11 Δεκεμβρίου 2017

Η Microsoft Azure στην υπηρεσία της Ziosk για την ψηφιακή εμπειρία εστίασης

Η Microsoft HDInsight και η Azure ML βοηθούν την Ziosk να αποκτήσει καλύτερη εικόνα όσον αφορά τις υπηρεσίες εστίασης μέσα από 77.000 επιτραπέζια tablet που έχουν εγκατασταθεί στο Chili's και σε άλλα εστιατόρια.

Πολλές αλυσίδες εστιατορίων επιθυμούν να προσελκύσουν τους σύγχρονους γνώστες της ψηφιακής τεχνολογίας, περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη ομάδα πελατών. Για να το πετύχουν, προωθούν καμπάνιες από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και από εφαρμογές κινητών.

 

Μια από τις πιο πρόσφατες προσπάθειες επίτευξης του στόχου αυτού είναι τα επιτραπέζια tablet από την Ziosk, ψηφιακές συσκευές που είναι εν μέρει μενού, εν μέρει σερβιτόροι, εν μέρει συσκευές ψυχαγωγίας, και εν μέρει πλατφόρμες δημοσκοπήσεων.

 

Τα tablet της Ziosk, τα οποία έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί από την Chili's, την Red Robin, την Abuelo's και άλλες αλυσίδες, και έχουν εγκατασταθεί σε περισσότερες από 1.400 τοποθεσίες με πάνω από 77.000 συσκευές, προσφέρουν στους πελάτες την ευκαιρία να περιηγηθούν σε ένα ψηφιακό μενού, να υποβάλουν τις παραγγελίες τους, να ζητήσουν ακόμα ένα γύρο, να παίξουν παιχνίδια, να χρησιμοποιήσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να εγγραφούν για προσφορές. Υπάρχει επίσης μια συσκευή ανάγνωσης τραπεζικών καρτών στην συσκευή 7 ιντσών, που λειτουργεί με σύστημα Android και από την οποία οι εστιαζόμενοι μπορούν να περάσουν τις πιστωτικές τους κάρτες και να πληρώσουν το λογαριασμό, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν για απόδειξη. Για την αλυσίδα εστίασης, Ziosk, τα tablet προσφέρουν υπηρεσίες προσφορών, επιλογή βελτίωσης των υπηρεσιών, έρευνες σχετικά με το πόσο ευχαριστημένοι έμειναν οι πελάτες, και συλλογή δεδομένων όσον αφορά την εμπειρία εστίασης.

 

Πώς μπορεί η Ziosk να ανταπεξέλθει στον όγκο των δεδομένων που συλλέγει από τα πάνω από 77.000 tablet; Μέρος αυτής της πρόκλησης είναι πολύ απλό να διευθετηθεί, καθώς η πλατφόρμα της Ziosk υποστηρίζει υπηρεσίες παραγγελίας πιάτων και πληρωμής του λογαριασμού, λειτουργίες για τις οποίες διαθέτει λειτουργικό POS και συστήματα προγραμμάτων loyalty. Η Ziosk έχει σημειώσει ρεκόρ στις πληροφορίες συναλλαγών εντός συστήματος, της σχεσιακής βάσης δεδομένων Microsoft SQL Server, και μπορεί να παρέχει αναφορές επιχειρηματικών πληροφοριών σε διαφορετικά επίπεδα, από μεμονωμένα καταστήματα έως περιοχές και έδρες καταστημάτων.

 

Όσον αφορά τα υπόλοιπα δεδομένα, η Ziosk χρησιμοποιεί την Azure HDInsight, την υπηρεσία cloud Hadoop της Microsoft, ώστε να καταγράψει και να συλλέξει ανώνυμα συναλλαγές, καθώς και πληροφορίες σχετικά με το περιβάλλον των συναλλαγών, στις οποίες περιλαμβάνεται η σειρά των σελίδων που επισκέφθηκαν οι πελάτες από κάθε συσκευή, οι προσφορές που προωθήθηκαν κατά τη διάρκεια κάθε επίσκεψης στο εστιατόριο, οι εγγραφές email club και άλλες διαδραστικές υπηρεσίες. Μέχρι τώρα, η Ziosk έχει συλλέξει δεδομένα πολλών terabyte.

 

Το επιτραπέζιο tablet 7 ιντσών της Ziosk προσφέρει στους πελάτες την ευκαιρία να περιηγηθούν στο μενού, να παραγγείλουν πιάτα και ποτά, να παίξουν παιχνίδια, να καλέσουν το σερβιτόρο, να εγγραφούν για τις προσφορές και να χρησιμοποιήσουν τις πιστωτικές τους κάρτες για να πληρώσουν το λογαριασμό.

 

Η Ziosk επέλεξε την HDInsights «επειδή η συλλογή πληροφοριών σε μια σχεσιακή βάση δεδομένων μπορεί να αποδειχθεί δύσκολη υπόθεση» όπως υποστήριξε ο Kevin Mowry, ο υπεύθυνος της δημιουργίας του λειτουργικού της Ziosk. «Θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε ένα μεγάλο εργαλείο δεδομένων ώστε να μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες υπό μορφή κειμένου και σε άλλα είδη δεδομένων και φορμάτ, που να μας ενημερώνουν σχετικά με το ποιες σελίδες επισκέπτονται οι πελάτες, τι επιλέγουν και πόσο χρόνο περνούν στις συσκευές.»

 

Μόλις είναι διαθέσιμη η συλλογή πληροφοριών σχετικά με τα ενδιαφέροντα των πελατών, η Ziosk χρησιμοποιεί την υπηρεσία Azure Machine Learning (Azure ML) για να δημιουργήσει πρότυπα συμπεριφοράς για διαφορετικές χρονικές περιόδους κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του κάθε πελάτη, είτε πρόκειται για την άφιξή του στο εστιατόριο, είτε για την παραγγελία, την εστίαση, την παραγγελία του επιδορπίου ή για την πληρωμή του λογαριασμού.

 

«Δεδομένων των συγκεκριμένων χρονικών διαστημάτων, μπορούμε να έχουμε εικόνα του πώς οι προσφορές που εμφανίζονται στην οθόνη των tablet επηρεάζουν τη συμπεριφορά των πελατών όσον αφορά τις παραγγελίες τους», όπως υποστηρίζει ο Mowry. «Μελετούμε το πώς θα μπορούσαμε να κάνουμε καλύτερη δουλειά προσφέροντας τα σωστά είδη προσφορών όταν ο πελάτης είναι πιο δεκτικός, ώστε να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες μας.»

Προβάλλοντας τα αποτελέσματα της Azure ML μέσω της υπηρεσίας επιχειρηματικών πληροφοριών Power BI, του περιβάλλοντος προβολής δεδομένων της Microsoft που βασίζεται στο σύστημα cloud, η Ziosk έμαθε, για παράδειγμα, ότι οι πελάτες που παρήγγειλαν ποτά μέσα στα πρώτα πέντε λεπτά από την άφιξή τους στο εστιατόριο ήταν πιο πιθανό να παίξουν παιχνίδια σε σχέση με άλλους πελάτες. Η Ziosk άλλαξε τότε την αρχική προβολή υπηρεσιών, ώστε να προσφέρει την επιλογή παιχνιδιών αμέσως μόλις οι πελάτες παραγγείλουν τα ποτά τους.

 

Αυτή τη στιγμή, η Ziosk συνεχίζει να μελετά τα υποδείγματα και τις προβλέψεις που έχει συλλέξει ώστε να μάθει περισσότερα για τα πρότυπα συμπεριφοράς των πελατών. Αυτό που προσπαθεί να πετύχει είναι να μπορεί τελικά η Ziosk να τρέχει διαδραστικές υπηρεσίες με βάση τα πρότυπα πρόβλεψης σε πραγματικό χρόνο, ώστε ο κάθε πελάτης να μπορεί να απολαύσει μια δυναμική και διαδραστική εμπειρία.

«Πολλοί από τους πελάτες μας είναι πρόθυμοι να κάνουν το τεστ δύο επιλογών, και αυτό αποτελεί ένα από τα εργαλεία που μπορούμε να παρέχουμε ώστε να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητα των διαφορετικών τεστ που διεξάγουμε μέσα στο εστιατόριο» αναφέρει ο Mowry.

 

Η Ziosk δεν είναι ο μοναδικός πάροχος διαδραστικών, επιτραπέζιων συσκευών. Η Applebee’s και η Johnny Rockets προωθούν tablet που δημιουργήθηκαν από την E la Carte Inc. Δεν μπορούμε να προβλέψουμε αν θα αρέσει σε όλα τα εστιατόρια diner αυτή η ψηφιακή εμπειρία εστίασης, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται να δούμε πολλές ακόμα τέτοιες συσκευές στα τραπέζια μπαρ και εστιατορίων.