11 Δεκέμβριος 2018

15 Ισχυρά Παραδείγματα Νευρομάρκετινγκ σε Δράση

Το Νευρομάρκετινγκ μπήκε σε όλο τον κόσμο με ορμή και έχει χρησιμοποιηθεί από σχεδόν όλες τις μεγάλες εταιρείες και πανεπιστήμια με κάποιο τρόπο ή μορφή. Παρά την ευρεία αυτή επίδραση στον κόσμο του μάρκετινγκ, πολλοί άνθρωποι δεν γνωρίζουν ακριβώς τι είναι το Νευρομάρκετινγκ, ή πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά. Τα ακόλουθα άρθρα περιγράφουν 15 φανταστικά παραδείγματα νευρομάρκετινγκ στην πράξη. Αυτή η ανάρτηση του blog ανέβηκε έπειτα από δημοφιλή ζήτηση, και έχει επεκταθεί για να σας δώσει ακόμη σαφέστερη ιδέα για το πώς είναι οι μέθοδοι έρευνας, τα παραδείγματα και ο ορισμός του νευρομάρκετινγκ.

  1. Η σημασία του βλέμματος

Γνωρίζουμε ήδη ότι οι διαφημίσεις που περιλαμβάνουν ανθρώπους είναι πολύ πιο αποτελεσματικές από εκείνες που δεν περιλαμβάνουν. Συγκεκριμένα, οι εικόνες και τα βίντεο που περιλαμβάνουν μωρά τείνουν να τραβούν μεγαλύτερη και πιο εστιασμένη προσοχή από τους δυνητικούς πελάτες. Οι διαφημιστές έχουν προσπαθήσει από καιρό να αυξήσουν τις πωλήσεις στα προϊόντα για μωρά χρησιμοποιώντας κοντινά πλάνα αξιολάτρευτων μωρών – με τη βοήθεια της τεχνολογίας παρακολούθησης των ματιών, έχουν εντοπίσει ότι αυτό μόνο δεν αρκεί.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι όταν το βρέφος κοιτάζει μπροστά, οι θεατές θα επικεντρωθούν πολύ περισσότερο στο πρόσωπο του μωρού εις βάρος της εστίασης στο περιεχόμενο της διαφήμισης. Ωστόσο, αν το βρέφος κατευθύνει το βλέμμα του στο πρόσωπο ή στο κείμενο, τότε ο θεατής θα επικεντρωθεί στην πραγματικότητα στο διαφημιστικό περιεχόμενο.

Βασικά Σημεία: Ως αποτέλεσμα αυτών των διαπιστώσεων, οι διαφημιστές έχουν πλέον λάβει υπόψη ότι αν και τα πρόσωπα μωρών είναι δημοφιλή στους καταναλωτές, διασφαλίζουν επίσης ότι το μωρό θα κοιτάξει στο προϊόν που θέλουν να αγοράσει ο καταναλωτής.

  1. Η χρήση αποτελεσματικής συσκευασίας

Όλοι γνωρίζουμε την αίσθηση της έλξης σε ιδιαίτερα εντυπωσιακές ή ελκυστικές συσκευασίες. Οι διαφημιστές πάντα γνώριζαν ότι το περιεχόμενο δεν είναι αυτό που μετράει, αλλά η νευροαπεικόνιση έχει καταφέρει να το μεταφέρει σε ένα εντελώς νέο επίπεδο. Μάρκες όπως η Campbell και η Frito-Lay χρησιμοποίησαν νευροαπεικόνιση για να επανασχεδιάσουν τη συσκευασία τους. Σε μελέτες, παρουσιάστηκαν συσκευασίες σε πελάτες με τις απαντήσεις τους καταγεγραμμένες θετικές, αρνητικές ή ουδέτερες. Επιπλέον, έγιναν εκτενείς συνεντεύξεις σχετικά με το χρώμα, το κείμενο και τις εικόνες. Αυτή η έρευνα αποκάλυψε ότι οι πελάτες είχαν αρνητική αντίδραση στις πολύ λαμπερές συσκευασίες, αλλά δεν παρουσίασαν αρνητική απόκριση όταν η συσκευασία ήταν ματ. Η Frito-Lay συνέχισε έπειτα για να πετάξει τη λαμπερή συσκευασία και να προχωρήσει στη νέα ματ εμφάνιση.

Βασικά Σημεία: Οι τεχνικές του νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιούνται ευρέως για τον επανασχεδιασμό της συσκευασίας και της παρουσίασης.

  1. Το χρώμα είναι βασικό

Κατά την επιλογή των χρωμάτων, λάβετε υπόψη ότι ενδέχεται να επηρεάσετε τον τρόπο με τον οποίο οι δυνητικοί πελάτες αισθάνονται! Τα χρώματα μπορούν να προκαλέσουν ένα ευρύ φάσμα συναισθημάτων, με μελέτες που δείχνουν σταθερά μια σύνδεση ορισμένων χρωμάτων με ορισμένα συναισθήματα. Η αποτελεσματική χρήση ενός χρώματος μπορεί να είναι ένα ισχυρό εργαλείο μάρκετινγκ. Ένα από τα πιο διαβόητα παραδείγματα είναι η πανταχού παρούσα χρήση του κόκκινου χρώματος της Coca Cola, αλλά υπάρχουν και πολλές άλλες εταιρείες που έχουν χρησιμοποιήσει το χρώμα με πολύ μεγάλη επιτυχία. Οι εμπειρογνώμονες του νευρομάρκετινγκ που ειδικεύονται στο χρώμα και τη διαφήμιση έχουν διαιρέσει τα χρώματα σε υποομάδες ως οδηγό για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά. Τα ψυχρά μπλε χρώματα, για παράδειγμα, είναι τα κατάλληλα αν θέλετε για να προσελκύσετε επαγγελματίες.

Βασικά Σημεία: Βεβαιωθείτε ότι έχετε εξοικειωθεί με το πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί το χρώμα για να επηρεάσει την αγοραστική συμπεριφορά.

  1. Αποτελεσματικότητα της Διαφήμισης

Για πολλά χρόνια η απεικόνιση του εγκεφάλου ήταν καθαρά το απόθεμα του ακαδημαϊκού ή του επιστημονικού. Το νευρομάρκετινγκ εντούτοις, έχει αξιοποιήσει τις απίστευτες δυνατότητες της λειτουργικής απεικόνισης μαγνητικού συντονισμού για να μας δώσει γνώσεις σχετικά με την ανθρώπινη συμπεριφορά και τις καταναλωτικές συνήθειες.

Ένα παράδειγμα για το πώς το νευρομάρκετιγνκ έχει κάνει χρήση της λειτουργικής απεικόνισης μαγνητικού συντονισμού είναι η σύγκριση διαφημιστικών εκστρατειών πριν να βγει στο ευρύ κοινό. Σε μια συγκεκριμένη μελέτη, τρεις διαφορετικές διαφημίσεις για την τηλεφωνική γραμμή του Εθνικού Ινστιτούτου Καρκίνου παρακολουθήθηκαν από συμμετέχοντες. Η διαφημιστική καμπάνια που προκάλεσε την υψηλότερη εγκεφαλική δραστηριότητα σε μια συγκεκριμένη περιοχή, οδήγησε σε σημαντικά υψηλότερες κλήσεις προς την τηλεφωνική γραμμή. Αυτή η νέα προσέγγιση είναι μια νέα οδός για τον εντοπισμό διαφημιστικών καμπανιών που θα δεσμεύσουν πραγματικά το κοινό.

Βασικά Σημεία: Η λειτουργική απεικόνιση μαγνητικού συντονισμού έχει απίστευτες δυνατότητες για την ενίσχυση των στρατηγικών μάρκετινγκ, αυξάνοντας τη δέσμευση και τη δράση.

  1. Παράλυση της Απόφασης

Μερικές φορές η έρευνα σχετικά με τη συμπεριφορά των καταναλωτών έρχεται σε αντίθεση με όσα πιστεύαμε προηγουμένως. Μια μελέτη του Πανεπιστημίου της Κολούμπια αποκάλυψε ότι οι πάρα πολλές επιλογές μπορούν στην πραγματικότητα να αποθαρρύνουν τους δυνητικούς πελάτες. Χρησιμοποιώντας διαφορετικούς τύπους ρυθμίσεων, διαπίστωσαν ότι οι οθόνες που περιέχουν μια μεγάλη ποικιλία επιλογών ήταν λιγότερο πιθανό να κάνουν τους πελάτες να σταματήσουν.

Βασικά Σημεία: Το λιγότερο είναι περισσότερο και πολλές φορές οι πελάτες μπορούν να κατακλυστούν από τις πάρα πολλές επιλογές.

  1. Αξιολόγηση της Ικανοποίησης

Η ανάλυση απόκρισης στο συναίσθημα χρησιμοποιεί την απεικόνιση ηλεκτροκεφαλογραφήματος για να εντοπίσει τη συναισθηματική απόκριση ενός ατόμου σε ένα προϊόν, μια διαφήμιση, κ.λπ.

Το επίπεδο δέσμευσης ή συναισθηματικής διέγερσης μας σε σχέση με ένα προϊόν είναι ανεκτίμητο για τον διαφημιστή. Εάν, για παράδειγμα, ο καταναλωτής βιώνει υψηλά επίπεδα απογοήτευσης ως απάντηση στο προϊόν τότε υπάρχει προφανώς ένα ζήτημα χρηστικότητας που μπορεί να θέλετε να αντιμετωπίσετε. Το ηλεκτροκεφαλογράφημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αξιολόγηση της ικανοποίησης των καταναλωτών. Σε μια μελέτη το ηλεκτροκεφαλογράφημα χρησιμοποιήθηκε για να αξιολογήσει την ικανοποίηση με μια δερματολογική θεραπεία. Διαπίστωσαν ότι η ικανοποίηση των πελατών συσχετίζεται με την ενεργοποίηση στα νευρικά κυκλώματα που συμμετέχουν στην αξιολόγηση της ομορφιάς του προσώπου.

Βασικά Σημεία: Όπως η λειτουργική απεικόνιση μαγνητικού συντονισμού, έτσι και το ηλεκτροκεφαλογράφημα μπορεί να ρίξει φως στους πιο αποτελεσματικούς τρόπους διαφήμισης (μεταξύ άλλων χρήσεων).

  1. Απώλεια Αποστροφής

Ένα ενδιαφέρον εύρημα που χρησιμοποιείται από το νευρομάρκετινγκ είναι ότι οι άνθρωποι πραγματικά δεν θέλουν να χάσουν! Οι άνθρωποι είναι εξίσου ανήσυχοι για το τι μπορεί να χάσουν όσο για το τι μπορούν να κερδίσουν. Για αυτόν το λόγο, οι στρατηγικές «αγοράστε πριν τελειώσει» είναι εξαιρετικά αποτελεσματικές.

Όταν η εναλλακτική λύση τίθεται ως απώλεια, οι καταναλωτές είναι πολύ πιο πιθανό να αγοράσουν. Για το λόγο αυτό, μια έννοια που ονομάζεται «πλαισίωση» είναι εξαιρετικά σημαντική στο νευρομάρκετινγκ. Αυτή η τεχνική είναι ο τρόπος με τον οποίο οι διαφημιστές παρουσιάζουν τις αποφάσεις στους καταναλωτές με τρόπο που τους καθιστά πιο πιθανό να δώσουν τα λεφτά τους.

Βασικά Σημεία: Οι καταναλωτές σιχαίνονται να νιώθουν ότι έχασαν μια ευκαιρία, όποτε φροντίστε να δώσετε έμφαση εάν πρόκειται να χάσουν μια καλή αγορά.

  1. Αγκυροβολήστε

Η πρώτη πληροφορία που λαμβάνει ο πελάτης σας είναι εξαιρετικά σημαντική. Μπορεί να αποτελέσει τη βάση για οποιαδήποτε μεταγενέστερη λήψη αποφάσεων και να καθορίσει τον τόνο για την αγοραστική συμπεριφορά τους. Οι Νευροεπιστήμονες έχουν ανακαλύψει ένα ελάττωμα στις λειτουργίες του νου και πώς παίρνει τις αποφάσεις. Ως άτομα, σπάνια μπορούμε να αξιολογήσουμε την αξία ενός αντικειμένου με βάση την εγγενή του αξία, αλλά αντί αυτού το συγκρίνουμε με τις γύρω επιλογές. Ως εκ τούτου, μια πολύτιμη εφαρμογή του νευρομάρκετινγκ είναι να επωφεληθεί από αυτό το «αγκυροβόλιο». Εάν, για παράδειγμα, κοιτάζετε σε δύο δωμάτια ξενοδοχείων τα οποία έχουν την ίδια τιμή αλλά το ένα προσφέρει δωρεάν καφέ το πρωί, είναι πολύ πιο πιθανό να επιλέξετε αυτό με τον δωρεάν καφέ. Πιθανότατα δε θα εξερευνήσετε την ποιότητα των δωματίων που προσφέρονται ή άλλα λεπτομερή στοιχεία.

Οι διαφημιστές συχνά επωφελούνται από αυτό όταν συγκρίνουν πακέτα ή προσφορές μεταξύ τους. Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί συχνά να βρεθούμε να συνάπτουμε συμβόλαια ή μια ετήσια δέσμευση.

Βασικά Σημεία: Η αγκύρωση μπορεί να σας βοηθήσει να στρέψετε τη συμφωνία στο σωστό δρόμο! Αυτό το ενδιαφέρον κομμάτι αναδεικνύει πώς οι μέθοδοι αγκύρωσης μπορούν να λειτουργήσουν για τις επιχειρήσεις.

  1. Η ανάγκη για ταχύτητα

Το Νευρομάρκετινγκ είναι χρήσιμο για την ανίχνευση των πελατειακών τάσεων. Ενώ οι εταιρείες συχνά επιδιώκουν να απεικονίσουν μια αίσθηση ασφάλειας και προστασίας, η ταχύτητα και η αποτελεσματικότητα μπορεί να είναι αυτό που ψάχνουν οι πελάτες. Η PayPal το ανακάλυψε αυτό διεξάγοντας μια μελέτη που βρήκε ότι η υπόσχεση ευκολίας ενεργοποίησε τον εγκέφαλο περισσότερο από την ασφάλεια. Χρησιμοποίησαν αυτές τις πληροφορίες για να μετατρέψουν περισσότερους αγοραστές στην ηλεκτρονική υπηρεσία πληρωμών τους, δίνοντας έμφαση στο γρήγορο σύστημα πληρωμών τους.

Βασικά Σημεία: Παρόλο που μπορεί να φαίνεται ότι η έμφαση στην ασφάλεια και την προστασία ενός προϊόντος θα κερδίσει τους πελάτες, ίσως να θέλετε αντί για αυτό να διαδώσετε το μήνυμα ότι το προϊόν σας είναι γρήγορο και αποτελεσματικό!

  1. Αποκαλύπτοντας κρυφές απαντήσεις

Κατά τη δοκιμή μιας νέας διαφήμισης, η Cheetos χρησιμοποίησε ομάδες εστίασης και ηλεκτροκεφαλογράφημα για να αξιολογήσει την ανταπόκριση των καταναλωτών.

Σε αυτήν τη συγκεκριμένη διαφήμιση μια γυναίκα έκανε μια φάρσα στη φίλη της βάζοντας σ τα λευκά ρούχα της στο πλυντήριο πορτοκαλί Cheetos. Οι ομάδες εστίασης ανέφεραν μια δυσαρέσκεια για τη διαφήμιση, ωστόσο όταν μια μελέτη ηλεκτροκεγαλογραφήματος έγινε με τους ίδιους συμμετέχοντες αποκαλύφθηκε ότι πραγματικά τους άρεσε. Οι συμμετέχοντες της ομάδας εστίασης φοβούνταν να εκφράσουν ότι βρήκαν τη διαφήμιση χιουμοριστική σε περίπτωση που άλλα μέλη θεωρούσαν ότι ήταν αγενής. Με αυτόν τον τρόπο, το νευρομάρκετινγκ μπορεί να αποκαλύψει κρυφές σκέψεις και προτιμήσεις.

Βασικά Σημεία: Οι τεχνικές του νευρομάρκετινγκ μπορούν να αποκαλύψουν κρυφές αποκρίσεις.

  1. Ανταμοιβή και Τιμωρία

Ακόμη και ο σχεδιασμός των βιντεοπαιχνιδιών έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί ψυχολογικές αρχές στη διαδικασία σχεδιασμού του προϊόντος, συγκεκριμένα χρησιμοποιώντας ανταμοιβές και τιμωρία για να κάνει δεσμευτικά παιχνίδια και να κάνει τους ανθρώπους να συνεχίσουν να τα παίζουν. Με την αύξηση της ανταμοιβής που παρουσιάζεται στο παιχνίδι, η δράση μπορεί επίσης να αυξήσει τα επίπεδα ντοπαμίνης (νευροδιαβιβαστή) μέσα στον εγκέφαλο. Αυτός ο νευροδιαβιβαστής συνδέεται με την ευχαρίστηση και τις θετικές συσχετίσεις, οι οποίες μπορούν να αυξήσουν την αφοσίωση ώστε αυτοί να συνεχίσουν να παίζουν.

Οι σχεδιαστές παιχνιδιών τώρα πλέον προσλαμβάνουν ακόμα και ψυχολόγους για να βοηθήσουν στο σχεδιασμό παιχνιδιών, οικοδομώντας ψυχολογικές αρχές απευθείας στη μηχανική των παιχνιδιών.

Βασικά Σημεία: Δημιουργήστε μια ευχάριστη εμπειρία για τους καταναλωτές για να τους κρατήσετε αφοσιωμένους και να επιστρέφουν στο προϊόν σας.

  1. Δοκιμή Πρωτοτύπου

Ενώ οι διαφημίσεις είναι προφανώς ζωτικής σημασίας για να επηρεάσουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών, ο σχεδιασμός των ίδιων των προϊόντων μπορεί επίσης να είναι καθοριστικός παράγοντας.

Σε μια περίφημη υπόθεση νευρομάρκετινγκ, η Hyundai χρησιμοποίησε ηλεκτροκεφαλογράφημα για να δοκιμάσει τα πρωτότυπά της. Μέτρησαν την εγκεφαλική δραστηριότητα ως απόκριση σε διαφορετικά χαρακτηριστικά σχεδιασμού και διερεύνησαν το είδος της διέγερσης που πιθανότητα θα οδηγούσε σε αγορά.

Τα ευρήματα αυτής της μελέτης έκαναν τη Hyundai να αλλάξει τον εξωτερικό σχεδιασμό των αυτοκινήτων της.

Βασικά Σημεία: Η ανάπτυξη του νευρομάρκετινγκ έχει τη δυνατότητα να μεταμορφώσει τον κόσμο στον οποίο ζούμε.

  1. Ρύθμιση της Σωστής Τιμής

Πώς να τιμολογήσετε τα προϊόντα με τρόπο που θα δελεάσει τους καταναλωτές είναι ένα μακροχρόνιο και αμφισβητούμενο ερώτημα. Όλοι γνωρίζουμε ότι η τιμολόγηση για κάτι στα 9,99 δολάρια αντί για 10 είναι μια διαφημιστική τακτική, αλλά λειτουργεί;

Μια σειρά από νέα ευρήματα ρίχνουν φως σε αυτό το παλιό ερώτημα. Ένα νέο συναρπαστικό στοιχείο που χρησιμοποιούν οι έμποροι είναι ότι οι στρογγυλοί αριθμοί είναι πιο εύκολο να λειτουργούν παράλληλα με την συναισθηματική λήψη αποφάσεων, ενώ πιο περίπλοκοι αριθμοί λειτουργούν καλύτερα όταν το λογικό μέρος του εγκεφάλου εμπλέκεται. Αυτό συμβαίνει επειδή οι περίπλοκοι αριθμοί κάνουν τον εγκέφαλο να δουλεύει πιο σκληρά, ίσως πείθοντάς τον ότι το προϊόν με πιο πολύπλοκη τιμή είναι η πιο λογική απόφαση.

Βασικά Σημεία: Πάρτε την προσέγγιση του νευρομάρκετινγκ για να καθορίσετε την τιμή σας!

  1. Διάταξη Ιστοτόπου

Οι τεχνικές του νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιούνται επίσης και για την ενημέρωση σχετικά με τον τρόπο σχεδιασμού των ιστοτόπων.

Από τα σχέδια χρωμάτων, τις διατάξεις, το μέγεθος γραμματοσειράς και πέρα από αυτό, οι έμποροι ψάχνουν για τις προτιμήσεις του ιστοτόπου μας. Υπάρχουν τώρα κάποιοι αυστηροί κανόνες όσον αφορά τη δημιουργία ιστοσελίδων. Για παράδειγμα, η χρήση πιστοποιητικών, μαρτυριών και κοινωνικών γραφικών στοιχείων σίγουρα θα προσελκύσει πελάτες περισσότερο από αυτούς που δεν χρησιμοποιούν.

Ένα άλλο ενδιαφέρον συμπέρασμα είναι ότι οι νέες οριζόντιες μορφές ιστοσελίδων είναι λιγότερο αποτελεσματικές από τις παραδοσιακά κάθετες. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η ανάγνωση ιστοσελίδων από την κορυφή προς τα κάτω εμπλέκει τον εγκέφαλο και καθιστά στους θεατές πιο πιθανό να συνεχίσουν να κατεβαίνουν.

Βασικά Σημεία: Χρησιμοποιήστε την επιστήμη για να ενημερώσετε το σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας.

  1. Αξιόλογες Επικεφαλίδες

Οι επικεφαλίδες είναι από τα πρώτα πράγματα που θα δει ο θεατής έτσι προφανώς θα πρέπει να ξεχωρίζουν και να είναι παρατηρητές. Ως αποτέλεσμα, έχουν ερευνηθεί σε μεγάλο βαθμό, με μια νέα τεχνική νευρομάρκετινγκ που ανακαλύφθηκε και ονομάζεται «Επικεφαλίδες Ιππόκαμπου». Τι σημαίνει αυτό; Οι ερευνητές του Πανεπιστημιακού Κολεγίου του Λονδίνου, διαπίστωσαν ότι όταν μια γνωστή φράση είναι ελαφρώς αλλοιωμένη, ο ιππόκαμπός μας ενεργοποιείται και η προσοχή μας είναι πολύ μεγάλη! Πολλοί bloggers έχουν χρησιμοποιήσει το παράδειγμα της Patron (τεκίλα) και το σύνθημα μάρκετινγκ τους «Η εξάσκηση κάνει την Patron» (από την γνωστή έκφραση «Η εξάσκηση κάνει την τελειότητα»), ως παράδειγμα σε αυτό.

Βασικά Σημεία: Εάν εκπλήξετε τον εγκέφαλο, η διαφημιστική σας καμπάνια θα είναι πολύ πιο αποτελεσματική.

Πηγή : https://imotions.com/blog/neuromarketing-examples/?ref=quuu&utm_source=quuu