28 Σεπτεμβρίου 2022

Συνέντευξη: Δημιουργία μιας μάρκας αθλητικών καρτών και ένα εγχείρημα ποδοσφαίρου Web3 NFT!

Ποιος είναι ο κύριος ρόλος σας στη Futera;

Η Futera κατασκευάζει φυσικές συλλεκτικές αθλητικές κάρτες και το κάνει εδώ και πάνω από 30 χρόνια, οπότε είμαι επικεφαλής της επιχείρησης στο Ηνωμένο Βασίλειο και συνεργάζομαι στενά με συλλέκτες, παίκτες και συλλόγους. Αλλά στην ψηφιακή πλευρά της εταιρείας μας, είμαι ο διαχειριστής της κοινότητας για τη Futera United, που είναι η ποδοσφαιρική μας ομάδα...

Στην πραγματικότητα, η Futera United είναι ο πρώτος ποδοσφαιρικός σύλλογος Web3 στον κόσμο! Όσοι έχουν ένα ψηφιακό Futera United token (NFT) έχουν τη δυνατότητα να παίρνουν σημαντικές αποφάσεις για πολλές πτυχές του συλλόγου, από το ποιος παίζει αριστερό μπακ μέχρι το χρώμα του κιτ.
 


Πότε αρχίσατε να ασχολείστε με τα NFTs;

Περίπου τέτοια εποχή πέρυσι. Κάποιοι από τους συλλέκτες φυσικών καρτών ήρθαν σε μένα και άρχισαν να μιλούν για NFTs, οπότε κάναμε μια μικρή εμβάθυνση και συνειδητοποιήσαμε ότι ήταν κάτι που έπρεπε να εξετάσουμε. Το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο θα ήταν να φτιάξουμε ψηφιακές εκδόσεις των φυσικών μας καρτών, αλλά είμαστε μια μάρκα που μας αρέσουν οι προκλήσεις και μας αρέσει να κάνουμε τα πράγματα διαφορετικά.

Πώς πιστεύετε ότι η ιδέα της W3 ταιριάζει στη βιομηχανία του ποδοσφαίρου;

Υπάρχουν τόσες πολλές δυνατότητες για την αξιοποίηση αυτής της τεχνολογίας. Νομίζω ότι υπάρχει μια πραγματική ευκαιρία για τους συλλόγους να δημιουργήσουν έσοδα στο μέλλον, δίνοντας στους οπαδούς τους τη δυνατότητα να επηρεάσουν την κατεύθυνση του συλλόγου (όπως κάνουμε με τη Futera United). Επιπλέον, θεωρώ ότι υπάρχουν κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες περιπτώσεις χρήσης για το Web3 και το ποδόσφαιρο. POAPs(είναι μοναδικές κονκάρδες του NFT που δίνονται στους συμμετέχοντες σε εικονικές και πραγματικές εκδηλώσεις), για παράδειγμα, θα μπορούσαν να προσφέρουν έναν σπουδαίο τρόπο για την εμπλοκή του κόσμου μέσα σε ένα γήπεδο. Η σάρωση ενός κωδικού QR για τη συλλογή ως η απόδειξη ότι παρακολουθήσατε έναν συγκεκριμένο αγώνα; Αυτό είναι συναρπαστικό! Είναι επίσης δωρεάν. Από εμπορική άποψη, οι σύλλογοι θα πρέπει να σκέφτονται πώς μπορούν να αξιοποιήσουν την πνευματική τους ιδιοκτησία σε ψηφιακούς κόσμους. Η επόμενη γενιά λατρεύει τα παιχνίδια όπως το Fortnight, οπότε γιατί να μην δώσετε στους νεαρούς οπαδούς το ευκαιρία να φορέσουν τα χρώματα του συλλόγου τους μέσα σε εικονικούς κόσμους παιχνιδιών;

Έχετε κάποια συγκεκριμένη ιστορία να μοιραστείτε μαζί μας σχετικά με το Metaverse και το ποδόσφαιρο;

Χτίζουμε ένα γήπεδο στο Sandbox που θα είναι ένα μέρος για την κοινότητά μας να αράζει και να παρακολουθεί IRL Futera United παιχνίδια μαζί. Μπορεί επίσης να δημιουργήσουμε ένα εικονικό κατάστημα μέσα στο γήπεδο για να αγοράζουμε Futera φυσικές κάρτες. Τώρα, επεκτείνετε αυτή την ιδέα σε διακεκριμένους ποδοσφαιρικούς συλλόγους!; Φανταστείτε τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, για παράδειγμα, να έχει ένα εικονικό Old Trafford (στάδιο) στο metaverse όπου οι παγκόσμιοι οπαδοί της μπορούν να συγκεντρώνονται; Φανταστείτε, οι οπαδοί τους θα μπορούσαν να τους δουν να κερδίζουν ένα ή δύο παιχνίδια εκεί μέσα! Χα-χα.
Στη συνέχεια,  φανταστείτε να έχετε διαφορετικές περιοχές όπου οι οπαδοί θα μπορούν να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, με τους παίκτες ή να αγοράζουν στην πραγματική ζωή εμπορεύματα; Η AC Milan(ποδοσφαιρικός σύλλογος) βρίσκεται σε εξέλιξη με αυτό και πρόσφατα έδειξε ένα παιχνίδι στο metaverse και προσκάλεσε μερικούς από τους οπαδούς της από τη Μέση Ανατολή. Σε ποιο βαθμό θα υιοθετηθεί το ποδόσφαιρο του metaverse δεν ξέρω, σίγουρα δεν θα αντικαταστήσει την επίσκεψη στο αγώνα στην πραγματική ζωή. Αλλά θα συμπίπτει και πιστεύω ότι θα γίνει πιο σημαντικό στο μέλλον.

Ποια πιστεύετε ότι θα είναι η πραγματική αξία των NFTs στο τέλος, αφού η φούσκα θα πέσει;

Δεν είμαι σίγουρος, εξαρτάται εντελώς από το πρότζεκτ. Είμαι περισσότερο ενθουσιασμένος με  ορισμένα από τα άλλα στοιχεία της τεχνολογίας που περιβάλλουν αυτόν τον χώρο. Ο τρόπος με τον οποίο "εκδημοκρατίζουμε" το ποδόσφαιρο στη Futera United θα πρέπει να είναι κάτι που ο κόσμος θα πρέπει να κοιτάξει και πιστεύω ότι είναι ένας πολύ καλός τρόπος για την εμπλοκή των οπαδών, ελπίζω να δούμε περισσότερα τέτοια πράγματα. Στο τέλος, η αξία των NFTs θα καθοριστεί από την υιοθέτηση, αλλά τα NFTs πρέπει να αρχίσουν να επηρεάζουν τους ανθρώπους στην πραγματική, καθημερινή τους ζωή για να αυξηθεί η αξία τους. Είναι κάτι παρόμοιο με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γύρω στο 2007. Ξεχώρισαν το Facebook και οτιδήποτε άλλο ήταν διασκεδαστικά εκείνη την εποχή, αλλά μόνο όταν έγιναν αναπόσπαστα μέρη της της ζωής των ανθρώπων, η αξία αυτών των πλατφορμών εκτοξεύτηκε στα ύψη!