12 Δεκεμβρίου 2017

Big Data: analytics και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, όχι παιχνίδι για αδαείς

Ο Robin Bloor, συγγραφέας πολλών βιβλίων όπως το Cloud Computing for Dummies και επικεφαλής αναλυτής και συνιδρυτής της Bloor Group, σε ομιλία του σε Αυστραλιανό κοινό ανέφερε πως τα Big Data είναι κάτι παραπάνω από έναν εντελώς χωρίς νόημα όρος που χρησιμοποιούν οι γνώστες των αγορών.

 


Όχι ότι ο Bloor απορρίπτει τα Big Data ως κάτι παραπάνω από έναν έξυπνο τρόπο μάρκετινγκ της τελευταίας τάσης σάρωσης της τεχνολογικής βιομηχανίας. Αντίθετα, ο Bloor αναφέρει ότι η εταιρίες που ενισχύουν τα Big Data αυξάνονται ταχύτερα σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους και, πράγματι, ενστερνίζεται την άποψη ότι τα Big Data Analytics αλλάζουν την παραδοσιακή επιχειρηματικότητα σε όλον τον κόσμο.



Ο Bloor επισημαίνει ότι κάποιοι κορυφαίοι επιχειρηματίες, από συμβούλους ως διευθυντές, δεν κατανοούν αρκετά την αξία της εξερεύνησης και της ανάλυσης μεγάλου όγκου δεδομένων (δηλαδή των Big Data) για την επιχείρησή τους, και τώρα βρίσκονται αντιμέτωποι με αυτά. Αλλά, όπως ανέφερε στηνiTWire, αναμένει την αλλαγή αυτής της κατάστασης μέσα στα επόμενα 10 χρόνια, κυρίως από τους διευθυντές τρίτου τύπου.

 

 

Ο Bloor ανέφερε την περίπτωση της μεγαλύτερης ανάλυσης δεδομένων – που θα έπρεπε οι επιχειρήσεις να ενδιαφέρονται περισσότερο για να έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα – σε σχέση με την «καλά αναπτυγμένη διαίσθηση» που έχουν οι επιτυχημένοι διευθυντές για τις επιχειρήσεις τους. Και, σύμφωνα με τον Bloor, αυτοί (οι διευθυντές τρίτου τύπου) θα υποβαθμιστούν μέσα στη επόμενη δεκαετία… αυτοί που πιστεύουν ότι το ένστικτό τους για την εταιρία είναι καλύτερο, αντί των αποτελεσμάτων των δεδομένων… και θα είναι ανάμεσα σε αυτούς τους επιτυχημένους  διευθυντές που τα ονόματά τους θα βρίσκονται στον επιχειρηματικό τύπο», ανέφερε.

 

 

Ο Bloor επισήμανε ότι οι οργανισμοί τώρα αντιμετωπίζουν ακόμη μεγαλύτερο όγκο δεδομένων – χωρίς δομή τα περισσότερα – που έρχεται στις επιχειρήσεις τους με μεγαλύτερη ταχύτητα και από πάρα πολλές πηγές, σε σχέση με το παρελθόν. Σύμφωνα με τον Bloor, πολλές παραδοσιακές επιχειρήσεις, όπως στον τομέα των τηλεπικοινωνιών και των τραπεζών, είχαν πολλά δεδομένα προς επεξεργασία και σοβαρά ζητήματα να αντιμετωπίσουν, αλλά επρόκειτο κυρίως για εσωτερικά δεδομένα, και όχι προερχόμενα από εξωτερικές πηγές.

 

 

Αλλά τώρα οι εταιρίες τηλεπικοινωνιών, οι τράπεζες και άλλες επιχειρήσεις είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν την μεγαλύτερη πρόκληση της σύζευξης μεγάλων εσωτερικών και εξωτερικών δεδομένων. «Μπορεί να υπάρχουν καλά δομημένα μετα-δεδομένα και μπορεί να μην ξέρει κανείς πώς να τα ενώσει με τα εσωτερικά δεδομένα που ήδη επεξεργάζεται. Και τότε παρουσιάζεται μια σειρά προβλημάτων που δεν είχε προηγουμένως αντιμετωπίσει και κάποιος πρέπει να αποφασίσει αν θα χρησιμοποιήσει αυτά τα δεδομένα, μερικά από τα οποία φαίνεται ότι είναι πολύ χρήσιμα.

 

 

«Νομίζω ότι οι διευθυντές πληροφοριών θα πρέπει να γνωρίζουν καλά τι συμβαίνει με τα Big Data», ανέφερε ο Bloor.  Πρόσθεσε όμως ότι, αν οι διευθυντές τεχνολογίας δεν έχουν αντιμετωπίσει ξανά τόσα πολλά εξωτερικά δεδομένα, «τότε τίποτα δεν έχει αλλάξει και δεν χρειάζεται να ανησυχούν για τα εσωτερικά τους δεδομένα». Έκλεισε λέγοντας ότι αν δεν αλλάξει η κατάσταση και ο διευθυντής πληροφοριών ασχολείται μόνο με εσωτερικά δεδομένα, τότε «οι λέξεις Big Data δεν έχουν κανένα νόημα».