16 Δεκέμβριος 2017

Ποιες είναι οι δεξιότητες του 21ου αιώνα που χρειάζεται κάθε φοιτητής;

Το χάσμα μεταξύ των δεξιοτήτων που μαθαίνουν οι άνθρωποι και των δεξιοτήτων που χρειάζονται γίνεται όλο και πιο προφανές, καθώς η παραδοσιακή μάθηση δεν μπορεί να εξοπλίσει τους φοιτητές με τις γνώσεις που χρειάζονται για να ευδοκιμήσουν, σύμφωνα με την έκθεση New Vision for Education του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ: Προάγοντας την Κοινωνική και Συναισθηματική Μάθηση μέσω της Τεχνολογίας.

Οι σημερινοί υποψήφιοι πρέπει να είναι σε θέση να συνεργάζονται, να επικοινωνούν και να επιλύουν προβλήματα - δεξιότητες που αναπτύσσονται κυρίως μέσω της κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης (SEL). Σε συνδυασμό με τις παραδοσιακές δεξιότητες, αυτή η κοινωνική και συναισθηματική ικανότητα θα δώσει στους φοιτητές τη δυνατότητα να πετύχουν στην εξελισσόμενη ψηφιακή οικονομία.

Ποιες δεξιότητες θα χρειαστούν περισσότερο;

Μια ανάλυση 213 μελετών έδειξε ότι οι φοιτητές που έλαβαν οδηγίες SEL είχαν βαθμολογίες επίτευξης που ήταν κατά μέσο όρο 11 εκατοστιαίες μονάδες υψηλότερες από αυτές που δεν είχαν. Και η SEL μπορεί να οδηγήσει σε μακροπρόθεσμα οφέλη, όπως υψηλότερα ποσοστά απασχόλησης και εκπλήρωση της εκπαίδευσης.

Οι καλές δεξιότητες ηγεσίας καθώς και η περιέργεια είναι επίσης σημαντικές για τους φοιτητές για να μάθουν για τις μελλοντικές θέσεις εργασίας τους.

Μια άλλη έκθεση του φόρουμ, The Future of Jobs, που δρομολογήθηκε κατά τη διάρκεια της Ετήσιας Συνάντησης 2016 στο Νταβός, εξέτασε τη στρατηγική για την απασχόληση, τις δεξιότητες και το εργατικό δυναμικό για το μέλλον.

Η έκθεση ρώτησε τους επικεφαλής ανθρώπινους πόρους και στρατηγικούς υπαλλήλους από κορυφαίους εργοδότες παγκοσμίως τι σημαίνουν οι σημερινές αλλαγές, ειδικά για την απασχόληση, τις δεξιότητες και τις προσλήψεις μεταξύ των βιομηχανιών και των γεωγραφικών περιοχών.

Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι επιχειρήσεις, οι ερευνητές, οι κατασκευαστές τεχνολογίας, οι επενδυτές και οι ΜΚΟ μπορούν από κοινού να διασφαλίσουν ότι η ανάπτυξη των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων γίνεται παντού κοινός στόχος και ικανότητα των εκπαιδευτικών συστημάτων.

Πηγή: weforum.org