Οι υπολογιστές για ακόμη μια φορά μεταμορφώνουν τη βιομηχανία του μάρκετινγκ. Αυτή τη φορά όμως η αλλαγή γίνεται μέσω των cloud και η διαδικασία πρόσβασης σε τεράστιους αριθμούς δεδομένων είναι αυτό που επιθυμούν οι πελάτες.

«Ο διευθυντής μάρκετινγκ ήταν κάποτε κάποιος που φορούσε μαύρο ζιβάγκο και δούλευε στην Nike, αλλά όλο και περισσότερο παίρνει τη θέση αυτή κάποιος που σπούδασε μαθηματικά, έχει δουλέψει με hedge fund και μετά ξεκίνησε να ασχολείται με μάρκετινγκ δεδομένων,» ανέφερε ο Glenn Kelman, διευθύνων σύμβουλος της Redfin, μια διαδικτυακή εταιρεία real estate. «Τώρα η φράση που ακούω συνέχεια είναι «Χρειαζόμαστε έναν έμπορο Moneyball.»»

Για τους πελάτες, το αποτέλεσμα είναι ένα πιο προσωπικό μάρκετινγκ.

Το ιδανικό θα ήταν οι πελάτες να μην παρατηρήσουν ό,τι έχει σχέση με πληροφορική και δεδομένα στο παρασκήνιο και απλά να δέχονται μηνύματα σχετικά με εταιρίες, ανέφερε ο Ian Schafer, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της Deep Focus, μια ψηφιακή υπηρεσία. Αλλά όταν το μάρκετινγκ γίνεται τόσο προσωπικό, νιώθει κανείς λίγο τρομαγμένος.

Παρ’ όλα αυτά, την ανάλυση δεδομένων χειρίζεται μια μεγάλη σειρά εταιριών με υπηρεσίες cloud. Οι εταιρίες συλλέγουν δεδομένα, τα συγκρίνουν με προηγούμενα, και καθορίζουν το πώς θα γίνεται η χρήση τους και πώς θα είναι η τελική εμφάνιση του προϊόντος. Κάποιες από αυτές είναι οι Adobe, BloomReach, Axiom, Epsilon, BlueKai, IBM, Oracle, Salesforce και Teradata.

«Επειδή όλα αυτά τώρα αποθηκεύονται σε cloud, οι έμποροι μπορούν να κάνουν αλλαγές και να ελέγχουν την εμπειρία και τι θα δείξουν στον καταναλωτή σε πραγματικό χρόνο,» ανέφερε ο John Mellor, αντιπρόεδρος επιχειρησιακής ανάπτυξης και στρατηγικής για την Adobe Marketing Cloud, στους πελάτες της οποίας περιλαμβάνονται οι Audi, Disney and Dell.

Η εκπληκτικά γρήγορη στροφή των καταναλωτών προς τα κινητά έχει κάνει ακόμη πιο απαραίτητα αυτά τα εργαλεία, ανέφερε ο Schafer.

Ό,τι πιο τελευταίο στο μάρκετινγκ είναι οι τεχνολογικές προκλήσεις που έχουν μεγάλες συνέπειες στις επιχειρήσεις, ανέφερε ο Peter Lee, που επιβλέπει την Microsoft Research. «Μικρές αλλαγές στη συμπεριφορά αυτών των συστημάτων οδηγεί σε γιγαντιαίες αλλαγές στο εισόδημα,» ανέφερε.

Αλλά για τους υπαλλήλους που είχαν συνηθίσει τις παλιές μεθόδους μάρκετινγκ, η αλλαγή αυτή πολλές φορές είναι δύσκολη. Μια προβληματική στα τμήματα μάρκετινγκ και στα τμήματα ΙΤ, που κάποτε έλεγχαν τους υπαλλήλους στον τεχνολογικό τομέα, αλλά δεν έχουν πια αυτή τη δύναμη.

«Δημιουργείται πολλή ένταση επειδή το μάρκετινγκ επαναπροσδιορίζεται και είναι ακόμη σε πειραματικό στάδιο, ενώ το τμήμα ΙΤ ζητά σταθερότητα και ασφάλεια,» ανέφερε η  Joelle Kaufman, διευθύντρια μάρκετινγκ και συνεργασιών στην BloomReach, μια εταιρεία μάρκετινγκ cloud.

Άλλη μια ανησυχία ανάμεσα στους εμπόρους είναι η ίδια η τεχνολογία που απειλεί την καρδιά και την ψυχή του επαγγέλματός τους π δημιουργικότητα, διαίσθηση και τέχνη.

«Δίνεται υπερβολική έμφαση στα big data κάποιες φορές,» ανέφερε η κ. Khatibloo. «Αυτό που δεν θέλουμε να γίνει είναι να χρησιμοποιηθεί αυτό το επιστημονικό εργαλείο και να κάνει τους δημιουργικούς διευθυντές να φύγουν. Τα δεδομένα μας βοήθησαν με την ακρίβεια και με περισσότερη επιστήμη σε διάφορους τομείς, αλλά δεν νομίζω πως πρέπει να εγκαταλείψουμε εντελώς την διαίσθησή μας.»