16 Δεκέμβριος 2017

Πώς η επαυξημένη πραγματικότητα βελτιώνει την εμπειρία του πελάτη

Κάποτε η τηλεόραση ήταν το πιο κοντινό πράγμα στο να αισθάνονται οι τηλεθεατές ότι βιώνουν κάτι φυσικό από τον καναπέ τους. Σήμερα, η επαυξημένη πραγματικότητα έχει δώσει στις εταιρείες την ικανότητα να δημιουργούν μία ακόμα πιο συναρπαστική εμπειρία από τη δισδιάστατη όψη από τις τηλεοράσεις και τις οθόνες μας. Η επαυξημένη πραγματικότητα είναι μία υπολογιστική απεικόνιση της όψης ενός ατόμου.

Η όψη της πραγματικότητας τροποποιείται από έναν υπολογιστή. Μία από τις μεγαλύτερες ιστορίες της επαυξημένης πραγματικότητας ήταν το Google Glass – γυαλιά που μπορούσες να φορέσεις και να βιώσεις διάφορες πραγματικότητες με μοναδικούς τρόπους. Παρόλα αυτά, μετά από τέσσερα χρόνια αναμονής τα γυαλιά τελικά δεν κυκλοφόρησαν ποτέ. Φαίνεται ότι οι υπεύθυνοι διέκοψαν το πρότζεκτ ή εστίασαν αλλού.

Ο καθένας σήμερα δουλεύει πάνω σε ένα είδος επαυξημένης πραγματικότητας για την εταιρεία του ή το προϊόν. Η παγκόσμια αγορά για τα προϊόντα επαυξημένης πραγματικότητας θα αυξηθεί κατά 80% σε 165 δισ. δολάρια το 2024, σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα Global Market Insights. Τα όλο και πιο εξελιγμένα γραφικά αυξάνουν τα όρια του φωτορεαλισμού. Τα γραφικά ενσωματώνονται στα διάφορα περιβάλλοντα πραγματικού κόσμου. Η επαυξημένη πραγματικότητα κάνει πιο δυσδιάκριτη τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ του τι είναι δημιουργία ενός υπολογιστή και τι είναι αληθινό, δίνοντας έμφαση στο τι βιώνουμε συμπεριλαμβανομένης της όρασης, του ήχου, της αφής και της μυρωδιάς.

Η επαυξημένη πραγματικότητα δεν είναι μόνο ένα δυνατό εργαλείο για τα λιανικά καταστήματα, αλλά είναι και μία εντυπωσιακή προοπτική για την παροχή εμπειριών σε πελάτες που δεν βρίσκονται στο κατάστημα. Η επαυξημένη πραγματικότητα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να προσομοιάσει εμπειρίες, για τις οποίες οι πελάτες χρειάζονται περισσότερες πληροφορίες. Στην πραγματικότητα, χρησιμοποιείται ήδη για αυτό το σκοπό. Σήμερα, όταν κάνετε κράτηση για μία θέση στο αεροπλάνο, η θέα είναι μονοδιάστατη. Στις θέσεις αναγράφονται οι αριθμοί. Δεν έχετε, όμως, μία ψηφιακή άποψη για το πόσο χώρο θα έχετε να απλώσετε τα πόδια σας. Επίσης, η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη θα μπορούσε να επωφεληθεί από την επαυξημένη πραγματικότητα. Πρόσφατα έπρεπε να κάνω μία μαγνητική τομογραφία στο χέρι μου. Δεν μου ήταν εύκολο να φανταστώ πώς θα ήταν η διαδικασία. Θα έπρεπε να μπω μέσα σε κάποιο μηχάνημα; Το κεφάλι μου θα προεξέχει; Πού θα πρέπει να κοιτάω; Μία μαγνητική τομογραφία δεν είναι οδυνηρή, αλλά δεν είναι και διασκεδαστική. Αν ήξερα περισσότερα για το τι να περιμένω, θα μου ήταν πιο εύκολο. Για να μετριάσει την ανησυχία μου για αυτό το τεστ μαγνητικής τομογραφίας, ο παροχέας μου ιατρικής περίθαλψης θα μπορούσε να είχε προσομοιάσει εκ των προτέρων, πώς θα ήταν η δοκιμή. Αλλά δεν είναι μόνο τα νοσοκομεία που μπορούν να επωφεληθούν από την επαυξημένη πραγματικότητα. Πώς θα ήταν η ιδέα της παροχής οποιουδήποτε είδους διαδικτυακών εκπαιδευτικών υπηρεσιών, όπως μαθήματα μαγειρικής; Κάθε είδος εκπαίδευσης θα μπορούσε να βελτιωθεί μέσω της επαυξημένης πραγματικότητας. Μέσω της επαυξημένης πραγματικότητας θα ήταν ευκολότερο να ακολουθούνται οι οδηγίες λόγω της αναπαράστασης των συστατικών και των μαγειρικών εργαλείων. Βέβαια, αυτή είναι μόνο η αρχή. Γνωρίζουμε όλοι ότι υπάρχουν πάρα πολλά σόου στην τηλεόραση, που παρουσιάζουν μία όψη του μέλλοντος (“Incorporated”, “Black Mirror”), αλλά είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς πώς θα βελτίωναν την εμπειρία του πελάτη αυτές οι τεχνολογίες.

Εδώ θα βρείτε μερικά πραγματικά σενάρια για το πώς η επαυξημένη πραγματικότητα χρησιμοποιείται στις βιομηχανίες.

Το μενού σας ζωντανεύει

Αν είστε σαν εμένα, πριν πάτε σε κάποιο εστιατόριο ξοδεύετε χρόνο σε ιστοσελίδες με κριτικές, όπως το Yelp, βλέποντας τα βίντεο και τις φωτογραφίες άλλων από τα φαγητά τους. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να έχουμε μία πιστή απεικόνιση του τι να περιμένουμε να βρούμε. Αλλά τώρα τα εστιατόρια μπορούν να βοηθήσουν τους πελάτες τους να έχουν μία εικόνα απευθείας. Με την επαυξημένη πραγματικότητα – σε ένα ipad ή μία συσκευή – μπορεί να προβληθεί σε πολλές διαστάσεις μία επιλογή από το μενού, σαν να ήταν το φαγητό μπροστά από τον πελάτη. Αυτό δίνει μία καλύτερη εικόνα στον πελάτη σχετικά με το πώς θα είναι η εμπειρία του. Θα βοηθούσε και τους πελάτες που ανησυχούν για την ποσότητα της μερίδας. Έχετε παραγγείλει ποτέ κάτι από το μενού λόγω της αναλυτικής περιγραφής του, αλλά τελικά εύχεστε να είχατε παραγγείλει κάτι άλλο, επειδή όταν σας το έφεραν έμοιαζε τελείως διαφορετικό; Αν ο πελάτης μπορεί να δει το πραγματικό γεύμα πριν την παραγγελία, είναι λιγότερο πιθανό να στείλει το φαγητό πίσω. Μία εφαρμογή που λέγεται KabaQ παρέχει μία εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας προβάλλοντας πολύ ρεαλιστικά, τρισδιάστατα πρότυπα αντικειμένων του μενού από την όψη του καταναλωτή στο τραπέζι του, επιτρέποντάς του να δει ποικίλες επιλογές από πολλές γωνίες και πολλές επιλογές zoom.

Δοκιμάζοντας ψηφιακά το make-up

Τα Sephora χρησιμοποιούν πάντα τις τελευταίες ψηφιακές τεχνολογίες. Πρόσφατα κυκλοφόρησαν την εφαρμογή Sephora Visual Artist στο δικό τους λογισμικό iOS. Η εφαρμογή σκανάρει το πρόσωπό σας, και σας δίνει τη δυνατότητα να δοκιμάζετε πάνω σας διαφορετικά κραγιόν, σκιές ματιών και ψεύτικες βλεφαρίδες. Η εφαρμογή σάς προσφέρει, ακόμα, ψηφιακά μαθήματα, που δείχνουν πώς να επεξεργάζεστε τη μορφή, να μαρκάρετε κάτι και να δημιουργείτε λουκ με μολύβι ματιών. Η εφαρμογή καλύπτει τα μαθήματα στο πρόσωπό σας. Τα Sephora είναι μία εταιρεία που επικεντρώνεται κατά κόρον στα μαθήματα. Η επαυξημένη πραγματικότητα είναι ένα ακόμα εργαλείο στο οπλοστάσιο διδασκαλίας τους, εμπλουτίζοντας την εμπειρία του πελάτη και προσθέτοντας επιπρόσθετη αξία χωρίς κόστος στον πελάτη.

Το περιοδικό σας ζωντανεύει

Το περιοδικό W έχει μία έκδοση ενισχυμένη με επαυξημένη πραγματικότητα. Είναι ένα έντυπο περιοδικό μόδας, παρόλα αυτά αυτή η έκδοση προσφέρει κάτι παραπάνω από ένα απλό χαρτί. Σε συνεργασία με ένα στούντιο παραγωγής ψηφιακών εφέ, το εξώφυλλο προβάλλει μία διαδραστική απεικόνιση της Katy Perry μέσω επεξεργασίας από υπολογιστή. Στην αρχή, φαίνεται σαν ένα απλό περιοδικό, αλλά όταν εγκαταστήσετε την εφαρμογή μπορείτε να τοποθετήσετε την κάμερα της συσκευής σας στο έντυπο εξώφυλλο του περιοδικού και το πρόσωπο γίνεται ένα τρισδιάστατο μοντέλο φτιαγμένο από προβαλλόμενες εικόνες. Αν πατήσετε στο μέτωπο ή τα χείλη εμφανίζεται ένα βίντεο μικρού μήκους και μεταφέρει ένα μήνυμα για την “επανάσταση”. Αν και δεν θα ενθουσιαστούν όλοι με αυτή την ιδέα, οι φαν της Katy Perry θα αγοράσουν αυτή την έκδοση και θα ψάξουν να βρουν το ειδικό μήνυμα. Εξάλλου, η Perry έχει επιρροή στο παθιασμένο και πιστό κοινό της.

Η επαυξημένη πραγματικότητα μπορεί να πάρει πολλές μορφές, κάνοντας πλουσιότερη την εμπειρία του πελάτη – και προσθέτοντας αξία στους πελάτες με νέους και εντυπωσιακούς τρόπους.

Πηγή: forbes.com