15 Δεκέμβριος 2017

Ανάλυση μεγάλου όγκου δεδομένων (Big Data Analytics): Μεγάλο value για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις

Η ανάλυση μεγάλου όγκου δεδομένων επικεντρώνεται στο να παρέχει στις εταιρείες καλύτερη εποπτεία των δεδομένων τους. Ωστόσο, σύμφωνα με μια νέα μελέτη, η εφαρμογή ενός επιτυχημένου σχεδίου ανάλυσης στην πραγματικότητα απαιτεί πολλή δουλειά.



Κρίνοντας την επιτυχία


Για το “Big Data Analytics Survey 2014”, η Wikibon πήρε συνέντευξη από επαγγελματίες της πληροφορικής σχετικά με τα τρέχοντα πρότζεκτς μεγάλου όγκου δεδομένων τους, συμπεριλαμβανομένων των τεχνολογιών και υπηρεσιών που προσφέρθηκαν, αλλά και της διαχείρισης της εφαρμογής όλων αυτών. Τα αποτελέσματα, όπως παρουσιάσθηκαν στο SiliconANGLE, έδειξαν ότι οι εταιρείες αναμένουν κέρδος $3,50 δολάρια για κάθε δολάριο που επενδύουν σε μεγάλους όγκους δεδομένων τα επόμενα 3-5 χρόνια, μια απότομη αύξηση σε σχέση με το μέσο κέρδος των $0,55 δολαρίων. Αν και τα μαζικά δεδομένα έχουν προοπτικές, η υλοποίηση των παραπάνω προϋποθέτει ορισμένο βαθμό γνώσης όσον αφορά τις διαθέσιμες λύσεις αλλά και τη βιομηχανία στο σύνολό της.  Τα μαζικά δεδομένα προσφέρουν στις εταιρείες την ευκαιρία να αντλήσουν σημαντική αξία από τα δεδομένα τους. Μέσω του μεγάλου όγκου δεδομένων, η διαφάνεια των πληροφοριών επιτυγχάνεται με ταχύτερους ρυθμούς και υψηλότερη συχνότητα. Τα δεδομένα μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία αναφορών και πλαισίων που θα επιτρέψουν στους ιθύνοντες να κάνουν εξυπνότερες επιλογές για την επιχείρηση. Σε μια πρόσφατη έρευνα της Wikibon, οι αναλυτές διαπίστωσαν ότι οι επιχειρηματικοί χρήστες θέλουν να αντλούν τέτοια αξία από τα δεδομένα τους, και αν αυτό δε συμβαίνει, πιστεύουν ότι το πρότζεκτ είναι ανεπιτυχές. Από την άλλη, ένα πρότζεκτ θα θεωρούνταν πετυχημένο αν όλη αυτή η σωρεία από δεδομένα λειτουργούσε με αξιοπιστία. Οι προκλήσεις της εφαρμογής διαφέρουν, επίσης, για τους επαγγελματίες της πληροφορικής που εργάζονται σε άλλα πρότζεκτ, όπως οι app developers.

Επέκταση για μεσαίες επιχειρήσεις


Από τα δομημένα μέχρι τα μη δομημένα, από το video μέχρι την κοινωνική επιχειρηματικότητα και το email, οι εταιρείες προσπαθούν να αποφασίσουν τι θα κάνουν με όλη αυτή την πληθώρα δεδομένων. Χωρίς πλάνο, τα δεδομένα μπορούν απλά να παραμείνουν σε αχρηστία και να πιάνουν χώρο ως μεμονωμένες πληροφορίες. Οι εξυπνότερες εταιρείες κατανοούν ότι τα μαζικά δεδομένα είναι το κλειδί στην χρησιμοποίηση των απέραντων σωρών εταιρικών δεδομένων που μαζεύονται κάθε μέρα χάρη στα κοινωνικά δίκτυα, τα cloud και άλλες πλατφόρμες τρίτης γενιάς. Διαθέτοντας τα σωστά μαζικά δεδομένα, όλων των μεγεθών οι επιχειρήσεις, σχεδόν σε κάθε κλάδο της βιομηχανίας, μπορούν να έχουν μετρήσιμα αποτελέσματα. Η απόκτηση των γνώσεων που θα αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού είναι ο απώτερος σκοπός, αλλά γι’ αυτό είναι απαραίτητο να υπάρχουν οι σωστές λύσεις. Πολλές φορές, το κλειδί βρίσκεται σε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση της ανάλυσης. Οι εξουσιοδοτημένοι πωλητές κατανοούν την αγορά και σε τι πρέπει να επενδύσουν οι μικρότερες εταιρείες προκειμένου να ενισχύσουν τη βαθύτερη κατανόηση των πελατών και των εργασιών τους. Σε τελική ανάλυση, αυτή η μικρότερη εταιρεία έχει αντισταθμίσει τους όρους μέσα σε μια ανταγωνιστική αγορά.

Η ανάλυση στο μέλλον

Παρά την έλλειψη χρόνου και πόρων, οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις θέτουν ως προτεραιότητα να βρουν συνεργάτες προκειμένου να τους βοηθήσουν στην οργάνωση των ολοένα και περισσότερων δεδομένων, για να ενσωματώσουν αναλύσεις σε αυτά. Διαθέτοντας την κατάλληλη προεργασία, οι μεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν επιχειρηματικά δεδομένα που διαθέτουν διορατικότητα, προκειμένου να προοδεύσουν στον κλάδο τους.