18 Δεκέμβριος 2017

Νέα έρευνα για τα Big Data, τις μεγάλες αποφάσεις, την ανάλυση και την intuition

Μια νέα αναφορά για τα big data και τις big decisions ανακοινώθηκε από την PwC. Η αναφορά ρίχνει άπλετο φως στην επίδραση των big data στις επιχειρήσεις σήμερα, και στο πώς αλλάζει την διαδικασία λήψης αποφάσεων από τα ανώτερα στελέχη.

 

Η αναφορά της PwC, έχει τίτλο «Κότσια και Gigabytes: Η κεφαλαιοποίηση στην τέχνη και την επιστήμη της λήψης αποφάσεων», με βάση την Μονάδα Οικονομικής Ευφυΐας (EIU) σε παγκόσμια έρευνα 1.135 ανώτερων στελεχών. Ορίζεται ξεκάθαρα τα big data ως «πρόσφατο κύμα ηλεκτρονικών πληροφοριών που δημιουργείται σε τεράστιο όγκο από αυξανόμενο αριθμό πηγών (π.χ. ως όχι απλά δεδομένα που συλλέχτηκαν από μια συγκεκριμένη επιχείρηση στο πλαίσιο μιας συνηθισμένης επιχείρησης)».

 

Η διαίσθηση δεν τα πάει καλά στην εποχή των big data και το πιο ενδιαφέρον εύρημα της αναφοράς είναι ότι το 30% των συμβούλων παραδέχτηκαν ότι η διαίσθηση είναι αυτό που βασίζονται όταν είναι να λάβουν μια μεγάλη απόφαση. Μόνο το 30% ανέφερε ότι «τα δεδομένα και η ανάλυση (εσωτερική η εξωτερική)» είναι αυτό που βασίστηκαν για την τελευταία τους μεγάλη απόφαση και ένα 9% βασίστηκε σε «οικονομικούς δείκτες».

 

Η εξάρτηση στην διαίσθηση και στην εμπειρία βασίζονται στην… εμπειρία. Το 46% των συμβούλων ανέφεραν ότι το να βασίζονται σε ανάλυση δεδομένων ήταν επιζήμιο στο παρελθόν για την επιχείρησή τους. Ενδιαφέρονται για την ποιότητα, την ακρίβεια και την ολοκλήρωση των δεδομένων και το βρίσκουν δύσκολο να έχουν πρόσβαση σε χρήσιμα δεδομένα.

 

Ακόμη και έτσι, το 64% των συμβούλων που ερωτήθηκαν ανέφερε ότι τα big data έχουν αλλάξει την λήψη αποφάσεων στην επιχείρησή τους και ότι το 25% αναμένουν να συμβεί αυτό τα επόμενα δύο χρόνια. Και το 49% των διευθυνόντων συμφωνεί ότι η ανάλυση δεδομένων υπονομεύει την αξιοπιστία της διαίσθησης ή της εμπειρίας, σε σύγκριση με το 21% που διαφωνεί. Στην αναφορά γίνεται λόγος: «Στην πραγματικότητα, παρόλα αυτά, η εμπειρία και η διαίσθηση, και τα δεδομένα και η ανάλυση δεν είναι αμοιβαία αποκλειστικά. Η πρόκληση για τις επιχειρήσεις είναι να παντρέψουν αυτά τα δύο. Το «ένστικτο” σήμερα βασίζεται στον αυξημένο όγκο δεδομένων ενώ ακόμη και στα μεγαλύτερα δεδομένα δεν μπορούμε να βασιστούμε για να λάβουμε μια αποτελεσματική μεγάλη απόφαση χωρίς ανθρώπινη συμμετοχή».

 

Πηγή: www.forbes.com