16 Νοέμβριος 2018

Οι αναλύσεις συμπεριφοράς είναι η επόμενη γενιά της επιχειρησιακής νοημοσύνης

Οι αναλύσεις συμπεριφοράς είναι μια νέα επανάσταση στα δεδομένα που προβάλλονται με έναν πιο πρακτικό τρόπο.

Οι επιχειρήσεις συλλέγουν νοημοσύνη – τεράστιες ποσότητες μάλιστα. Αυτή η στατιστική πληροφορία έχει την προοπτική να βοηθήσει τις εταιρείες να κερδίσουν ένα πλεονέκτημα στην αγορά, να βελτιώσουν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες και να αυξήσουν την αποδοτικότητά τους. Η πρόκληση τίθεται στην εύρεση τρόπων για τη συγκέντρωση διαφόρων συνόλων από δεδομένα κι έπειτα στη συγκέντρωσή τους σε μια πρακτική μορφή.

Η θεωρία του ντιζάιν είναι ένας τρόπος για τις εταιρείες να σχεδιάσουν καλύτερα τα ταμπλό περιγραφής τους, έτσι ώστε να επωφελούνται όλοι από αυτά κι όχι μόνο οι κάτοχοι ενός διδακτορικού.

Είναι, όμως, σημαντικό να δούμε και την άλλη πλευρά του νομίσματος. Τα δεδομένα του πελάτη αποκτούνται μέσω διαφόρων δικτύων: ενδοκαταστηματική κίνηση, εφαρμογές κινητού, cookies ιστοσελίδων και κοινωνικές πλατφόρμες, για να ονομάσουμε μόνο μερικά από αυτά.

Τα εργαλεία επιχειρησιακής νοημοσύνης των προηγούμενων γενεών βοηθούσαν στην καταγραφή των κλικ και των φορτώσεων σελίδων στο διαδίκτυο και το κινητό, αλλά απαιτούσαν αξιόλογη αρχιτεκτονική, συμπεριλαμβανομένων μιας κτιριακής αποθήκης δεδομένων και ξεχωριστών εργαλείων οπτικοποίησης. Αυτό δημιουργούσε μία περίπλοκη ροή των εργασιών και μία ακόμα πιο περίπλοκη και ασαφή ανάλυση. Ήταν σχεδόν απίθανο να προσελκύσουν ακόμα και τις πιο απλές αγορές από το κατάστημα.

Ο διευθυντής πληροφοριών στοχεύει στον εύκολο δρόμο

Πολλοί διευθυντές πληροφοριών, για να το αποφύγουν, διάλεξαν να επικεντρωθούν σε επίπεδα δραστηριότητας και δείκτες μετατροπής. Αξιοποίησαν τις αναλύσεις προϊόντων, που είναι πολύ περιορισμένες, και επικεντρώθηκαν σε απλά δίκτυα, όπως τους επισκέπτες ιστοσελίδων, τα κλικ στις σελίδες τους ή τη δραστηριότητα μέσω του κινητού.

Αυτά είναι χρήσιμα, αλλά αντιπροσωπεύει ένα μικρό μόνο μέρος των δεδομένων, και αυτό όχι σε πραγματικά χρόνο. Ευτυχώς, συστήματα cloud, όπως το Google Analytics, έχουν μπει στο χώρο για να παρέχουν την απαιτούμενη ανάλυση σε πραγματικό χρόνο. Αλλά αυτό είναι μόνο ένα μικρό κομμάτι από ολόκληρη την “στατιστική πίτα”.

Περίπλοκη ανάλυση της ανάπτυξης εσωτερικών διακομιστών

Για τους διευθυντές πληροφοριών που είναι πρόθυμοι να μείνουν στο παιχνίδι, είναι μία ακριβή πρόταση.

Οι επιχειρήσεις παλεύουν με τα δεδομένα διαφόρων πηγών. Είναι μία πρόκληση, η ακριβής κατανόηση του τι σημαίνουν, επειδή οι τωρινές αποθήκες δεδομένων περιλαμβάνουν μία περίπλοκη διαδικασία ενσωμάτωσης και απαιτούν γνώσεις από SQL και μία ομάδα ανάπτυξης.

Επίσης, τα προϊόντα για το χτίσιμο μιας αποθήκης απαιτούν πολλά έξοδα: Mixpanel για funnel (χωνί) αναλύσεις, σύστημα δεδομένων Amazon Redshift, Tableau για τη μορφοποίηση των ταμπλό και επιχειρησιακή νοημοσύνη. Μπορούν να κοστίσουν χιλιάδες δολάρια ετησίως και υπάρχουν πολλές πιθανότητες να βγουν άχρηστα τα δεδομένα.

“Αυτό είναι πολύ ακριβό και χρονοβόρο,” εξηγεί ο Dan Schoenbaum, διευθύνων σύμβουλος της Cooladata, μία πλατφόρμα αναλύσεως των συμπεριφορών. “Παρόλα αυτά, η λειτουργία μιας επιχείρησης χωρίς αυτές τις πληροφορίες μοιάζει με την προσπάθεια να προσπαθεί κανείς να δει, με το ένα χέρι να καλύπτει το ένα μάτι – έχεις πληροφορίες, αλλά δεν έχεις την πλήρη εικόνα.”

Οι πλατφόρμες ανάλυσης συμπεριφορών αναπτερώνουν τις ελπίδες των διευθύνοντων συμβούλων

Πλατφόρμες ανάλυσης συμπεριφορών βασισμένες στα cloud – υπεύθυνες για το άθροισμα και την ενοποίηση των δικτύων σε όλο το φάσμα της ψηφιακής δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένων των διαφημίσεων στο Facebook, των email καμπάνιων, της κίνησης στο διαδίκτυο, των εφαρμογών του κινητού, των εφαρμογών τρίτων μερών όπως τα Hubspot ή Optimizely, και άλλα πολλά.

Όταν οι πλατφόρμες ενσωματώνονται σε μία απλή, ολοκληρωμένη εικόνα, οι ηγέτες των επιχειρήσεων μπορούν να αναλύσουν ευκολότερα ολόκληρο το ταξίδι του πελάτη.

Φυσικά, οι αναλύσεις συμπεριφορών έφτασαν σε μερικές βιομηχανίες γρηγορότερα από άλλες. Και δεν αναλώνονται μόνο στην κατανόηση των συμπεριφορών του πελάτη.

Οι διαδικτυακοί πωλητές υιοθετούν γρήγορα αναλύσεις συμπεριφορών, εν μέρει επειδή ο τομέας τους είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικός και οι επικεφαλής της αγοράς καινοτομούν συνεχώς όσον αφορά τις τεχνολογίες τους για να μείνουν μπροστά. Αλλά υπάρχει μία μεγάλη γκάμα βιομηχανιών ώριμων για αυτή την επιχειρησιακή νοημοσύνη, που περιλαμβάνει τη διαδικτυακή ασφάλεια, τα παιχνίδια, τη δημοσίευση και τη χρηματοοικονομική τεχνολογία.

Στη διαδικτυακή ασφάλεια, οι αναλύσεις των συμπεριφορών του χρήστη (UBA) είναι ένα παράδειγμα δεδομένων που επιτρέπει να μελετηθεί η δραστηριότητα της συμπεριφοράς του χρήστη, με τον ίδιο τρόπο που ένα σύστημα ανίχνευσης απάτης θα παρακολουθούσε τις πιστωτικές κάρτες ενός πελάτη για τυχόν κλοπή. Τα συστήματα UBA πετυχαίνουν την ανίχνευση σημαντικών συμβάντων ασφαλείας, όπως για παράδειγμα χρεώσεις σε μία μακρινή χώρα, που αποδεικνύουν έναν χρήστη-απατεώνα.

Η συμπεριφορά είναι ο πυλώνας της οργάνωσης των δεδομένων των εταιρειών. Όπως ένα αρχείο Word για αναλύσεις, το μέλλον των εργαλείων επιχειρησιακής νοημοσύνης θα παρέχει μία μεγαλύτερη ποικιλία και καλύτερη ποιότητα εικόνας και στατιστικών αναλύσεων. Τα αρχεία μπορούν έπειτα να ενσωματωθούν σε άλλες εφαρμογές ή πλατφόρμες και να λαμβάνουν δεδομένα από τρίτους κατευθείαν μέσω της Διεπαφής Προγραμματισμού Εφαρμογών (API) ή εσωτερικών δεδομένων. Επίσης, θα έχουν τα μέσα να ταξινομήσουν σταδιακά τα δεδομένα όχι μόνο αξιακά, αλλά και σύμφωνα με τα σύνολα παρόμοιων χρηστών ή μοτίβων συμπεριφοράς.

Ο Schoenbaum εξηγεί ότι η αυξανόμενη ποσότητα ανάλυσης είναι προσωρινής φύσεως και οι επιχειρήσεις ψάχνουν όλο και περισσότερο το πώς ένα συγκεκριμένο συμβάν ξετυλίγεται με το χρόνο. Για παράδειγμα, ποιες ήταν οι διαδικτυακές ενέργειες που προηγήθηκαν της διαδικτυακής αγοράς; Επίσης, μία εταιρεία παιχνιδιών μπορεί να θέλει να γνωρίζει εάν οι χρήστες της τα καταφέρνουν μέχρι το τελευταίο level του παιχνιδιού της.

Οι startup επιχειρήσεις τα προηγούμενα χρόνια αξιοποίησαν τους cloud διακομιστές από παροχείς όπως η Amazon Web Services, αλλά τώρα βλέπουν το πλεονέκτημα των παροχέων που προσφέρουν αναλύσεις διαφόρων δεδομένων για να παρέχουν τα “γιατί” στη συμπεριφορά του καταναλωτή.

Οι αναλύσεις συμπεριφοράς είναι η επόμενη γενιά της επιχειρησιακής νοημοσύνης

Οι προκλήσεις είναι πολλές, αλλά οι λύσεις είναι πολύ πιο απλές χάρη στις αναλύσεις συμπεριφοράς. Κάτι που παλιότερα θα χρειαζόταν μεγάλα διασυνδεόμενα συστήματα, μπορεί να γίνει σήμερα χάρη στο cloud. Και οι διευθύνοντες σύμβουλοι μπορούν να αποφύγουν τα έξοδα της διαχείρισης εσωτερικών αναλύσεων του εξοπλισμού.

Ελπίζω πραγματικά να συνεχίσουμε να βλέπουμε τις θετικές τάσεις μιμήσεως στις βιομηχανίες που επηρεάζουν τις καθημερινές μας ζωές. Είναι στο χέρι των πιο τολμηρών διευθύνοντων συμβούλων να το κάνουν πραγματικότητα – με τη μετάβαση από παλιά συστήματα σε έναν οικονομικά αποδοτικότερο κόσμο συλλογής δεδομένων και αναλύσεων.

Πηγή: cio.com