12 Δεκεμβρίου 2017

H Salesforce επιβεβαιώνει την τελευταία της προσφορά – Θα λανσάρει το Wave Analytics

Το μυστικό της φετινής χρονιάς (χωρίς καμία επιτυχία) στη τεχνολογική βιομηχανία είναι ότι η Salesforce.com ανακοίνωσε μια νέα προσφορά αναλύσεων, που θα αποτελεί μέρος του της διάσκεψης DreamForce. Το προϊόν, ονομάζεται Wave και πρόκειται για  μια σημαντική ενέργεια, που θα βοηθήσει τη Salesforce να καλύψει το εμφανές “κενό” που μεγάλωνε όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια.

Εκτός από την σωστή επιχειρηματική πληροφόρηση, το  Wave φαίνεται να είναι τουλάχιστον κατά προσέγγιση ένα γραφικό εργαλείο για την παρουσίαση επιχειρηματικών δεδομένων με ενδιαφέροντες τρόπους. Δεν φαίνεται (ακόμα) να αντιτίθεται σε αληθείς προσφορές αναλύσεων, αλλά να είναι μία “ανιούσα” προσπάθεια, έτσι ώστε οι υπάλληλοι του επιχειρηματικού κλάδου να αρχίσουν να σκέφτονται με ποιο τρόπο μπορούν να εφαρμόσουν αυτές τις αναλύσεις.

Πολλοί πελάτες της Salesforce δεν χρειάζονται πραγματικά μια αληθινή προσφορά αναλύσεων αλλά ένα εργαλείο με πιο λεπτομερή απεικόνιση από ότι έχουν προς το παρόν από τη Salesforce. Με τα δεδομένα του Wave μπορεί να δημιουργηθούν διαφορετικές απόψεις και σχέσεις μεταξύ των δεδομένων. Το Wave φαίνεται να χρησιμοποιεί στάνταρ γλώσσα και συνήθεις ετικέτες για τη βάση των δεδομένων. Επιπλέον, κάποιος μπορεί να χρειάζεται να έχει αντίστοιχο τεχνικό επίπεδο γνώσης για ξεκινήσει να το χρησιμοποιεί.

Το Wave είναι ένας σημαντικός τρόπος για τη Salesforce να διευρύνει το  franchise (δικαιοχρησία) της πέρα από τις παραδοσιακές πωλήσεις και τους πελάτες μάρκετινγκ δίνοντας τις πρώτες κινητές απεικονίσεις σε δεδομένα. Κάτι διαφορετικό από αυτό που ήδη υπάρχει στην πλατφόρμα της Salesforce. Η εταιρεία προφανώς ελπίζει να γίνει μια σωστή πλατφόρμα-πωλητής.

Η Salesforce έχει δημιουργήσει ένα διευρυμένο οικοσύστημα συνεταίρων για το Wave, από την ενσωμάτωση πωλητών όπως MuleSoft και Informatica  μέχρι επιχειρήσεις παροχής συμβούλων όπως η Accenture και η Deloitte. Το Wave, επίσης, έχει ενσωματωθεί σε έναν αρκετά μεγάλο αριθμό προβλέψιμων προσφορών από εταιρείες όπως η Lattice Engines και η Gainsight. (Αυτό είναι  πολύ σημαντικό εφόσον μια από τις μεγαλύτερες προτάσεις αναλύσεων μεγάλης αξίας, πέρα από την απεικόνιση, είναι η δημιουργία ιδεών, που μπορούν να πραγματοποιηθούν). Αυτό μπορεί να επιτευχθεί από την ενσωμάτωση  σε διευρυμένες προβλέψιμες πλατφόρμες. Έτσι, η Salesforce δείχνει ότι έχει πραγματοποιήσιμη αξία και επιπλέον, διευκολύνει τις οργανισμούς να δημιουργήσουν την απόδοση των επενδύσεων μέσα από την παρουσίαση της έκθεσης επιχειρησιακής σκοπιμότητας έργου. Αυτό έχει ως  σκοπό την ανάπτυξη του προϊόντος.

Το Wave λειτουργεί αυτοχθόνως στην πλατφόρμα της Salesforce, αλλά μπορεί επίσης να αφομοιώσει δεδομένα από διάφορες εξωτερικές εφαρμογές. Ωστόσο, οι εξουσιοδοτήσεις και η ασφάλεια παραβιάζουν τους κανόνες της  Salesforce. Συμπεριλαμβάνεται επίσης και η ενσωμάτωση με την Chatter, την επιχείρηση κοινωνικού δικτύου της Salesforce.

Η διευθύντρια της Salesforce Analytics Cloud,  Anna Rosenman, ανέφερε ότι η εταιρεία έψαχνε για “εμπειρίες, που μπορεί να προκαλέσουν εθισμό και να είναι κατανοητές”. “Δεν μπορεί να έχει να κάνει μόνο με γραμμές και στήλες. Θέλαμε ο καθένας να αισθανθεί καλά χρησιμοποιώντας το προϊόν και να έχει αλληλεπίδραση με αυτό”. Η Salesforce έπρεπε οπωσδήποτε να ανταποκριθεί στις αναλύσεις. Το Wave από την άλλη φαίνεται να είναι λιγότερο σημαντικό σε αυτό το στάδιο. Το μαζικό αποτύπωμα της εταιρείας και η εγκατεστημένη βάση χρηστών θα  επιτρέψει αυτή την πολυτέλεια, δηλαδή να επαναλάβει την προσφορά των αναλύσεων με την πάροδο του χρόνου.