14 Δεκέμβριος 2017

The Analytical Mind Map and the Personas of Users

Η χρήση των personas στις πωλήσεις και στο μάρκετινγκ είναι εδώ και καιρό στάνταρ πρακτική, αν και διαδόθηκε ευρέως λίγα χρόνια πριν όταν τα προφίλ πωλήσεων των πελατών της Best Buy διέρρευσαν στον τύπο. Στις πωλήσεις και στο μάρκετινγκ, η χρήση αρχέτυπων πελατών βοηθάει στον καθορισμό των στόχων για διάφορα είδη πελατών (διαφέρει η καμπάνια προς μια μητέρα που της αρέσει το ποδόσφαιρό και προς κάποιον γκατζεντάκια).

Αλλά ποια είναι η προσφορά των personas στον κόσμο της τεχνολογίας; Χρησιμοποιώντας personas τυπικών χρηστών τεχνολογίας, μπορούν να βρουν οι επιχειρήσεις πώς να αναπτυχθούν και να κερδίσουν από διάφορες personas χρηστών;

Αυτή η ιδέα βρίσκεται πίσω από το Analytical Mind Map, από το Aberdeen’s Analytics and Business Intelligence. Με αυτό το Mind Map, οι αναλυτές από το Άμπερντιν έχουν ενώσει μια σειρά από personas που αντιπροσωπεύουν κλασικούς χρήστες business intelligence και εργαλείων analytics και χρησιμοποιούν αυτές τις personas για να προσφέρουν προτάσεις στο πώς οι εταιρίες μπορούν να λάβουν το καλύτερο δυνατό από αυτές.

Για να δημιουργηθεί το Mind Map, ο αντιπρόεδρος και κύριος αναλυτής Michael Lock και ο αναλυτής Peter Krensky διερεύνησαν και δημιούργησαν προφίλ analytics με βάση τις πρακτικές τους και τις τάσεις τους. Ο Lock ανέφερε: «Δημιουργήσαμε personas που σκιαγραφούν το πώς σκέφτονται οι άνθρωποι και πώς δρουν σχετικά με τη λήψη αποφάσεων και την χρήση των analytics».

Θα πάνε με βάση το ένστικτο ή με βάση λεπτομερείς διερευνήσεις; Συνεργάστηκαν ή ήταν έμπειροι γκουρού της ΒΙ; Ελέγχοντας τις απαντήσεις και τις πρακτικές και τις στρατηγικές των χρηστών ΒΙ, μπόρεσαν να δημιουργήσουν ΒΙ personas for BI και χρήστες analytics.

«Πιστεύουμε ότι όσον αφορά τη λήψη αποφάσεων και την λειτουργία σε περιβάλλον ανάλυσης, υπάρχουν πράγματα που επηρεάζουν την λήψη αποφάσεων. Υπάρχουν πρακτικά ζητήματα, όπως το πόστο εργασίας, το επίπεδο εξειδίκευσης, αλλά και συναισθηματικοί λόγοι, όπως λειτουργία με βάση τα δεδομένα ή το ένστικτο, πόσο καλός είναι κανείς στην συνεργασία ή στην ατομική εργασία. Αποφασίσαμε να τα αναμείξουμε αυτά τα δύο και να δημιουργήσουμε personas που πιστεύουμε ότι περιγράφουν τον κόσμο τον χρηστών», πρόσθεσε ο Lock.

Οι τέσσερις personas που οι Lock, Krensky και οι άλλοι εντόπισαν μέσα από τις πάνω από 700 απαντήσεις στην έρευνα ήταν οι: Πιστολέρος, Ερευνητές, Καθηγητές και Ευαγγελιστές. Οι Πιστολέρος λαμβάνουν γρήγορα αποφάσεις με βάση το ένστικτό τους. Οι ερευνητές ψάχνουν την αλήθεια βαθιά μέσα στα δεδομένα. Οι καθηγητές είναι αρκετά έμπειροι δάσκαλοι που ξέρουν τα πάντα για την ανάλυση. Και οι Ευαγγελιστές είναι αυτοί που συνεργάζονται και προωθούν την ιδέα των analytics και προσελκύουν και άλλους χρήστες και ομάδες.

Ελέγχοντας την έρευνα στην Analytical Mind Map, οι επιχειρήσεις μπορούν μόνο να κατανοήσουν τους διαφορετικούς τύπους χρήστη analytics, αλλά μπορούν επίσης να βρουν πώς να λάβουν ό,τι καλύτερο από αυτές τις personas, μέσω του συνδυασμού ή των βελτιωμένων πρακτικών.

Σύμφωνα με τους Lock και Krensky, η αρχική αναζήτηση με βάση το Mind Map είναι απλά η αρχή. Θέλουν να συνεχίσουν βαθύτερα, αναζητώντας, για παράδειγμα, πόσες διαφορετικές personas λειτουργούν σε διαφορετικές βιομηχανικές ή τεχνολογικές πρακτικές.



Πηγή: www.business2community.com