15 Δεκέμβριος 2017

Επιστήμη δεδομένων: τι πρέπει να ξέρουν οι εταιρίες

Τι είναι τα Big Data;

Τα Big data είναι μια πολύ μεγάλη συλλογή δομημένων και χωρίς δομή δεδομένων που αποθηκεύονται πολύ γρήγορα για να διευκολύνουν την ανάλυση και την κατανόηση των επιχειρηματικών ζητημάτων.Από σχετικά δεδομένα που αποθηκεύονται σε βάσεις δεδομένων ως δεδομένα κειμένων και αρχεία πρόσβασης σε νεότερες δομές όπως βάσεις δεδομένων, τα big data περιέχουν κάθε μπιτ πληροφοριών που εμπεριέχεται σε μια επιχείρηση.

 

Ενώ τα big data συνήθως αποθηκεύονται και προσπελαύνονται εύκολα, δεν είναι σχεδιασμένα να ενημερώνονται ή να αλλάζουν πολύ γρήγορα. Με άλλα λόγια, σκεφτείτε σαν μια λίμνη από δεδομένα. Και αυτή η λίμνη αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο. Το μέγεθος των δεδομένων που είναι διαθέσιμο για ανάλυση έχει εκτοξευθεί χάρη στην τεχνολογική ανάπτυξη. Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρίες που λαμβάνουν, αποθηκεύουν και αναλύουν αυτά τα δεδομένα για να λάβουν επιχειρηματικές ιδέες έχουν ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

 

Τι είναι η επιστήμη δεδομένων;

 

Για να αναλυθεί σωστά αυτός ο πλούτος πληροφοριών για την επιχείρησή σας, χρειάζεστε έναν επιστήμονα δεδομένων, ένα δυνατό στα μαθηματικά ή την στατιστική που μπορεί να δημιουργεί μοντέλα και να τα εφαρμόζει στα αποθηκευμένα δεδομένα. Αυτό σημαίνει πως οι επιστήμονες δεδομένων χρειάζεται να ξέρουν πώς να κατασκευάζουν σύνολα δεδομένων, να τα προσπελαύνουν, να τα δομούν και να τα αναλύουν χρησιμοποιώντας έξυπνα εργαλεία στατιστικής μοντελοποίησης. Αναπτύσσοντας τέτοια μοντέλα θα αποκαλύψει νέες ιδέες για να προωθήσουν την επιχειρηματικότητα με νέους τρόπους και αυτό είναι το σημαντικότερο σημείο της επιστήμης δεδομένων.

 

Ποιος χρειάζεται έναν επιστήμονα δεδομένων;

 

Γιατί δεν έχουν όλες οι εταιρίες λοιπόν μια ομάδα επιστημόνων δεδομένων; Επειδή οι περισσότεροι δεν ξέρουν ότι τους έχουν ανάγκη.

 

Οι περισσότερες εταιρίες πιστεύουν ότι η παραδοσιακή Business Intelligence (ΒΙ) όπου τα δεδομένα συγκεντρώνονται σε αποθήκες, τα μοντέλα δημιουργούνται με διάφορα επιχειρηματικά κριτήρια και τα αποτελέσματα οπτικοποιούνται μέσω αναφορών, είναι επαρκής. Ενώ αυτό είναι αλήθεια, αν σας ενδιαφέρει μόνο να απαντήσετε σε βασικές ερωτήσεις όπως ποιοι πελάτες είναι πιο κερδοφόροι, δεν είναι αρκετό για να ωφελήσει την επιχείρηση όπως κάνει η επιστήμη δεδομένων.

 

Η επιστήμη δεδομένων προσεγγίζει διαφορετικά από ότι η ΒΙ τις ιδέες και τα μοντέλα που αποκτώνται από τα δεδομένα μέσω της εφαρμογής στατιστικών και μαθηματικών τεχνικών από τους επιστήμονες δεδομένων. Τα δεδομένα δημιουργούν τα μοντέλα και τις ιδέες. Όταν αφήνεις τα δεδομένα να σε οδηγήσουν – είναι λιγότερο πιθανό να χρησιμοποιείς δεδομένα που υποστηρίζουν λάθος προδιαθέσεις ή συμπεράσματα.