
16 Νοεμβρίου 2025
Ο Λευκός Οίκος μόλις ανακοίνωσε μια Bonanza φόρτισης EV αξίας 623 εκατομμυρίων δολαρίων

Περίληψη άρθρου:
Η κυβέρνηση των ΗΠΑ χορηγεί επιχορηγήσεις ύψους 623 εκατομμυρίων δολαρίων για τη βελτίωση του δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (EV), με έμφαση στις αγροτικές περιοχές και τις περιοχές με χαμηλό εισόδημα. Η χρηματοδότηση θα υποστηρίξει την εγκατάσταση 7.500 νέων θυρών φόρτισης και σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο. Στόχος είναι να αντιμετωπιστεί το "άγχος της εμβέλειας" και να ενισχυθεί η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς οι ΗΠΑ προσπαθούν να επιτύχουν τους κλιματικούς στόχους τους. Η μισή χρηματοδότηση θα διατεθεί για κοινοτικά έργα, ενώ η άλλη μισή θα χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία πυκνών δικτύων φόρτισης κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων. Ωστόσο, προκλήσεις όπως οι τοπικοί κανόνες αδειοδότησης και οι καθυστερήσεις των εξαρτημάτων ενδέχεται να εμποδίσουν τις προσπάθειες εγκατάστασης.
Κύρια σημεία του άρθρου:
- Ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε επιχορηγήσεις συνολικού ύψους 623 εκατομμυρίων δολαρίων για σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
- Η χρηματοδότηση αποσκοπεί στην αντιμετώπιση του άγχους για την εμβέλεια και την ενίσχυση του δικτύου φόρτισης των ΗΠΑ.
- Οι επιχορηγήσεις θα χρηματοδοτήσουν 7.500 νέες θύρες φόρτισης, με έμφαση στις αγροτικές περιοχές και τις περιοχές με χαμηλό εισόδημα.
- Η χρηματοδότηση θα αφορά επίσης σταθμούς ανεφοδιασμού με υδρογόνο για φορτηγά και φορτηγά.
- Η χρηματοδότηση αυτή αποτελεί μέρος των 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων που προορίζονται για τη φόρτιση και την οικολογικότερη τροφοδοσία με καύσιμα στο διμερή νόμο για τις υποδομές.
- Οι ΗΠΑ διαθέτουν σήμερα σχεδόν 161.000 θύρες φόρτισης, αλλά μια μελέτη του Εθνικού Εργαστηρίου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας δείχνει ότι θα χρειαστούν 1,2 εκατομμύρια μέχρι το 2030.
Αναλυτικά το άρθρο:
Οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων εξακολουθούν να είναι σπάνιοι σε πολλά μέρη των ΗΠΑ. Ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε επιχορηγήσεις συνολικού ύψους 623 εκατομμυρίων δολαρίων για τη συμπλήρωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ποδηλάτων και σκούτερ.
Καθώς αυξάνεται ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων στους αμερικανικούς δρόμους, αυξάνεται και το άγχος για την εμβέλεια. Οι οδηγοί συμβατικών αυτοκινήτων απολαμβάνουν την υποστήριξη ενός τεράστιου, καθιερωμένου δικτύου πρατηρίων καυσίμων. Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων εξαρτώνται από φορτιστές που είναι πολύ πιο σπάνιοι, ειδικά στις λεγόμενες "ερήμους φόρτισης" -συχνά περιοχές με χαμηλότερο εισόδημα- όπου οι χώροι επαναφόρτισης είναι ελάχιστοι και μακριά. Σήμερα, ο Λευκός Οίκος γράφει μια νέα συνταγή για την ασθένεια αυτή, η οποία θεωρείται ότι εμποδίζει την ηλεκτροκίνηση των μεταφορών: θα χορηγηθούν 623 εκατομμύρια δολάρια σε ανταγωνιστικές επιχορηγήσεις για την ενίσχυση του δικτύου φόρτισης των ΗΠΑ με 7.500 νέες θύρες φόρτισης, πολλές από τις οποίες σε αγροτικές περιοχές και περιοχές με χαμηλό και μέτριο εισόδημα. Ένα μέρος των χρημάτων θα διατεθεί επίσης σε σταθμούς ανεφοδιασμού με υδρογόνο, που θα χρησιμοποιούνται κυρίως από φορτηγά και φορτηγά.
Η χρηματοδότηση είναι το τελευταίο κομμάτι της αλλαγής που αποδεσμεύεται από το συνολικό ποσό των 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων που προορίζονται για τη φόρτιση και την πιο πράσινη τροφοδοσία καυσίμων στο διακομματικό νόμο του 2021 για τις υποδομές.
"Βρισκόμαστε σε τροχιά - σε τροχιά επιτάχυνσης - για να επιτύχουμε και να υπερβούμε τον στόχο του προέδρου να πετύχουμε 500.000 φορτιστές και να οικοδομήσουμε αυτή την εθνική ραχοκοκαλιά", δήλωσε ο εθνικός σύμβουλος του Λευκού Οίκου για το κλίμα Ali Zaidi κατά τη διάρκεια μιας κλήσης τύπου την Τετάρτη. "Έχουμε οπτική επαφή με 26 εργοστάσια σε όλη τη χώρα που θα είναι σε θέση να κατασκευάσουν αυτά τα προϊόντα".
Οι μεταφορές ευθύνονται για το 30% περίπου των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις ΗΠΑ. Η χώρα διαθέτει σήμερα σχεδόν 161.000 θύρες φόρτισης, σύμφωνα με το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ. Μια μελέτη του Εθνικού Εργαστηρίου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας που δημοσιεύθηκε το περασμένο καλοκαίρι υποδεικνύει ότι η χώρα θα χρειαστεί 1,2 εκατομμύρια μέχρι το 2030 για να καλύψει τη ζήτηση από τον αυξανόμενο εθνικό στόλο EV.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ αυξάνονται γρήγορα, αλλά εξακολουθούν να υστερούν σε σχέση με εκείνες πολλών άλλων χωρών, όπως η Νορβηγία, η Γερμανία και η Κίνα. Οι πολιτικές της κυβέρνησης Μπάιντεν που έχουν σχεδιαστεί για τη δημιουργία εγχώριων πράσινων βιομηχανιών -συμπεριλαμβανομένης της εξόρυξης υλικών μπαταριών, της κατασκευής μπαταριών, της κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της κατασκευής φορτιστών- βρίσκονται ακόμη στην αρχή τους.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ Πιτ Μπάτιγκιγκ χαρακτήρισε τη μετάβαση "τη δεύτερη επανάσταση της αυτοκινητοβιομηχανίας", αλλά δήλωσε ότι "βρισκόμαστε σε πολύ μεγάλο βαθμό στο σημείο που πρέπει να αξιολογήσουμε αν όντως θα κατασκευαστεί στην Αμερική από Αμερικανούς εργαζόμενους και αν τα οφέλη θα φτάσουν σε όλους τους Αμερικανούς".
Η μισή από τη νέα χρηματοδότηση που ανακοινώθηκε σήμερα θα διατεθεί για κοινοτικά έργα -όπως κοντά σε σχολεία, πάρκα και κτίρια γραφείων- που θα αναπτύξουν φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων και υποδομές καυσίμου υδρογόνου. Κάποια από αυτά θα στοχεύουν σε μέρη με χαμηλή αναλογία ιδιωτικών χώρων στάθμευσης προς τα σπίτια - δηλαδή σε μέρη όπου οι άνθρωποι δεν έχουν τα δικά τους προσωπικά γκαράζ όπου μπορούν να φορτίζουν κάθε βράδυ.
Στην Καλιφόρνια, η κομητεία Contra Costa της Bay Area θα λάβει 15 εκατομμύρια δολάρια, για παράδειγμα, για την εγκατάσταση περισσότερων από 100 φορτιστών στις βιβλιοθήκες της. Στην Αλάσκα, η Ένωση Ινδιάνων Chilkoot θα λάβει 1,4 εκατ. δολάρια για έναν σταθμό φόρτισης στη μειονεκτική κοινότητα Haines. Η πόλη Mesa, στην Αριζόνα, θα λάβει 12 εκατομμύρια δολάρια για μια ποικιλία φορτιστών για ηλεκτρικά οχήματα και μικρότερα οχήματα, όπως ηλεκτρικά σκούτερ. "Αυτή η επένδυση αφορά επίσης πράγματα που είναι μικρότερα, με ρόδες - ποδήλατα, escooters", δήλωσε ο Zaidi.
Οι επιστήμονες και οι ακτιβιστές για το κλίμα έχουν εστιάσει την έρευνα και τους πόρους σε αστικούς χώρους, ιδίως λόγω των "πολλαπλών" πλεονεκτημάτων που μπορούν να προσφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Εάν οι πόλεις κατασκευάσουν περισσότερους φορτιστές, η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθεί, μειώνοντας τόσο τις τοπικές εκπομπές όσο και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και της δημόσιας υγείας. "Για τους ανθρώπους που έχουν μια είσοδο σε ένα γκαράζ, η φόρτιση του EV σας δεν είναι τόσο επαχθής όσο μπορεί να είναι, αν ζείτε, ας πούμε, σε μια πολυκατοικία", δήλωσε ο ομοσπονδιακός διαχειριστής αυτοκινητοδρόμων Shailen Bhatt κατά τη διάρκεια της κλήσης τύπου. "Νομίζω ότι αυτός ήταν ένας από τους βασικούς τομείς εστίασής μας εδώ είναι να εμβαθύνουμε στις αστικές περιοχές και να πούμε: Εντάξει, πώς μπορούμε να είμαστε πολύ προσεκτικοί σχετικά με το πώς θα αναπτύξουμε αυτούς τους φορτιστές;".
Το άλλο μισό της χρηματοδότησης ύψους 623 εκατομμυρίων δολαρίων που ανακοινώθηκε σήμερα θα διατεθεί για τη δημιουργία πυκνών δικτύων φορτιστών κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ. Το Idaho Falls, στο Idaho, θα λάβει περισσότερα από 3 εκατομμύρια δολάρια, για παράδειγμα, για την κατασκευή τεσσάρων νέων χώρων ηλεκτρικής φόρτισης κατά μήκος ενός τοπικού αυτοκινητόδρομου και μιας εθνικής διακρατικής ανταλλαγής. Το Kings Mountain της Βόρειας Καρολίνας θα λάβει 800.000 δολάρια για την κατασκευή 34 θυρών φόρτισης σε χώρους στάθμευσης κατά μήκος των συνόρων της Νότιας Καρολίνας κοντά σε δύο αυτοκινητοδρόμους και μια αναπτυσσόμενη κεντρική επιχειρηματική περιοχή. Οι ομοσπονδιακοί φορείς ελπίζουν ότι αυτά τα έργα που επικεντρώνονται στους αυτοκινητόδρομους θα βοηθήσουν τους οδηγούς που ταξιδεύουν μεγάλες αποστάσεις με ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και τους ντόπιους να διατηρούν τα ηλεκτρικά τους οχήματα φορτισμένα.
Όλοι οι νέοι φορτιστές που πρόκειται να πληρωθούν με τη νέα χρηματοδότηση θα μπορούσαν να μετατοπίσουν την καμπύλη υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ.
Οι νέες έρευνες δείχνουν ότι και μόνο η θέαση φορτιστών κάνει τους οδηγούς να είναι πιο πιθανό να μεταβούν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μια παγκόσμια έρευνα του 2022 σε ανθρώπους που χαρακτηρίστηκαν από τη συμβουλευτική εταιρεία McKinsey ως "σκεπτικιστές των ηλεκτρικών οχημάτων" έδειξε ότι το 42% θα ήταν πρόθυμο να εξετάσει το ενδεχόμενο ηλεκτροκίνησης μόνο εάν οι δημόσιοι φορτιστές ήταν τόσο πανταχού παρόντες όσο και τα βενζινάδικα.
Η χορήγηση ομοσπονδιακών κονδυλίων είναι η δική της χρονοβόρα διαδικασία, αλλά τώρα έρχεται το πραγματικά δύσκολο μέρος: η τοποθέτηση φορτιστών στο έδαφος.
Η εγκατάσταση μπορεί να διαρκέσει μήνες ή και χρόνια, καθώς οι κατασκευαστές εμποδίζονται από τους τοπικούς κανόνες αδειοδότησης και τις καθυστερήσεις των εξαρτημάτων. Οι εμπειρίες των έργων που έλαβαν την τελευταία δόση της χρηματοδότησης της φόρτισης του νόμου περί υποδομών είναι ενδεικτικές. Το Politico ανέφερε ότι ορισμένες πολιτείες, επιφορτισμένες με τη χρήση ήδη εκταμιευμένων ομοσπονδιακών χρημάτων για υποδομές, αλλά μη εξοικειωμένες με τη διαδικασία κατασκευής φορτιστών, αγωνίστηκαν να ανταποκριθούν στους κανόνες που συνοδεύουν τη χρηματοδότηση. Παρόλα αυτά, μια χούφτα πολιτείες των ΗΠΑ ξεκίνησαν την κατασκευή νέων χώρων φορτιστών το περασμένο φθινόπωρο.
Πηγή: The White House Just Announced a $623 Million EV-Charging Bonanza






