17 Δεκέμβριος 2018

Γιατί οι μικρές επιχειρήσεις χρειάζονται τα Big Data.

Για μία επιχείρηση είτε μεγάλη είτε μικρή, τα Big Data αποτελούν μεγάλη υπόθεση.
Γνωρίζατε ότι το 90% των δεδομένων σε όλο τον κόσμο δημιουργήθηκε κατά τα τελευταία 2 χρόνια;

Επιπλέον, κάθε λεπτό στο διαδίκτυο γίνονται περισσότερες από 2 εκατομμύρια αναζητήσεις στο Google, 685 χιλιάδες ενημερώσεις στο Facebook , στέλνονται 200 εκατομμύρια e-mails και στο Youtube ανεβαίνουν βίντεο συνολικής διάρκειας 48 ωρών. Όχι σε μια ημέρα ή μια εβδομάδα, αλλά σε ένα λεπτό.

Αυτός είναι ένας τόνος πληροφορίας για επεξεργασία και κυριολεκτικά οι περισσότερες εταιρείες δεν γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν με τέτοιου είδους πληροφορίες.

Σε μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε διαπιστώθηκε ότι το 70% των εταιρειών είναι συγκλονισμένες από την ποσότητα των δεδομένων που βρίσκονται στο δρόμο τους και μόνο το 25% των επιχειρήσεων είχε ένα σχέδιο για την αντιμετώπισή τους. Αυτό που κάνει τα Big Data ακόμη πιο περίπλοκα, ειδικά για τις μικρές επιχειρήσεις, είναι ότι τα δεδομένα αυτά δεν είναι ίδια.

Ενώ υπάρχουν μερικά στοιχεία σε δομημένη μορφή, όπως τα στοιχεία για τις πωλήσεις, τα web statistics και οι λίστες μάρκετινγκ, πολλά από τα δεδομένα έρχονται σε ελεύθερη μορφή ή οτιδήποτε χαρακτηρίζεται ως αδόμητο. Αυτά τα δεδομένα είναι πολύ πιο δύσκολο να τα αξιοποιήσει κάποιος, διότι αντλούνται από τις πληροφορίες μέσα από παρουσιάσεις, εικόνες, βίντεο και blogs. Και οι δύο από αυτούς τους τύπους δεδομένων γνωρίζουν τεράστια ανάπτυξη, με τα δομημένα δεδομένα να αυξάνονται με ρυθμό 60% μέσα σε ένα χρόνο, και τα αδόμητα κατά 80%.

Οι χρήσεις των Big Data για την επιχείρηση.

Με τόσα πολλά διαθέσιμα στοιχεία, υπάρχει μια τεράστια ευκαιρία για τις εταιρείες που μπορούν να εντοπίσουν και να απομονώσουν βασικά κομμάτια των πληροφοριών που μπορούν να τους βοηθήσουν να βελτιώσουν την επιχείρησή τους.
Τα Big Data χρησιμοποιούνται σήμερα για :
  • Διαχείριση Κινδύνων
  • Βελτίωση της στόχευσης πελατών
  • Κατανόηση των αναγκών των πελατών
  • Ανάλυση της κοινωνικής συμπεριφοράς

Τα Big Data μπορούν να χρησιμοποιηθούν με τρόπο ώστε να οδηγήσουν σε καλύτερες επιχειρηματικές αποφάσεις. Κάθε μέρα γίνεται όλο και πιο σαφές ότι οι επιχειρήσεις που διαχειρίζονται καλύτερα την πληροφορία αποκτούν ένα σαφές πλεονέκτημα.
Το αναδυόμενο πρόβλημα είναι ότι η οπτικοποίηση των δεδομένων είναι ακριβή όπως επισημαίνει ένα άρθρο του Harvard Business Review. Οι πληροφορίες που αναφέρονται παραπάνω αντιπροσωπεύουν το δίλημμα όχι μόνο για τις μικρές επιχειρήσεις, αλλά και για το σύνολο των επιχειρήσεων.

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για τις μικρές επιχειρήσεις που επιθυμούν να επωφεληθούν των Big Data;

Big Facts, Big Data και οι Μικρές Επιχειρήσεις: Η λύση με τη χρήση του Cloud, λογισμικό και εργαλεία

Η αλήθεια είναι πως ο η χρήση των Big Data δεν είναι ακατόρθωτη για τις μικρές επιχειρήσεις. Σύμφωνα με τον Phil Simon, συγγραφέα ενός από τα πιο σημαντικά βιβλία που αφορούν τα Big Data, Too Big To Ignore: A Case For Big Data και του The Visual Organization, πολλές μικρές και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις κάνουν ενδιαφέροντα πράγματα χρησιμοποιώντας τα Big Data χωρίς να ξοδεύουν εκατομμύρια για αυτό.

Όπως αναφέρει ο Simon :

"Στο παρελθόν, οι εταιρείες που θα προσπαθούσαν να εκμεταλλευτούν τα Big Data  χρειαζόταν να αγοράσουν ακριβό υλικό και λογισμικό, να προσλάβουν συμβούλους, και να επενδύσουν πολύ χρόνο σε analytics. Αλλά, τάσεις όπως το cloud computing, το λογισμικό ανοιχτού κώδικα και το λογισμικό ως υπηρεσία απαλλάσσουν τις επιχειρήσεις απ' το να προβούν στις ενέργειες αυτές. Νέοι, ανέξοδοι τρόποι για να αντλήσει κανείς πληροφορίες από τα δεδομένα αναδύονται όλη την ώρα.

Με λίγα λόγια, εάν είστε μια επιχείρηση μικρή ή μεγάλη, υπάρχουν διαχειρίσιμοι τρόποι για να προσεγγίσετε τα Big Data, με τα οποία μπορείτε να συγκεντρώσετε σημαντικές πληροφορίες που θα σας κάνουν να ξεχωρίζετε από τους ανταγωνιστές σας.

Μερικές προτάσεις για μικρές επιχειρήσεις που αναζητούν να αξιοποιήσουν τα Big Data :
  • Πάρτε το χρόνο για να κατανοήσετε σε ποιά Big Data στοχεύετε έτσι ώστε το πρόγραμμα Big Data που θα ακολουθήσετε να γίνει πιο ρεαλιστικό.
  • Ψάξτε για στοιχεία επί πληρωμή από διάφορες πηγές, όπως η Kaggle όπου μπορείτε να επιλέξετε το μέγεθος του project και το ποσό των πληροφοριών που θέλετε να εξαχθεί. Μοιάζει πολύ με ένα Priceline "όνομα δική σας τιμή ."
  • Τέλος, πολλές πηγές έχουν γίνει πιο λογικές σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό και κατά συνέπεια προσφέρουν πολύ χρήσιμα στοιχεία σε τιμές που οι μικρότερες επιχειρήσεις μπορούν να αναπεξέλθουν.