Το αμιγώς ηλεκτρικό Lanzador της Lamborghini είναι το πιο ισχυρό αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ
Περίληψη άρθρου:
Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lamborghini επιστρέφει στις ρίζες της με την παρουσίαση του Lanzador, ενός ηλεκτρικού grand tourer. Το concept "Ultra GT" αντλεί σχεδιαστική έμπνευση από το 350GTV της Lamborghini και προσφέρει πρακτικότητα για καθημερινή χρήση και μακρινά ταξίδια. Διαθέτει σύστημα μετάδοσης κίνησης με δύο κινητήρες και πάνω από 1.341 ίππους, καθιστώντας την την πιο ισχυρή Lamborghini που έχει υπάρξει ποτέ. Το Lanzador ενσωματώνει επίσης ενεργή αεροδυναμική και ένα σύστημα ελέγχου δυναμικής οδήγησης. Αν και συγκεκριμένες λεπτομέρειες, όπως η χωρητικότητα της μπαταρίας και η εμβέλεια, είναι ακόμα υπό κάλυψη, η Lamborghini σχεδιάζει να κυκλοφορήσει το πρώτο της EV μαζικής παραγωγής το 2028.
Κύρια σημεία του άρθρου:
- Ο Ferruccio Lamborghini ίδρυσε την αυτοκινητοβιομηχανία του το 1963 με την ιδέα 350GTV, την οποία ακολούθησε η 350 GT που ήταν έτοιμη για παραγωγή.
- Η Lamborghini επέστρεψε στις ρίζες της με το Lanzador, ένα ηλεκτρικό grand tourer που αποκαλύφθηκε αυτή την εβδομάδα στο Monterey της Καλιφόρνια.
- Το Lanzador διαθέτει σύστημα μετάδοσης κίνησης με δύο κινητήρες, μόνιμη τετρακίνηση και μέγιστη ισχύ πάνω από 1 μεγαβάτ, καθιστώντας την την πιο ισχυρή Lamborghini που έχει υπάρξει ποτέ.
- Το Lanzador χρησιμοποιεί ενεργή αεροδυναμική και μια μπαταρία νέας γενιάς υψηλής απόδοσης για να εξασφαλίσει μεγάλη αυτονομία.
- Το εσωτερικό του Lanzador χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα και βιώσιμα υλικά και διαθέτει διαμόρφωση 2+2 καθισμάτων με μεγάλο αποθηκευτικό χώρο.
Αναλυτικά το άρθρο:
Το "Ultra GT" των 1.341 ίππων της Lambo είναι εμπνευσμένο από διαστημόπλοια και είναι μακράν το ισχυρότερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ η μάρκα.
ΟΤΑΝ ο FERRUCCIO LAMBORGHINI ίδρυσε την αυτοκινητοβιομηχανία του το 1963, δεν ξεκίνησε με τα εξωφρενικά υπεραυτοκίνητα που γνωρίζουμε σήμερα ως Lambo, με τις κάθετα ανοιγόμενες πόρτες και τους φλογοβόλους κινητήρες V12.
Αντ' αυτού, ο κατασκευαστής τρακτέρ και πρώην μηχανικός της ιταλικής Βασιλικής Αεροπορίας σκέφτηκε την ιδέα 350GTV, την οποία ακολούθησε το 350 GT που ήταν έτοιμο για παραγωγή. Σχεδιασμένο από την Carrozzeria Touring του Μιλάνου, το 350 GT ήταν ένα grand tourer με κουπέ αμάξωμα, δύο καθίσματα και αρκετό αποθηκευτικό χώρο για ένα Σαββατοκύριακο. Αντί να κυνηγήσει τον Ιταλό γείτονά του στην πίστα αγώνων, η νεοσύστατη Lamborghini είχε κατασκευάσει ένα άνετο ταξιδιωτικό αυτοκίνητο για τον αυτοκινητόδρομο.
Προσπερνάμε 60 χρόνια μπροστά και η Lamborghini επιστρέφει εκεί από όπου ξεκίνησε με το Lanzador, ένα ηλεκτρικό grand tourer που αποκαλύφθηκε αυτή την εβδομάδα στο Monterey της Καλιφόρνια. Αυτή είναι η πρώτη ματιά στο αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον της Lamborghini, και όπως ακριβώς και με το concept 350GTV έξι δεκαετίες νωρίτερα, προσφέρει κάτι παραπάνω από μια ιδέα για το τι πρόκειται να έρθει.
Το Lanzador περιγράφεται ως "Ultra GT" -γιατί τα τμήματα μάρκετινγκ της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν από καιρό απορρίψει το "super" ως ανεπαρκές- και απηχεί τον παππού της 350GTV στο βαθμό που είναι ένα πρακτικό grand tourer σχεδιασμένο για καθημερινές υποχρεώσεις και μακρινά ταξίδια. Όχι για να πανηγυρίζει κατά μήκος της Rodeo Drive και να τρομάζει τον ιδιοκτήτη του σε περιστασιακές πίστες.
Σε αντίθεση με το 350, το Lanzador έχει επιπλέον απόσταση από το έδαφος και διαμόρφωση καθισμάτων 2+2. Δεν είναι ένα SUV πλήρους μεγέθους όπως η Lamborghini Urus, αλλά ούτε και ένα supercar που αγκαλιάζει την άσφαλτο όπως η Huracan ή η υβριδική Revuelto. Όπως συμβαίνει σε τόσα πολλά από τα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η μπαταρία που είναι τοποθετημένη στο δάπεδο ωθεί το σχεδιασμό προς τα πάνω, μετατρέποντας ένα χαμηλό κομμάτι εξωτισμού σε κάτι εγγενώς πιο πρακτικό αλλά εξίσου εντυπωσιακό.
Space Racer
Ο σχεδιασμός του Lanzador είναι "εμπνευσμένος από διαστημόπλοια", λέει ο κατασκευαστής του, με την αυθεντικότητα που μόνο η Lamborghini μπορεί να επικαλεστεί χωρίς να κοκκινίσει. Το εξωτερικό είναι γωνιώδες και μυώδες και μοιάζει να γέρνει προς τα εμπρός σαν να ετοιμάζεται για την επανείσοδο στη γήινη ατμόσφαιρα. Οι τεράστιοι τροχοί 23 ιντσών του concept, σχεδιασμένοι για να μειώνουν τις αναταράξεις και να αυξάνουν την αυτονομία, ενισχύουν ακόμη περισσότερο το καρτουνίστικο ύφος του οίκου της Lamborghini.
Το concept παρουσιάστηκε στο WIRED κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο Monterey Car Week που διοργανώθηκε από τη Lamborghini και λέγεται ότι αντλεί σχεδιαστική έμπνευση από τις Sesto Elemento, Murciélago και Countach LPI 800-4, ενώ με ύψος 59 ίντσες (150 cm) είναι περίπου 6 ίντσες μικρότερο από το SUV Urus και έχει ένα εξαιρετικά ρηχό τζάμι.
Το Lanzador χρησιμοποιεί ενεργή αεροδυναμική για να βοηθήσει στη σταθερότητα ή την αποδοτικότητα, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης που επιθυμεί ο ιδιοκτήτης. Δανειζόμενη τεχνολογία που είδαμε για πρώτη φορά να ενισχύει την downforce για τις Huracan Performance και Aventador SVJ, το λεγόμενο σύστημα Aerodinamica Lamborghini Attiva είναι πρόσφατα εξοπλισμένο με αεροδυναμικές συσκευές που έχουν σχεδιαστεί για να βελτιώνουν την απόδοση και την εμβέλεια του Lanzador όταν χρησιμοποιεί τη λιτή λειτουργία οδήγησης Urban. Στη συνέχεια, το ALA αναλαμβάνει καθήκοντα downforce όταν επιλέγεται η λειτουργία Performance μέσω ενός διακόπτη στο τιμόνι.
Fast Forward
Κάτω από το αιχμηρό κοστούμι του αμαξώματος βρίσκεται ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης με δύο κινητήρες, μόνιμη τετρακίνηση και μέγιστη ισχύς πάνω από 1 megawatt - που αντιστοιχεί σε 1.341 ίππους - καθιστώντας την την πιο ισχυρή Lamborghini που έχει υπάρξει ποτέ, και μάλιστα με σημαντική διαφορά.
Το σύστημα διπλού κινητήρα προσφέρει ηλεκτρικό torque vectoring στον πίσω άξονα για αυτό που η εταιρεία περιγράφει ως "ιδιαίτερα δυναμική συμπεριφορά στις στροφές". Με άλλα λόγια, η προκατάληψη της ισχύος προς τα πίσω με τη δυνατότητα ανακατανομής της ροπής μεταξύ των πίσω τροχών σημαίνει ότι σίγουρα θα παρασύρεται από τις στροφές υπό σκληρή επιτάχυνση.
Πιο πρακτικές ανησυχίες, όπως η χωρητικότητα της μπαταρίας, η τάση και η εμβέλεια, παραμένουν ακόμη υπό κάλυψη, καθώς πρόκειται για μια ιδέα ενός αυτοκινήτου που δεν πρόκειται να κυκλοφορήσει στην αγορά για αρκετά χρόνια. Η Lamborghini λέει ότι το πρώτο EV μαζικής παραγωγής θα φτάσει το 2028.
Το Lanzador προφανώς τροφοδοτείται από μια "μπαταρία νέας γενιάς υψηλής απόδοσης" που "εξασφαλίζει μεγάλη εμβέλεια", αλλά ακριβείς αριθμοί από τη Lamborghini δεν ανακοινώνονται. "Για εμάς, η ηλεκτροκίνηση δεν σημαίνει περιορισμό, αλλά μια ευκαιρία να αναπτύξουμε περισσότερες επιδόσεις και οδηγική συμπεριφορά", λέει ο επικεφαλής τεχνικός διευθυντής Rouen Mohr.
Η οδηγική ευχαρίστηση θα είναι θεμελιώδης για την επιτυχία των μελλοντικών EVs από κατασκευαστές supercar όπως η Lamborghini και η γειτονική της Ferrari, στο Maranello. Και οι δύο αντιμετωπίζουν την πρόκληση να προσφέρουν ενθουσιασμό χωρίς τον βρυχηθμό και το δράμα ενός κινητήρα. Αλλά αυτό δίνει επίσης στους κατασκευαστές την ευκαιρία να δοκιμάσουν κάτι νέο.
Δυναμική οδήγησης
Για το Lanzador, αυτό σημαίνει το Lamborghini Dynamic Veicolo Integrata ή LDVI, ένα σύστημα ελέγχου δυναμικής οδήγησης. Η εταιρεία λέει πώς "σημαντικά περισσότεροι αισθητήρες και ενεργοποιητές θα ενσωματωθούν στο LDVI στο μέλλον για να δημιουργήσουν ακόμα πιο λεπτή και ακριβή οδηγική συμπεριφορά, με καινοτομία στο υλικό, αλλά και στον αλγόριθμο ελέγχου που διαχειρίζεται τα εξαρτήματα".
Ωστόσο, το τι πραγματικά σημαίνει αυτή η υπερφόρτωση αισθητήρων στην πραγματικότητα, είναι εξαιρετικά ασαφές. Παρόλα αυτά, σε μια προσπάθεια να ενθουσιάσει τους λάτρεις της οδήγησης που ανησυχούν για το πώς θα αισθάνεται ένα ηλεκτρικό supercar, η Lamborghini προσθέτει: "Όσο περισσότεροι αισθητήρες και δεδομένα τροφοδοτούνται στο σύστημα ελέγχου, τόσο πιο εκλεπτυσμένος είναι ο αλγόριθμος στην παροχή των αποχρώσεων των οδηγικών αισθήσεων και της ανατροφοδότησης".
Στο εσωτερικό του, το Lanzador καταφέρνει να αποφύγει τα περισσότερα από τα συνηθισμένα κλισέ των πρωτότυπων αυτοκινήτων. Το τιμόνι δεν αναδιπλώνεται μέσα στο ταμπλό, δεν υπάρχουν ολογράμματα και δεν υπάρχουν αυτόνομα drones με κάμερες που ανεβάζουν selfies στο Instagram. Πρόκειται για ένα εσωτερικό που δείχνει φρέσκο και μοντέρνο, αλλά που κάνει το Lanzador να φαίνεται πιστευτό- όχι κάποιο μακρινό concept που προορίζεται μόνο για τους τοίχους των εφηβικών υπνοδωματίων.
Η διάταξη 2+2 σημαίνει ότι υπάρχουν δύο μικρά καθίσματα πίσω από τον οδηγό και τον συνοδηγό της πρώτης σειράς, ενώ πίσω από τη δεύτερη σειρά υπάρχει ένας γενναιόδωρος αποθηκευτικός χώρος που σύμφωνα με τη Lamborghini είναι κατάλληλος για τη "μεταφορά κάθε είδους αθλητικού εξοπλισμού ή αποσκευών". Πράγματι, το concept παρουσιάζεται με ένα σετ από προσαρμοσμένες τσάντες, φυσικά, και αν αυτός ο χώρος φτάσει στην παραγωγή μπορούμε να δούμε το Lanzador να είναι κάπως πρακτικό ... τουλάχιστον για μια Lamborghini. Υπάρχει επίσης ένα πορτμπαγκάζ, λόγω της έλλειψης κινητήρα κάτω από το ρύγχος, και η μεγάλη γυάλινη πίσω πόρτα ανοίγει διάπλατα για εύκολη πρόσβαση, θυμίζοντας εκείνη της Lamborghini Espada της δεκαετίας του 1970.
Κανένα concept car του 2023 δεν θα ήταν πλήρες χωρίς μια σειρά από ανακυκλωμένα και βιώσιμα υλικά. Για το Lanzador, η Lamborghini χρησιμοποιεί δέρμα που μαυρίζεται με νερό προερχόμενο από την παραγωγή ελαιολάδου, μαζί με ανανεώσιμο μαλλί Merino, "αναγεννημένο άνθρακα" κατασκευασμένο με ρητίνη βιολογικής βάσης, συνθετικό νήμα κατασκευασμένο εν μέρει από πλαστικό που ανακτάται από τον ωκεανό, και 3D-εκτυπωμένο αφρό που χρησιμοποιείται στα καθίσματα και είναι κατασκευασμένος από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια, μεταξύ άλλων αποβλήτων.
Το Lanzador δεν είναι ένα ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο από την ίδια γραμμή αίματος με τα είδωλα όπως η Miura, η Countach και η Aventador. Αυτό θα έρθει αργότερα. Προς το παρόν είναι μια επίδειξη του πώς μια ηλεκτρική πλατφόρμα δίνει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων και στους σχεδιαστές τους την ευκαιρία να δημιουργήσουν κάτι νέο - ένα τέταρτο μοντέλο οχήματος για τη Lamborghini, στην προκειμένη περίπτωση.
Επομένως, παρακάμπτει επιδέξια το δύσκολο θέμα του πώς θα μοιάζει, θα οδηγείται και θα ακούγεται ένα supercar της Lamborghini όταν η εσωτερική καύση τεθεί εκτός νόμου - και προς το παρόν μπορεί να προσελκύσει νέους πελάτες που δεν ψάχνουν εξαρχής για ένα φλογοβόλο αγωνιστικό αυτοκίνητο δρόμου.
Πηγή: Lamborghini’s All-Electric Lanzador Is Its Most Powerful Car Ever