Τα Big data συναντούν τις μικρές επιχειρήσεις;

Πριν δύο χρόνια, η ThriveHive είχε συγκεντρώσει $1,5 δισεκατομμύρια. Τώρα, η εταιρεία προσφέρει μια λύση μάρκετινγκ με τον τίτλο «όλα σε ένα κουτί». Εν συντομία, η εταιρεία υποστηρίζει πως αυτό το κουτί περιλαμβάνει όλα όσα χρειάζεται μια μικρή εταιρεία για να βγει στην αγορά. Όλα αυτά έχουν συγκεντρωθεί και ενσωματωθεί από τη συνολική σοφία χιλιάδων άλλων μικρών επιχειρήσεων.

Ο διευθύνων σύμβουλος Max Faingezicht το χαρακτήρισε ως «καθοδηγούμενο μάρκετινγκ¨.

«Έχουμε δει όλες τις πρακτικές μέχρι σήμερα,» μου ανέφερε ο Faingezicht σήμερα το πρωί. «Το καθοδηγούμενο μάρκετινγκ είναι ένας τρόπος να διαχειρίζονται οι μικρές επιχειρήσεις τις ιστοσελίδες τους, να επικοινωνούν με τον διευθυντή ή την εξυπηρέτηση πελατών, με τον υπεύθυνο μάρκετινγκ μέσω email, με τον διαχειριστή των κοινωνικών δικτύων… και όλα αυτά μέσω ενός κουτιού που σου υποδεικνύει τι πρέπει να κάνεις με όλα αυτά τα εργαλεία.

Η υπηρεσία προσφέρει και κοινωνικοποίηση, μια μικρή εξυπηρέτηση πελατών, και την ικανότητα να ακολουθείς ψηφιακές διαφημιστικές εκστρατείες. Πρόκειται πάνω κάτω για όλα τα κομμάτια του παζλ του μάρκετινγκ για τις τοπικές επιχειρήσεις, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι μπορείς και να εκτυπώσεις διαφημίσεις μέσω τηλεφώνων ή ιστοσελίδων. Εμπεριέχει πολλές διευκολύνσεις για τις μικρές επιχειρήσεις, αλλά η ενσωμάτωσή τους είναι που τα κάνει όλα εύκολα, ανάφερε ο Faingezicht. Ο στόχος είναι να επιτρέψουμε στις μικρές επιχειρήσεις να κάνουν αυτό που πάντα κάνουν – να στέλνουν email, να γράφουν σε μπλογκ, να γράφουν ανακοινώσεις σε κοινωνικά δίκτυα -  αλλά το κόλπο είναι η πλατφόρμα που προσφέρουμε, που χρησιμοποιεί τα analytics.

«Μπορούμε να δούμε αυτόματα που οδηγεί η παραγωγή,» μου ανέφερε. «Διότι έχεις όλο το σύστημα στα χέρια σου με ένα απλό login, και μπορείς να κάνεις πράγματα που με άλλο τρόπο είναι αδύνατα για μικρές επιχειρήσεις.» Αυτό περιλαμβάνεις αυτόματη βαθμολόγηση και διανομή, παρακολούθηση των αποστολών, των αναγνώσεων και των κλικ των email, τα «μου αρέσει» σε κοινωνικά δίκτυα, τις κοινοποιήσεις, τα retweets, τις επισκέψεις, και βελτίωση των αναζητήσεων και του εντοπισμού, όλα με έναν τρόπο.

Δεν είναι απλά εντυπωσιακό, είναι μοναδικό. Αλλά είναι μόνο η αρχή του οράματος του Faingezich, να κάνει τις μικρές επιχειρήσεις έξυπνες χάρη στα big data.

Διότι οι πελάτες της ThriveHive βρίσκονται όλοι στην ίδια πλατφόρμα και όλα τα γεγονότα στην πλατφόρμα παρακολουθούνται. Η ThriveHive γνωρίζει πως λειτουργούν τα email, πότε είναι πιο αποτελεσματικές οι καμπάνιες στα κοινωνικά δίκτυα, ποιες ανακοινώσεις και θέματα τα πάνε καλύτερα. Και μπορεί να διανείμει συλλογική ευφυΐα, ανώνυμη, σε κάθε επιχειρηματία.

Αυτό δίνει σε κάθε μικρό επιχειρηματία τη δυνατότητα να λειτουργεί, να δρα και να εμπορεύεται με τους ίδιους τρόπους που κάνουν και οι μεγαλοεπιχειρηματίες, ανέφερε ο Faingezich.

«Θεωρούμε πως τα δεδομένα μπορούν να επιτρέψουν την ομαδοποίηση των επιχειρήσεων ως προς τους όρους πώλησης και το μάρκετινγκ,» μου ανέφερε. «Αυτό σημαίνει πως μπορούμε να παρέχουμε εμπειρίες franchise σε μεγάλη κλίμακα και σε πολλές επιχειρήσεις διαφορετικού κλάδου.»

Αυτό το ονομάζει ο ίδιος «franchise ως υπηρεσία».

Φυσικά, οι επιχειρήσεις που σκέφτονται να εγκαταστήσουν κάτι σαν το ThriveHive θα πρέπει να εξετάσουν και την ισορροπία ρίσκου και ανταποδοτικότητας, επειδή με αυτόν τον τρόπο κάνουν τους ανταγωνιστές τους επίσης καλύτερους, χάρη στα διανεμημένα δεδομένα. Αλλά οι εταιρείες θα πρέπει επίσης να αναρωτηθούν και αν μπορούν να το αντέξουν οικονομικά αυτό.