεσματικά.

 

Αναλυτικά το άρθρο:

Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη στην εργασία τους, είτε το θέλουν τα αφεντικά τους είτε όχι, όπως δείχνουν νέα δεδομένα. Αλλά η αλλαγή αυτή οφείλεται στην απελπισία και όχι στην καινοτομία.

Οι υπάλληλοι είναι τόσο καταβεβλημένοι από τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τις διαδικτυακές συνομιλίες και τις συσκέψεις που χρησιμοποιούν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να κάνουν τη δουλειά τους - ακόμη και αν οι εταιρείες τους δεν τα έχουν εκπαιδεύσει να το κάνουν, σύμφωνα με έναν δείκτη εργασιακών τάσεων που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη από τη Microsoft και το LinkedIn.

Το 75 % των ανθρώπων σε θέσεις γραφείου χρησιμοποιούν ήδη τεχνητή νοημοσύνη στην εργασία τους και ο αριθμός των ανθρώπων που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη έχει σχεδόν διπλασιαστεί τους τελευταίους έξι μήνες, σύμφωνα με την έκθεση. Η συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων που χρησιμοποιούν AI -ανεξάρτητα από το αν είναι baby boomers ή Gen Z- «φέρνουν τα δικά τους εργαλεία AI» αντί να περιμένουν από τις εταιρείες τους να τους καθοδηγήσουν.

«Οι άνθρωποι κατακλύζονται από το ψηφιακό χρέος και βρίσκονται υπό πίεση στην εργασία», δήλωσε η Colette Stallbaumer, γενική διευθύντρια του chatbot Copilot της Microsoft και συνιδρύτρια του WorkLab, σε βίντεο που ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της έκθεσης. «Και στρέφονται στην τεχνητή νοημοσύνη για ανακούφιση». Η Microsoft (στην οποία ανήκει επίσης το LinkedIn) έχει να κερδίσει από την υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης και ήδη εξαργυρώνει τα εργαλεία της για τη δημιουργία τεχνητής νοημοσύνης.

Η νέα έκθεση βασίζεται σε μια έρευνα σε 31.000 άτομα που εργάζονται σε θέσεις γραφείου σε 31 χώρες, σε τάσεις εργασίας και προσλήψεων που βρέθηκαν σε δεδομένα του LinkedIn, σε δεδομένα από το Microsoft 365 και σε έρευνες από εταιρείες του Fortune 500. Πρόκειται για μια ματιά στο πώς η γενεσιουργός τεχνητή νοημοσύνη έχει επηρεάσει τον εργασιακό χώρο από τότε που εργαλεία όπως το ChatGPT έγιναν διαθέσιμα στα τέλη του 2022. Ενώ η ταχεία υιοθέτηση της ΤΝ προκάλεσε φόβους ότι θα αντικαταστήσει τις θέσεις εργασίας, η έκθεση παρουσιάζει μια διαφορετική εικόνα: των υπερφορτωμένων εργαζομένων που αναζητούν τις δικές τους λύσεις και των διευθυντών που είναι πρόθυμοι να προσλάβουν άτομα που έχουν δεξιότητες αξιοποίησης της ΤΝ -ακόμη και όταν οι ίδιες οι εταιρείες υστερούν στην εκπαίδευση των εργαζομένων για τη χρήση της.

Η έκθεση προσφέρει μια ζοφερή ματιά στην υπερφόρτωση των εργαζομένων: Σχεδόν το 70% των ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι δυσκολεύονται με το ρυθμό και τον όγκο της εργασίας τους και σχεδόν οι μισοί αισθάνονται εξαντλημένοι.

Όσοι χρησιμοποιούν το Microsoft 365 περνούν το μεγαλύτερο μέρος της εργάσιμης ημέρας τους επικοινωνώντας με άλλους ανθρώπους στην εταιρεία τους και λιγότερο χρόνο δουλεύοντας στο Word και το PowerPoint - ένα μεγαλύτερο πρόβλημα που κάποια εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης προσπαθούν να λύσουν. Η έκθεση διαπίστωσε επίσης ότι το 46% των ανθρώπων θέλουν να παραιτηθούν από τη δουλειά τους φέτος. Αντίθετα, μπορεί να χρειαστούν δεξιότητες AI για να προσληφθούν αλλού.

«Πρόκειται για ένα καυτό σύνολο δεξιοτήτων», λέει η Julie Schweber, ανώτερη σύμβουλος γνώσεων ανθρώπινου δυναμικού της Society for Human Resource Management, η οποία σημειώνει ότι ορισμένοι υπεύθυνοι προσλήψεων δίνουν προβάδισμα σε όσους αναζητούν εργασία με εμπειρία και δεξιότητες AI. «Όλοι γνωρίζουμε ότι έρχεται. Θα επηρεάσει τα πάντα στον εργασιακό χώρο».

Ενώ η έκθεση δείχνει ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς μεταξύ των εργαζομένων σε γραφεία, η ευρύτερη υιοθέτησή της μπορεί να είναι πιο αργή. Μια έρευνα της Pew νωρίτερα φέτος διαπίστωσε ότι μόλις το 20% των ενηλίκων των ΗΠΑ έχουν χρησιμοποιήσει το ChatGPT για την εργασία τους, αν και ο αριθμός αυτός είχε αυξηθεί από το 12% των ανθρώπων στα μέσα του 2023.

Παράλληλα με την έκθεση, η Microsoft ανακοίνωσε επίσης εξελίξεις στο εργαλείο Copilot, συμπεριλαμβανομένης μιας λειτουργίας αυτόματης συμπλήρωσης που προορίζεται να βοηθήσει τους ανθρώπους να προτρέπουν το chatbot να λαμβάνει καλύτερη απόδοση. Διαθέτει επίσης μια λειτουργία επανεγγραφής που θα προσθέτει περιεχόμενο σε απλές προτροπές και μια διεπαφή συνομιλίας «catch up», η οποία στέλνει εξατομικευμένες υπενθυμίσεις, όπως μια ειδοποίηση για μια επερχόμενη συνάντηση μαζί με πληροφορίες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι άνθρωποι για να προετοιμαστούν.

Το LinkedIn και η Microsoft εξέτασαν επίσης τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες αναπτύσσουν την εκπαίδευση στην τεχνητή νοημοσύνη και τις προσδοκίες τους από τους εργαζόμενους. Σύμφωνα με την έκθεση, η πλειονότητα των διευθυντών επιχειρήσεων δηλώνουν ότι δεν θα προσλάμβαναν κάποιον που δεν έχει δεξιότητες για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Ωστόσο, λιγότερο από το 40 % των ατόμων που χρησιμοποιούν την ΤΝ στην εργασία τους έχουν λάβει εκπαίδευση γι' αυτήν, γεγονός που δείχνει ότι υπάρχει πιθανό κενό γνώσεων, εκτός εάν οι εργαζόμενοι αναβαθμίσουν τις γνώσεις τους. Οι συγγραφείς περιεχομένου, οι διευθυντές μάρκετινγκ και οι γραφίστες είναι μεταξύ των τύπων εργασίας όπου οι άνθρωποι προσθέτουν δεξιότητες AI στα προφίλ στο LinkedIn με τα υψηλότερα ποσοστά.

Αυτό το χάσμα ενισχύεται από τα διαφορετικά επίπεδα υιοθέτησης της ΤΝ από τις εταιρείες. Η έκθεση διαπίστωσε επίσης ότι η συντριπτική πλειονότητα των «ισχυρών χρηστών», ή εκείνων που χρησιμοποιούν την ΤΝ αρκετές φορές την εβδομάδα στη δουλειά τους, λένε ότι χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να αντιμετωπίσουν έναν υπερβολικό φόρτο εργασίας και να εξοικονομήσουν κατά μέσο όρο 30 λεπτά κάθε μέρα - αλλά είναι πιο πιθανό να έχουν λάβει ενθάρρυνση από τη διοίκηση να σκεφτούν πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η ΤΝ στην εργασία τους.

Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στο χώρο εργασίας δεν είναι χωρίς κινδύνους. Τα εργαλεία είναι γνωστό ότι παρουσιάζουν μεροληψία και παραισθήσεις ή επινοούν δικά τους γεγονότα και εξηγήσεις. Και οι εργαζόμενοι που περνούν την εργασία που δημιουργείται από την ΤΝ ως δική τους εγείρει ανησυχίες για λογοκλοπή και παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων. Η κυβέρνηση των ΗΠΑ ανακοίνωσε πρόσφατα προστατευτικές μπάρες για τη χρήση της ΤΝ από ομοσπονδιακούς εργαζόμενους και οργανισμούς για την προστασία των ανθρώπων από αυτές τις ανησυχίες. Για πολλούς εργοδότες, πρόκειται ακόμη για μια διαδικασία εκμάθησης.

«Οι οργανισμοί εξακολουθούν να προσπαθούν να καταλάβουν: Πώς ταιριάζει η ΤΝ στην καθημερινότητα αυτού που κάνουμε;» λέει η Leanne Getz, αντιπρόεδρος των καναλιών παράδοσης στην εταιρεία στελέχωσης προσωπικού πληροφορικής Experis. «Είμαστε επιφυλακτικοί λόγω αυτής της ακρίβειας και αυτού του κομματιού της ιχνηλασιμότητας που είναι ακόμη κάπως άγνωστο».

 

Πηγή: Burnout Is Pushing Workers to Use AI—Even if Their Boss Doesn’t Know