14 Ιανουαρίου 2025

Ρυθμίσεις στη Βιομηχανία Ψηφιακής Διαφήμισης: Μια Ανεξέλεγκτη Αγορά Υπολογίζεται στα 700 Δισεκατομμύρια Δολάρια

Περίληψη:

Η βιομηχανία ψηφιακής διαφήμισης αξίας 700 δισεκατομμυρίων δολαρίων παραμένει σε μεγάλο βαθμό ανεξέλεγκτη, με λίγους νόμους για την προστασία των εταιρειών και των καταναλωτών. Οι διαφημίσεις συχνά εμφανίζονται σε ακατάλληλες ιστοσελίδες που ενδέχεται να προωθούν παραπληροφόρηση, ρητορική μίσους, ή παράνομο περιεχόμενο. Ωστόσο, το 2025 αναμένεται η εφαρμογή νέων κανονισμών σε ΗΠΑ, Ευρώπη και Καναδά που θα αυξήσουν τη διαφάνεια και θα επιτρέψουν στους διαφημιστές να ελέγχουν τα δεδομένα των καμπανιών τους και να λαμβάνουν αποζημιώσεις όταν παραβιάζονται οι συμφωνίες τους. Αυτές οι νομοθετικές αλλαγές στοχεύουν επίσης στην προστασία της δημοκρατίας από την κακή χρήση των ψηφιακών διαφημίσεων.

 

Κύρια Σημεία:

  1. Μη ρυθμιζόμενη βιομηχανία:
    • Η βιομηχανία ψηφιακής διαφήμισης αξίζει $700 δισ., αλλά λειτουργεί χωρίς αυστηρούς κανονισμούς.
    • Διαφημίσεις συχνά τοποθετούνται σε ιστοσελίδες με ακατάλληλο περιεχόμενο χωρίς τη γνώση των διαφημιζόμενων εταιρειών.
  2. Παραδείγματα παραπληροφόρησης:
    • Οι διαφημίσεις έχουν εμφανιστεί σε ιστοσελίδες που προωθούν ψευδείς πληροφορίες για τον Covid-19, ψευδείς ειδήσεις για εκλογές, ή ακόμη και περιεχόμενο που περιέχει ρητορική μίσους.
  3. Αλλαγές από το 2025:
    • Νέοι κανονισμοί σχεδιάζονται σε Βρυξέλλες, Οτάβα, Ουάσινγκτον και Λονδίνο.
    • Οι νόμοι θα επιτρέπουν στους διαφημιζόμενους να ελέγχουν τα δεδομένα διαφημίσεων και να λαμβάνουν αυτόματες επιστροφές χρημάτων σε περιπτώσεις απάτης.
  4. Παραδείγματα νομοθεσίας:
    • Στον Καναδά, εξετάζεται η Online Harms Act για την αφαίρεση περιεχομένου με ανήλικους.
    • Στην Καλιφόρνια και τη Νέα Υόρκη, προτείνεται νομοθεσία για την παρακολούθηση των χρηματοοικονομικών ροών της ψηφιακής διαφήμισης.
  5. Διαφάνεια και Δημοκρατία:
    • Η ανεξέλεγκτη φύση των διαφημίσεων αποτελεί απειλή για τη δημοκρατία, ιδίως στις ΗΠΑ όπου τα προεδρικά κόμματα θα ξοδέψουν $2 δισ. σε ψηφιακές διαφημίσεις το 2024.
  6. Διαφάνεια για την Google:
    • Η Google, ως η μεγαλύτερη εταιρεία διαφήμισης, θα επηρεαστεί σημαντικά από τους νέους κανονισμούς.

 

Αναλυτικά το άρθρο:

Η ψηφιακή διαφήμιση είναι μια τεράστια βιομηχανία 700 δισεκατομμυρίων δολαρίων (530 δισεκατομμυρίων λιρών) που παραμένει σε μεγάλο βαθμό ανεξέλεγκτη, με λίγους νόμους για την προστασία των εμπορικών σημάτων και των καταναλωτών. Οι εταιρείες και τα εμπορικά σήματα που διαφημίζουν προϊόντα συχνά δεν γνωρίζουν ποιοι ιστότοποι προβάλλουν τις διαφημίσεις τους. Διευθύνω το Check My Ads, ένα παρατηρητήριο τεχνολογίας διαφημίσεων, και ασχολούμαστε συνεχώς με καταστάσεις όπου διαφημιζόμενοι και πολίτες έχουν πέσει θύματα ψεμάτων, απάτης και χειραγώγησης. Έχουμε αφαιρέσει διαφημίσεις από ιστότοπους με σοβαρή παραπληροφόρηση σχετικά με το Covid-19, ψευδές προεκλογικό περιεχόμενο, ακόμη και νεκρολογίες που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη.

Επί του παρόντος, εάν μια μάρκα θέλει να διαφημίσει ένα προϊόν, η Google διευκολύνει την τοποθέτηση της διαφήμισης με βάση την επιθυμητή εμβέλεια και τις μετρήσεις της διαφήμισης. Μπορεί τεχνικά να ακολουθήσει τη συμφωνία παρέχοντας προβολές και κλικ, αλλά δεν παρέχει διαφανή δεδομένα σχετικά με το πώς και από πού προήλθαν οι προβολές της διαφήμισης. Είναι πιθανόν η διαφήμιση να προβλήθηκε σε δυσάρεστες ιστοσελίδες εκ διαμέτρου αντίθετες με τις αξίες της μάρκας. Για παράδειγμα, το 2024, διαπιστώθηκε ότι η Google επωφελούνταν από την τοποθέτηση διαφημίσεων προϊόντων σε ιστότοπους που προωθούσαν σκληρή πορνογραφία, παραπληροφόρηση, ακόμη και ρητορική μίσους, ενάντια στις επιθυμίες των εμπορικών σημάτων.

Το 2025, ωστόσο, αυτό το σκάνδαλο θα λάβει τέλος, καθώς θα αρχίσουμε να θεσπίζουμε τους πρώτους κανονισμούς που στοχεύουν στη βιομηχανία ψηφιακής διαφήμισης. Σε όλο τον κόσμο, οι νομοθέτες στις Βρυξέλλες, την Οττάβα, την Ουάσινγκτον και το Λονδίνο βρίσκονται ήδη στα πρώτα στάδια της ανάπτυξης κανονισμών που θα διασφαλίζουν ότι οι μάρκες θα έχουν πρόσβαση στη νομική υποστήριξη για να κάνουν ερωτήσεις, να ελέγχουν τα δεδομένα των διαφημίσεων και να λαμβάνουν αυτόματες επιστροφές χρημάτων όταν διαπιστώνουν ότι οι ψηφιακές εκστρατείες τους έχουν υποστεί απάτη ή παραβιάσεις της ασφάλειας.

Στον Καναδά, για παράδειγμα, το κοινοβούλιο συζητά τη θέσπιση του νόμου Online Harms Act, ενός νόμου που θα παρέχει κίνητρα για την αφαίρεση σεξουαλικού περιεχομένου που αφορά ανηλίκους. Η ιδέα πίσω από αυτόν τον νόμο είναι ότι αν το περιεχόμενο είναι παράνομο, τότε και η απόκτηση χρημάτων από αυτό θα πρέπει να είναι επίσης παράνομη.

Στην Καλιφόρνια και τη Νέα Υόρκη, οι υποστηρικτές προτείνουν επίσης νομοθεσία που θα έχει ως στόχο την εφαρμογή ενός νόμου για τη γνώση του πελάτη για την παρακολούθηση του παγκόσμιου οικονομικού εμπορίου της διαφήμισης. Αυτό είναι σημαντικό επειδή αυτές οι δύο πολιτείες τροφοδοτούν την παγκόσμια βιομηχανία τεχνολογίας διαφημίσεων. Η Νέα Υόρκη έχει περισσότερες εταιρείες τεχνολογίας διαφημίσεων από οποιαδήποτε άλλη πόλη στον κόσμο. Οι νόμοι περί διαφάνειας που θα θεσπιστούν στην Καλιφόρνια, από την άλλη πλευρά, θα επηρεάσουν τις διεθνείς διαφημιστικές δραστηριότητες της Google - μακράν της μεγαλύτερης εταιρείας ad tech στον κόσμο.

Πέρα από τα ζητήματα των εμπορικών σημάτων και των καταναλωτών, ο ανεξέλεγκτος χαρακτήρας του τοπίου της ψηφιακής διαφήμισης αποτελεί άμεση απειλή για τη δημοκρατία. Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, οι δαπάνες των προεδρικών εκστρατειών παραμένουν ουσιαστικά ανεξέλεγκτες. Εκτιμάται ότι οι προεδρικές εκστρατείες θα δαπανήσουν έως και 2 δισεκατομμύρια δολάρια (1,5 δισεκατομμύρια λίρες) σε ψηφιακή διαφήμιση το 2024. Με τους ισχύοντες νόμους, πιθανότατα δεν θα έχουμε εξωτερικά δεδομένα σχετικά με τις επιστροφές ή τα ποσοστά τους.

Το 2025, η νομοθετική πίεση ασκείται στις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας για τη ρύθμιση της διαφημιστικής τεχνολογίας.

 

Πηγή: The Pressure Is on for Big Tech to Regulate the Broken Digital Advertising Industry