Δεν υπάρχει μέρα ή ώρα που δεν ακούει κανείς για τα big data: διαχείριση των big data , ανάλυση των big data. Πράγματι, ο όρος είναι τόσο ευρύς και, μερικές φορές, τόσο εσφαλμένα εφαρμοσμένος που έχει ξεκινήσει να χάνει το νόημά του. Και υπάρχει κάτι που πρέπει να προσέχουμε στις συζητήσεις για τα big data και τα πιθανά του οφέλη.

Το μεγάλο μέρος του λάθους των big data είναι η έννοια ότι τα big data μπορούν να λύσουν μια σειρά προβλημάτων επιχειρήσεων ώστε να κάνει μια επιχείρηση πιο αποτελεσματική ενάντια στους αντιπάλους τους. Αυτό που παρατηρείται συνεχώς είναι τα εξής δύο λάθη:
  • Ασταμάτητη συλλογή δεδομένων. Οι εταιρίες συλλέγουν όγκους επί όγκων δεδομένων. Καλά ως εδώ. Αλλά δεν έχουν ιδέα πώς να τα χρησιμοποιήσουν σωστά. Απλά συλλέγουν big data – πάρα πολλά, κατανοητά, αλλά συχνά διαφέρουν από τα απλά σύνολα δεδομένων – για να λάβουν κάποιες συμβουλές από αυτά. Αλλά τα ωμά δεδομένα δεν λένε τίποτα για τους περισσότερους χρήστες, και έτσι απλά αυξάνεται ο όγκος και δεν υπάρχει κανένα κέρδος.
  • Κατηγοριοποίηση των δεδομένων από την πρώτη στιγμή. Οι εταιρίες νομίζουν ότι από τη πρώτη ματιά μπορούν να τα κατηγοριοποιήσουν. Βέβαια, η κατηγοριοποίηση των δεδομένων είναι ευεργετική. Είναι δύσκολο όμως να γίνει, γιατί αν τα οργανώσουμε εκ πρώτης όψεως, τότε είναι δύσκολο να καταλάβουμε τι ακριβώς προσφέρουν επιχειρηματικά. Αυτό είναι αλήθεια γιατί η διαχείριση των big data μπορεί να γίνει πρότζεκτ ΙΤ και έτσι μπορεί να μην υπάρξει πια ασφάλεια από τους επιχειρηματικούς χρήστες ότι τα δεδομένα αυτά είναι επιβεβαιωμένα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν.

Το πρόβλημα είναι ότι πολλές εταιρίες σήμερα συγκεντρώνουν και διαχειρίζονται big data χωρίς περαιτέρω σκέψη. Και, αν και ο σχεδιασμός είναι το κλειδί για την επιχειρηματική στρατηγική, η προνοητικότητα είναι απαραίτητη όταν έχουμε να κάνουμε με τα big data. Όλα τα στοιχεία της διαδικασίας πρέπει να έχουν στόχο και να πηγαίνουν παράλληλα με τους επιχειρηματικούς σκοπούς.

Ποιος είναι λοιπόν ο σωστός τρόπος; Πρέπει να ξεκινήσει κανείς με μια επιχειρηματική ερώτηση στρατηγικής και μετά να αποκτήσει τα δεδομένα που χρειάζεται για να απαντήσει σε αυτή την ερώτηση. Τότε μόνο μπορείς να οπτικοποιήσεις την επιχείρησή σου, να εφαρμόσεις την επιχειρηματική σου ιδέα και να έχεις δραστικά αποτελέσματα.


Πηγή:  searchbusinessanalytics.techtarget.com