11 Δεκεμβρίου 2017

Αυτή η εφαρμογή για κινητά χρησιμοποιεί big data για να αναλύσει το πρόσωπό σου

Γνωρίζετε ποιος είναι ο τόνος χρώματος του δέρματός σας; Ή πόσο έχει αλλάξει το δέρμα σας με την πάροδο του χρόνου; Η Beautiful Me είναι η νέα εφαρμογή για κινητά που χρησιμοποιεί big data και ένα βαθύ νευρικό δίκτυο για να κάνει ανάλυση του προφίλ του δέρματός σας. Η εφαρμογή δημιουργήθηκε από την ModiFace, την εταιρεία πίσω από τον 3D καθρέφτη Augmented Reality της Sephora.

Η Beautiful Me μπορεί να κατεβάσει αυτόματα μέχρι και 500 φωτογραφίες σου από το Facebook και επιλέγει τις 100 με την καλύτερη ανάλυση για να τις επεξεργαστεί. Με βάση αυτές τις 100, η εφαρμογή επιλέγει πίξελ από τα μάτια και τα χείλη.

Το τεσσάρων επιπέδων νευρικό δίκτυο ξεκινά εδώ. Το πρώτο επίπεδο καθορίζει ποια πίξελ έχουν αρκετές πληροφορίες και απομακρύνει τα υπόλοιπα. Το δίκτυο τότε χρησιμοποιεί τα επιλεγμένα πίξελ για να βρει τον σωστό τόνο δέρματος, τη σωστή σκιά και άλλες παραμέτρους του δέρματος.

«Έχουμε εφαρμόσει το δίκτυο αυτό σε φωτογραφίες, και συνεχίζεται ακόμη και σήμερα,» ανέφερε ο Parham Aarabi, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ModiFace, σε μια συνέντευξή του στην VentureBeat. “Κάθε φορά που κάποιος χρησιμοποιεί την εφαρμογή, τότε πληροφορεί και το νευρικό δίκτυο. Και η ιδέα μας είναι να γίνουμε και καλύτεροι με την πάροδο του χρόνου εντοπίζοντας τον σωστό τόνο δέρματος.»

Αυτά τα νευρικά δίκτυα δεν είναι η πρώτη τεχνολογία που δημιουργεί η ModiFace για αυτή την εφαρμογή. Η εταιρεία προσπάθησε πρώτα να χρησιμοποιήσει απλή μετάδοση σημάτων, αλλά δεν λειτούργησε τόσο καλά. Τότε χρησιμοποίησε έναν βασικό αλγόριθμο μηχανικής ανάγνωσης, που λειτούργησε καλύτερα.

«Άκουσα πολλά όμως για τα νευρικά συστήματα και πως κάνουν καλύτερους εντοπισμούς από ότι οι αλγόριθμοι,» ανέφερε ο Aarabi. “Τα χρησιμοποιήσαμε λοιπόν ως αντικατάστατα, και βρήκαμε ότι η λύση είναι αρκετά ενδιαφέρουσα και έχει επιφέρει από τα καλύτερα αποτελέσματά μας.»

Η χρήση των φωτογραφιών του Facebook είναι επίσης στρατηγικής σημασίας. Οι άνθρωποι «ταγκάρουν» τους εαυτούς τους συνέχεια. Αυτά τα «ταγκς» μας βοηθούν να αναλύσουμε όλους όσους βρίσκονται στις φωτογραφίες. Αυτές οι φωτογραφίες παρέχουν επίσης πληροφορίες για δεδομένα, που επιτρέπουν στην εφαρμογή να δημιουργήσει ένα γράφημα με το πόσο έχει αλλάξει το δέρμα τους με την πάροδο του χρόνου.

Θα βγάλει όμως χρήματα η εταιρεία με αυτή την εφαρμογή; Η τοποθέτηση προϊόντων είναι η λύση. Με βάση τις πληροφορίες που συλλέγονται, η εφαρμογή θα παρουσιάζει «ένα συνδυασμό προϊόντων αντιγήρανσης, περιποίησης και φροντίδας του δέρματος που ταιριάζουν στον εκάστοτε χρήστη.»

Το μόνο πρόβλημα είναι ότι το δέρμα του ανθρώπου δεν αλλάζει πολύ γρήγορα. Για αυτόν τον λόγο ίσως η εφαρμογή να μην έχει υψηλή ζήτηση για πολύ καιρό.

Το deep learning είναι ό,τι πιο «καυτό» στο πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης. Η Baidu μόλις ξεκίνησε να χρησιμοποιεί το  δίκτυο Andrew Ng της Google για την ανάπτυξη δική της γνώσης. Η Netflix άρχισε να δημιουργεί μονάδες επεξεργασίας γραφικών (GPUs) στο δημόσιο cloud των υπηρεσιών ιστού της Amazon για καλύτερες έρευνες deep learning.

Και οι μικρές startup ενδιαφέρονται για αυτόν τον τομέα. Η Nervana ειδικεύεται στην κατασκευή λογισμικού για deep learning. Η Skymind κερδίζει λεφτά προσφέροντας εμπορική υποστήριξη για λογισμικά deep learning ανοιχτού κώδικα. Η Ersatz Labs προσφέρει υπηρεσίες cloud και πακέτα λογισμικών για deep learning ανοιχτού κώδικα. Τώρα, η ModiFace μας αναφέρει πως το deep learning είναι χρήσιμο και για λόγους ματαιοδοξίας.