12 Δεκεμβρίου 2017

Το Duetto συγκεντρώνει $21 εκατομμύρια, κυρίως από την Accel για τον εξοπλισμό ξενοδοχείων με big data

Τα ξενοδοχεία μπορούν να αυξήσουν τα κέρδη τους ανατιμώντας τα δωμάτια μόνο κατά 10%. Για αυτόν τον λόγο η Accel Partners ποντάρει πως τα ξενοδοχεία θα δεχτούν να αγοράσουν το Duetto, ένα λογισμικό ως υπηρεσία για την βελτίωση των τιμών που χρησιμοποιεί τα big data για να κάνει εκπτώσεις στα δωμάτια. Το Duetto μπορεί να κάνει τα ξενοδοχεία να μειώνουν τις τιμές τους αν κανείς δεν επισκέπτεται την ιστοσελίδα τους, ή να χρεώνουν περισσότερο αν γίνεται κάποιο συνέδριο στην πόλη ή αν κάνει καλό καιρό.

Το Duetto αντιμετωπίζει το πρόβλημα των πωλήσεων σε μια ξεροκέφαλη βιομηχανία γεμάτη μεγάλες εταιρείες. Αλλά με τους διευθυντές του ξενοδοχείου Wynn στο Λας Βέγκας και τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο τεχνολογίας της Salesforce ως ιδρυτές, αυτή η νέα χρηματοδότηση θα μπορούσε να βοηθήσει το Duetto να γίνει το νέο Uber της τουριστικής βιομηχανίας.

Γιατί πραγματικά, αν ένα ξενοδοχείο έχει κλεισμένα όλα του τα δωμάτια από μια μέρα πριν, μπαίνουν λεφτά στο ταμείο. Και αν έχει άδεια δωμάτια, τα υπερκοστολογεί. Για την αύξηση του κέρδους, τα ξενοδοχεία πρέπει να αυξάνουν σταθερά τις τιμές καθώς παρέχουν όλο και περισσότερα από τα δωμάτιά τους για μια νύχτα, και να μειώνουν τις τιμές αν η ημερομηνία πλησιάζει και υπάρχουν πολλά άδεια δωμάτια.

Το Duetto κάνει αυτή τη διαδικασία αυτόματη μέσω ενός αλγορίθμου big data στο σύστημα τιμολόγησης των ξενοδοχείων. Ελέγχονται πάρα πολλές μεταβλητές, όπως η ζήτηση, η κίνηση στην ιστοσελίδα, οι διακοπές, ο καιρός, ό,τι συμβαίνει στην πόλη. Επίσης δίνει καλύτερες τιμές σε αυτούς που θέλουν να παραμείνουν στο ξενοδοχείο παραπάνω μέρες. Οι σύμβουλοι εισοδήματος των ξενοδοχείων μπορούν να θέσουν τους δικούς τους κανόνες, όπως π. χ. να βεβαιώνουν ότι οι τιμές τους είναι πάντα υψηλότερες από τα άθλια ξενοδοχεία της γειτονιάς. Ως αντάλλαγμα, το Duetto ζητά εγγραφή ανά δύο χρόνια με βάση την ποιότητα του ξενοδοχείου και τον αριθμό των δωματίων.

Το Duetto θα πρέπει να αντιμετωπίσει ανεπαρκή εγχώρια λογισμικά αλυσίδων μεγάλων ξενοδοχείων, αλλά και παλιότερες εταιρείες όπως τις IDeaS και Rainmaker, που είχαν ξεκινήσει πριν την εποχή των big data. Τα ξενοδοχεία μπορεί να αρνούνται να δώσουν αλλού τον έλεγχο των συστημάτων τιμολόγησής τους επειδή έχουν άμεση σχέση με την οικονομική τους επιτυχία. Αλλά το Duetto ελπίζει να ξεπεράσει αυτό τον φραγμό με ένα συνδυασμό τεχνολογικής τόλμης και επαφών με την εν λόγω βιομηχανία. Αν η Duetto επιτύχει, θα είναι άλλη μια απόδειξη της επιτυχίας των big data ως λογισμικό-υπηρεσία. Φαρμακευτικές, ταξιδιωτικές και εταιρείες λιανικής αναπτύσσουν όλες δικά τους εξειδικευμένα εργαλεία. Αντί για πεπαλαιωμένα λογισμικά, οι εταιρείες μπορούν να ενεργοποιούν τις cloud υπηρεσίες τους, που βελτιώνονται όλο και περισσότερο. Για τα ξενοδοχεία, αυτό σημαίνει όλο και περισσότεροι πελάτες να κοιμούνται στα κρεβάτια τους.