16 Νοέμβριος 2018

4 τρόποι με τους οποίους οι αναλύσεις εντοπίζουν και δεσμεύουν πελάτες

Κάθε εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου που έχει αντίληψη των πραγμάτων είναι σε θέση να κατανοήσει τη σημασία της χρήσης δεδομένων, ώστε να αναπτυχθεί ταχύτερα και πιο αποτελεσματικά. Ενώ το ταξίδι κάθε εμπόρου είναι διαφορετικό, ένα πράγμα είναι πάντα σίγουρο, ότι δεν είναι όλοι οι πελάτες ίδιοι. Ένας αξιόπιστος και συχνός πελάτης μπορεί εύκολα να ξεπεράσει ακόμη και πάνω από 10 φορές τα έσοδα που θα έκανε ένας μέσος αγοραστής.

Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν πλησιάζει η περίοδος των διακοπών, όταν οι νέοι πελάτες διακρίνονται από απαιτητικά χαρακτηριστικά, όπως η μειωμένη εμπιστοσύνη και η αυξημένη διάθεση για προσφορές και εκπτώσεις. Παράλληλα, οι έμποροι σε σχέση με τον υπόλοιπο χρόνο αυτή την περίοδο βρίσκονται υπό τεράστια πίεση, για να αυξήσουν τα έσοδά τους και να αποκτήσουν πελάτες όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Οι παράγοντες αυτοί σε συνδυασμό, δημιουργούν μια δύσκολη κατάσταση, αλλά ευτυχώς, τα δεδομένα μπορούν να στηρίξουν μια πιο αποτελεσματική στρατηγική.

Εάν βρίσκεστε στον χώρο των επιχειρήσεων για ένα ή περισσότερα χρόνια, έχετε μπροστά σας μια πληθώρα δεδομένων σχετικά με τους πελάτες σας, τα προϊόντα σας και τις αγοραστικές συνήθειες που συνδέουν αυτά τα δυο. Χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο επιχειρηματικής ευφυΐας, μπορείτε να μελετήσετε αυτά τα δεδομένα για να κατανοήσετε καλύτερα τις ευκαιρίες και τις παγίδες που έχει η στρατηγική που ακολουθείτε την περίοδο των διακοπών.

Όταν πρόκειται για στρατηγικές κατά την διάρκεια των διακοπών, τα δεδομένα είναι αυτό ακριβός που χρειάζεστε. Εδώ θα βρείτε τέσσερεις συμβουλές για να ξεκινήσετε:

Δείτε τους πελάτες σας ως μια διαχρονική αξία και όχι απλά ως κέρδη μιας και τελευταίας φοράς. Ο ρυθμός με τον οποίο επαναλαμβάνει τις αγορές του ένας πελάτης έχει σημαντικό αντίκτυπο στην διαχρονική του αξία. Θα πρέπει λοιπόν να αλλάξετε το πόσο είστε πρόθυμοι να πληρώσετε (ή να κάνετε έκπτωση) ώστε να τον κερδίσετε.

Μελετήστε την επίδραση που έχουν οι εκπτώσεις στην εμπιστοσύνη των πελατών. Είναι λιγότερο πιθανό να επιστρέψει ένας πελάτης, ο οποίος κάνει την πρώτη του αγορά με κουπόνι ή που αγοράζει μια προσφορά; Ή είναι πιθανό θα επιστρέψει μόνο εφόσον υπάρξει κάποια ακόμη προσφορά; Αυτό δεν σημαίνει ότι οι προσφορές είναι κακή ιδέα, αλλά ότι τα οικονομικά είναι διαφορετικά για αυτούς τους πελάτες και θα πρέπει να μελετηθούν ως μια ξεχωριστή στατιστική ομάδα.

Χωρίστε τη διαχρονική αξία του πελάτη σας σε τόπο προέλευσής του καθενός και στα προϊόντα που ο καθένας αγόρασε. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να βρείτε κατηγορίες πελατών που αποδίδουν έσοδα πολύ καλύτερα μακροπρόθεσμα. Γι’ αυτό λοιπόν εστιάστε την ενέργειά σας σε αυτούς ώστε να τους κερδίσετε.

Μιλήστε στρατηγικά για το τι προσπαθείτε να αυξήσετε. Είναι τα έσοδα; Οι κατηγορίες πελατών; Το περιθώριο; Το κέρδος; Η απάντησή σας θα καθορίσει το ποιες είναι οι κατάλληλες τακτικές που θα πρέπει να ακολουθήσετε.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την αξιοποίηση της φετινής περιόδου διακοπών, κατεβάστε το αντίγραφο Holiday Commerce Outlook με τίτλο "Unwrapping Strategies & Tactics for a Winning Shopping Season today".

Ο Bob Moore, επικεφαλής του τμήματος Business Intelligence της Magento, συνέβαλε στην συγγραφή του άρθρου.

Πηγή: business2community.com