18 Δεκέμβριος 2017

Ερευνητές ελέγχουν την αγορά προσωπικών δεδομένων για να βρουν πόσο ακριβώς κοστίζουν οι πληροφορίες σου!

Οι προσωπικές πληροφορίες που το smart phone μπορεί να συλλέξει για εσάς είναι αρκετά λεπτομερείς. Οι εφαρμογές μπορούν να εντοπίζουν την περιοχή σας, το επίπεδό άσκησής σας, τις κλήσεις που δέχεστε και κάνετε, τις φωτογραφίες που βγάζετε και με ποιον τις μοιράζεστε και τα λοιπά. Διάφορες μελέτες έχουν δείξει ότι αυτά τα δεδομένα παρέχουν λεπτομερή γνώση των συνηθειών και του τρόπου ζωής του καθενός, πληροφορίες που θα λάτρευαν να έχουν οι διαφημιστές. Πράγματι, αυτές οι πληροφορίες μπορεί να είναι εκπληκτικά χρήσιμες. Η εφαρμογή Google Now για smartphone χρησιμοποιεί πληροφορίες όπως την τοποθεσία σας για να παρέχει πληροφορίες που θεωρεί ότι σας είναι χρήσιμες, όπως οδηγίες για την επιστροφή στο σπίτι ή κοντινά εστιατόρια.

 

Αλλά η υπηρεσία αυτή δεν είναι αλτρουιστική. Η Google ξέρει ακριβώς ότι μπορεί να πωλήσει αυτές τις πληροφορίες σε διαφημιστές και σε άλλες υπηρεσίες. Αυτό προκαλεί μια ενδιαφέρουσα ερώτηση. Αν εταιρίες όπως η Google μπορούν να δημιουργήσουν επιχειρηματικά μοντέλα με βάση τις προσωπικές πληροφορίες, πόσο μπορεί να κοστίζει μια πληροφορία; Και πώς μπορούμε να βρούμε ποιος πρέπει να έχει πρόσβαση σε αυτή ή όχι;


Παίρνουμε την απάντηση χάρη στην δουλειά του Jacopo Staiano από το Πανεπιστήμιο του Τρέντο στην Ιταλία, μαζί με άλλους συναδέλφους του. Έτσι, συγκέντρωσαν 60 ανθρώπους με smart phones που έχουν όλων των ειδών τα προσωπικά στοιχεία, και μετά δημιούργησαν ένα είδος αγοράς όπου θα τα πωλούσαν. Η ιδέα ήταν να βρούμε την αξία που έδινε κάθε άνθρωπος σε αυτές τις πληροφορίες.


Παρόλα αυτά, οι άνθρωποι δίνουν περισσότερη αξία σε κάποια πράγματα από ότι άλλοι. Αλλά ακριβώς το πόση αξία τους δίνουν εξαρτάται από ένα περίπλοκο σύνολο άλλων παραγόντων, όπως οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συλλέχθηκαν οι πληροφορίες.


Τα αποτελέσματα δείχνουν ξεκάθαρα πως κάποιες πληροφορίες έχουν μεγαλύτερη αξία από άλλες. «Βρήκαμε πως η περιοχή είναι η προσωπική πληροφορία με την μεγαλύτερη αξία», ανέφερε η ομάδα του Staiano. Και οι συμμετέχοντες έδωσαν μεγαλύτερη αξία σε τέτοιες πληροφορίες επειδή πιστεύουν ότι έχει μεγαλύτερη γνώση στον τρόπο ζωής τους.


Ένα ενδιαφέρον εύρημα είναι ότι η αξιολόγηση των προσωπικών δεδομένων δεν ήταν ίση ανάμεσα σε όλους του συμμετέχοντες. Για παράδειγμα, άνθρωποι που ταξιδεύουν περισσότερο κάθε μέρα έχουν την τάση να δίνουν μεγαλύτερη αξία στις προσωπικές πληροφορίες τους.


Είναι ξεκάθαρο ότι η έμφαση στην προστασία των προσωπικών δεδομένων γίνεται όλο και μεγαλύτερη. Είναι επίσης ξεκάθαρο όμως ότι η αγορά των προσωπικών δεδομένων θα αναδυθεί σύντομα. Ο καθένας μπορεί να μαντέψει πώς θα γίνει αυτό. Με οποιοδήποτε τρόπο, θα πρέπει όλοι να σκεφτούμε πιο προσεκτικά την αξία των δεδομένων μας, είτε είμαστε χαρούμενοι με την πώλησή τους είτε όχι, όσο και αν κοστίζουν.