21 Οκτώβριος 2018

Πώς η εμπειρία των μαθητών μπορεί να προσφέρει γνώσεις για την εμπειρία πελατών

Οι περισσότεροι έχουν τουλάχιστον έναν καθηγητή από την παιδική τους ηλικία, ή ίσως από το λύκειο ή το πανεπιστήμιο, που θυμούνται επειδή αυτός ο καθηγητής έκανε κάτι διαφορετικό ή καλύτερο. Και οι καλύτεροι από αυτούς είναι σε θέση να αναλάβουν πολύπλοκα μαθήματα όπως η επιστήμη και να τα κάνουν διασκεδαστικά για να μάθεις.

Ο Spangler, ο ιδρυτής της Steve Spangler Science, ξεκίνησε την καριέρα του ως καθηγητής φυσικής σε δημοτικά σχολεία στις αρχές της δεκαετίας του 1990 και διαπίστωσε αμέσως ότι τα παιδιά μάθαιναν καλύτερα όταν η διδασκαλία μετατράπηκε σε εμπειρία.

“Έκανα κάθε δυνατή προσπάθεια για να κάνω τα παιδιά ενθουσιασμένα για την επιστήμη”, είπε κατά τη διάρκεια ενός πρόσφατου επεισοδίου της εκπομπής “Experience This!”. “Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε μια εμπειρία που θα μπορούσε τελικά να κάνει τα παιδιά να σκεφτούν μια σταδιοδρομία βασισμένη στην επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά, πολύ πριν μιλήσουμε για μια σταδιοδρομία που επικεντρώνεται σε αυτά.”

Ακριβώς όπως οι εταιρείες διαπιστώνουν ότι μια αξιοσημείωτη εμπειρία πελατών μπορεί να διαφοροποιήσει τη μάρκα, ο Spangler διαπίστωσε ότι το ίδιο ισχύει για τους δασκάλους και τους μαθητές. Καλέστε την “εμπειρία μαθητών”.

Καθώς ο Spangler βρήκε επιτυχία στη σύνδεση με τους μαθητές, άλλοι δάσκαλοι άρχισαν να λαμβάνουν γνώση.

“Ανακάλυψα ότι οι δάσκαλοι ήθελαν να δημιουργήσουν παρόμοιες εμπειρίες στην τάξη τους για τα παιδιά τους”, είπε. “Και έμαθα εκείνη τη στιγμή ότι οι σπουδαίοι δάσκαλοι είναι πραγματικά σπουδαίοι στο να δημιουργούν εμπειρίες.”

Έτσι, ο Spangler άρχισε να διδάσκει με διαφορετικό τρόπο – ταξίδεψε στη χώρα και παρουσίασε χιλιάδες επιστημονικές εκθέσεις σε εκατοντάδες σχολεία. Ενώ άλλες παρουσιάσεις απευθύνονταν σε μαθητές, άλλες έγιναν για εκπαιδευτικούς σε μια «εκπαιδεύστε τον εκπαιδευτή» προσέγγιση.

Σήμερα η επιχείρησή του εξακολουθεί να προσελκύει μαθητές και εκπαιδευτικούς. Πουλάει εκατοντάδες προϊόντα που απευθύνονται άμεσα σε παιδιά (συμπεριλαμβανομένης μιας εργαλειοθήκης του μηνιαίου συλλόγου), αλλά και εκατοντάδες εργαλειοθήκες τάξης που οι δάσκαλοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να αποδείξουν τις γνώσεις από τα επιστημονικά μαθήματα με βιωματικό τρόπο.

Τα δημοφιλή προϊόντα περιλαμβάνουν το Super Slime (o Spangler ήταν από νωρίς πρωτοπόρος του «κάνε το δικό σου slime craze»), το Insta-Snow ένα πολυμερές σε σκόνη που κάνει αμέσως γαλόνια ρεαλιστικού χνουδωτού «χιονιού» όταν αναμιγνύεται με νερό, το Jelly Marbles που ξεκινά ως μικροσκοπικές πολυμερείς χάντρες αλλά είναι υπεραπορροφητικές έτσι ώστε να μεγαλώνουν μέχρι το μέγεθος τσιχλόφουσκων όταν βυθίζονται στο νερό, το Geyser Tube το οποίο αναπαραγάγει το περίφημο πείραμα “Mentos σε Diet Coke” και τα Energy Sticks τα οποία μετατρέπουν το σώμα σας σε ανθρώπινο αγωγό ηλεκτρικής ενέργειας.

Ο Spangler έχει εμφανιστεί πολλές φορές στο The Ellen Show με την Ellen DeGeneres, για να εκτελέσει τα πλέον διάσημα επιστημονικά του πειράματα, αλλά εξακολουθεί να επικεντρώνει το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του στην εκπαίδευση άλλων δασκάλων για να δημιουργήσει αξιοσημείωτες εμπειρίες στις τάξεις τους.

“Για να συνδεθείτε, να εμπλακείτε και να δημιουργήσετε αξέχαστες εμπειρίες – αυτές είναι οι τρεις ιδιότητες κάθε σπουδαίου δασκάλου στον πλανήτη”, δήλωσε ο Spangler. “Οι σπουδαίοι δάσκαλοι ξέρουν πώς να οικοδομήσουν τις σχέσεις τους με τους μαθητές με τέτοιο τρόπο ώστε να διεγείρει την εμπλοκή τους, να τους κάνει να θέλουν να μάθουν περισσότερα και τελικά να δημιουργήσουν τη δική τους εμπειρία.”

Πώς λοιπόν άλλοι ηγέτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την εκπαιδευτική προσέγγιση του Spangler στις δικές τους επιχειρήσεις;

  1. Εξουσιοδοτήστε τους υπαλλήλους για να προσφέρουν εξαιρετικές εμπειρίες στους πελάτες, όπως ο Spangler εξουσιοδοτεί τους καθηγητές για να παρέχουν αξέχαστες εμπειρίες για τους μαθητές.
  2. Προσπαθήστε να μετατρέψετε καθημερινές εμπειρίες (ακόμη και νομικές γνωστοποιήσεις) σε διασκέδαση, εισάγοντας κάποιο χιούμορ ή αλαζονεία στη γλώσσα σας.
  3. Χρησιμοποιήστε ομάδες εστίασης πραγματικών πελατών για να καταλάβετε καλύτερα πώς καταναλώνεται το προϊόν ή υπηρεσία σας. ο τρόπος με τον οποίο τα παιδιά περιγράφουν τα πειράματα επιστήμης του Spangler δεν είναι το ίδιο με το πώς ένας δημιουργός θα τα έκανε σε μια εκστρατεία μάρκετινγκ.

Πηγή: https://www.forbes.com/sites/dangingiss/2018/04/30/how-the-student-experience-can-provide-learnings-for-the-customer-experience/#49e966a3660a