Η αγορά λογισμικού business analytics μεγάλωσε κατά 14% το 2011 και θα φτάσει τα $50,7 δισεκατομμύρια σε έσοδα μέχρι το 2016, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς IDC. Και αυτό το τμήμα θα μεγαλώνει κατά 9,8% το χρόνο μέχρι τότε, όπως προβλέπει η IDC, χάρη εν μέρει στον ντόρο που γίνεται σήμερα γύρω από τα δεδομένα μεγάλου όγκου.

 

Το ανανεωμένο ενδιαφέρον γύρω από το λογισμικό analytics προέκυψε καθώς η ιδέα για τα δεδομένα μεγάλου όγκου άνοιξε τα μάτια των εταιρειών όσον αφορά τους τύπους γνώσεων και πληροφοριών που μπορούν να προσφέρουν τα δεδομένα τους πολύ πιο πέρα από τις παραδοσιακές προσπάθειες analytics. Τεχνολογίες πλατφόρμας όπως η Hadoop επιτρέπουν στις εταιρείες να αποθηκεύουν περισσότερα δεδομένα από ποτέ και να αξιοποιούν τύπους δεδομένων που παραδοσιακά δεν χρησιμοποιούνταν.

 

Το λογισμικό analytics είναι ένα απαραίτητο συστατικό των στρατηγικών δεδομένων μεγάλου όγκου, γιατί είναι αυτό που επιτρέπει στις εταιρείες να αναλύουν και να οπτικοποιούν τα δεδομένα τους. Οι πωλητές σε αυτόν τον τομέα πρέπει να ανανεώσουν τα προϊόντα τους – πολλά προϊόντα υπάρχουν εδώ και χρόνια, αν όχι για δεκαετίες – για να υποδεχθούν την εποχή των δεδομένων μεγάλου όγκου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της IDC, η αποθήκευση δεδομένων ήταν ο περισσότερο αναπτυσσόμενος τομέας analytics το 2011, παρουσιάζοντας αύξηση 15,2%, ακολουθούμενος από τις εφαρμογές analytics στα 13,3% και τα εργαλεία επιχειρηματικής ευφυΐας στα 13,2%.

 

Αντίθετα, η IDC προέβλεψε πρόσφατα ότι η σχεδόν ολοκαίνουργια αγορά για το λογισμικό και τις υπηρεσίες της Hadoop θα μεγαλώνει περίπου κατά 60% το χρόνο μέχρι το 2016, φτάνοντας τα $812,8 εκατομμύρια από $77 εκατομμύρια που είναι σήμερα. Όπως προέβλεψε, η αγορά για το σύνολο των δεδομένων μεγάλου όγκου (που δεν περιλαμβάνει το υψηλότερου επιπέδου λογισμικό analytics) θα φτάσει τα $16,9 δισεκατομμύρια μέχρι το 2015 από $3,2 δισεκατομμύρια το 2010.