11 Δεκεμβρίου 2017

Τα ρομπότ δεν έρχονται - είναι ήδη εδώ

Η ρομποτική και η τεχνητή νοημοσύνη παρουσιάζουν τεχνολόγους που έχουν την ευκαιρία να ζήσουν μια στιγμή σαν αυτή του Steve Jobs.

Εάν υπάρχει κάτι που με συνόδευσε τον τελευταίο χρόνο στα ταξίδια μου σε όλο τον κόσμο και στη δουλειά μου, είναι το εξής: τώρα είναι η στιγμή για να δημιουργηθεί το μεγάλο όραμα για την τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική μάθηση και πώς θα διαμορφωθεί η επιχειρηματική στρατηγική. Γιατί; Επειδή τα ρομπότ δεν έρχονται.

Αυτή τη στιγμή, οι επιχειρήσεις εκμεταλλεύονται ήδη τις εκπαιδευτικές ικανότητες των αυτοδίδακτων και αυτοδιορθωτικών ρομπότ που βασίζονται σε λογισμικό. Η άφιξή τους δεν θα πραγματοποιηθεί μέσα σε λίγα χρόνια ή μήνες. Είναι ήδη στο χώρο εργασίας και στη ζωή μας. Για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις να ανταγωνιστούν, τώρα είναι η κρίσιμη στιγμή να διερευνήσουμε πώς η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση μπορούν να φτάσουν την επιχείρηση στο επόμενο ψηφιακό επίπεδο και να δημιουργήσουν ένα σχέδιο δράσης.

Μια τέλεια συνάντηση ρομπότ με εικόνα

Αν δεν έχετε εκπλαγεί ακόμα από το πόσο πολύπλοκη μπορεί να είναι μια συνάντηση με ένα ρομπότ στην καθημερινή ζωή ή την εργασία σας, εγγυώμαι ότι δεν θα χρειαστεί να περιμένετε πολύ. Πρόσφατα ήταν στην υπηρεσία μου ένα ρομποτάκι φωτογραφίας. Κατά τη διαλογή των φωτογραφιών μου, το λογισμικό (γνωστό και ως ρομπότ) άρχισε να αναγνωρίζει πρόσωπα ανθρώπων που είχα επισημάνει σε φωτογραφίες και τα είχα ταξινομήσει. "Αυτή είναι η αδερφή σου;" με ρώτησε αν το εργαλείο αναγνώρισης προσώπου βρήκε το πρόσωπο της αδελφής μου που έχει ίσια μαλλιά σε μια φωτογραφία όπου τα μαλλιά της ήταν σγουρά. «Ναι», απάντησα και ξαφνικά συνειδητοποίησα ότι αυτό το λογισμικό αυτοματισμού σκέφτεται και εμείς (το ρομπότ κι εγώ) συνεργαζόμαστε για να ταξινομήσουμε και να αρχειοθετήσουμε τις φωτογραφίες μου.

Το μέλλον της δέσμευσης των πελατών και της ανάπτυξης προϊόντων

Για τους πελάτες παγκοσμίως, η ώθηση στην τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική μάθηση επικεντρώνεται συχνά στη δέσμευση των πελατών και στην ανάπτυξη προϊόντων / λύσεων. "Πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη ώστε να επιτύχουμε την καλύτερη κατανόηση του μέλλοντος; Τι θα χρειαστούν οι πελάτες μας και η αγορά και τι θα θέλουν σε ένα, δύο, πέντε χρόνια από τώρα; " Πρόκειται για μια στροφή από την αυτόματη συλλογή και ανάλυση στοιχείων από προηγούμενες αλληλεπιδράσεις (αγοραστική συμπεριφορά, υποχρεώσεις εξυπηρέτησης πελατών κλπ.) στην εκμετάλλευση της τεχνητής νοημοσύνης για την παροχή λύσεων που αντιμετωπίζουν τόσο τις τρέχουσες όσο και τις μελλοντικές προκλήσεις.

Τα ρομποτάκια συνομιλίας, από τα πιο ευρέως χρησιμοποιούμενα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης αυτή τη στιγμή στο διαδίκτυο, μας παρέχουν τις δυνατότητες για τεχνητή νοημοσύνη και μηχανική μάθηση. Έχετε συναντήσει τις αναδυόμενες συνομιλίες τους στο διαδίκτυο καθώς ψωνίζετε ή αναζητάτε κάποια βοήθεια μέσω της εξυπηρέτησης πελατών.  Τώρα, αντί να χρησιμοποιούν απλώς τα ρομποτάκια συζήτησης και άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης ως συσκευές επικοινωνίας για να παρεμβαίνουν στους πελάτες σε διάφορες φάσεις των αγορών και λήψεων των αποφάσεών τους, οι πελάτες μου διερευνούν τώρα πώς τα ρομποτάκια μπορούν να συλλέγουν και να αναλύουν τις ανάγκες των πελατών και τα επιχειρηματικά δεδομένα ταυτόχρονα, με αποτέλεσμα να αναπτυχθεί η ανάπτυξη των προϊόντων / λύσεων. 

Αυτή τη στιγμή, τα ρομποτάκια συνομιλίας και άλλες τεχνολογίες υποστήριξης πελατών της τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να χειριστούν σχετικά απλές αγοραπωλησίες και αλληλεπιδράσεις υποστήριξης με τους πελάτες.  Ωστόσο, καθώς η τεχνολογία μηχανικής μάθησης συνεχίζει να προχωράει, η τεχνητή νοημοσύνη αναλαμβάνει πιο πολύπλοκα καθήκοντα και απαιτεί πολύ λιγότερη ανθρώπινη παρέμβαση. Στο κοντινό μέλλον, αυτές οι τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης θα συλλέγουν και θα αναλύουν εξελιγμένα επιχειρηματικά δεδομένα καθώς συνεργάζονται με τους πελάτες. Θα μάθουν καθώς εργάζονται, έχοντας την ικανότητα να εντοπίζουν τα πρότυπα που προβλέπουν τις τάσεις των πελατών και τις αγοραστικές συμπεριφορές στους επόμενους μήνες, χρόνια ακόμη και δεκαετίες. Μόλις οραματιστήκαμε, σχεδιάσαμε και εφαρμόσαμε λύσεις χρησιμοποιώντας την τεχνολογία. Πολύ σύντομα, η τεχνολογία θα προβάλλει τα προϊόντα και τις λύσεις που απαιτούνται για εμάς.  

Ο γρίφος των ικανοτήτων του ρομπότ

Μία από τις μεγαλύτερες ειρωνείες σήμερα στην πρόοδο προς τη μεγαλύτερη μόχλευση της ρομποτικής και της τεχνητής νοημοσύνης είναι ότι οι επιχειρήσεις χρειάζονται πολύ εξειδικευμένους ανθρώπους για να λειτουργήσουν σωστά. Οι ειδικοί στην εκπαιδευτική ρομποτική και στη μηχανική μάθηση είναι ιδιαίτερα περιζήτητοι επαγγελματίες. Πολλές επιχειρήσεις διαπιστώνουν ότι πρέπει να αξιοποιήσουν όλες τις ικανότητες που έχουν οι ομάδες παγκοσμίως, για να αναζητήσουν έμπειρους ρομποτικούς και ειδικούς της τεχνητής νοημοσύνης. Όπως συμβαίνει με όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις, θα υπάρξει η στιγμή που οι CIOs, οι CDOs και άλλοι ηγέτες της τεχνολογίας θα πρέπει να είναι δημιουργικοί για το πώς έχουν πρόσβαση στις δεξιότητες και στις καινοτομίες που χρειάζεται να αναπτύξουν. Τον επόμενο μήνα θα μοιραστώ πώς πρόσφατα ένας από τους πελάτες μας έχει εντάξει ένα hackathon για να εξυπηρετήσει τον παρακάτω διπλό σκοπό: να συγκεντρώσει όλους το ταλαντούχο προσωπικό, για να αντιμετωπίσει μια επιχειρηματική πρόκληση καθώς και να εντοπίσει και να προσλάβει ειδικευμένους εμπειρογνώμονες.

Ποιο είναι το όραμα της τεχνητής νοημοσύνης;

Για τους ηγέτες της πληροφορικής, πιστεύω ότι είναι μια κρίσιμη στιγμή. Η ρομποτική και η τεχνητή νοημοσύνη παρουσιάζουν τεχνολόγους που έχουν την ευκαιρία να ζήσουν μια στιγμή σαν αυτή του Steve Jobs. Θα μπορέσετε να παρουσιάσετε ένα τολμηρό και φιλόδοξο όραμα για την υποστήριξη και τη μόχλευση της τεχνητής νοημοσύνης, ώστε να προσφέρετε κάτι αξιοσημείωτο; Ή θα ακολουθήσετε το προβάδισμα των άλλων μέσα στη βιομηχανίας σας; Σκεφτείτε και ενεργήστε γρήγορα επειδή τα ρομπότ είναι εδώ και εργάζονται ήδη σκληρά. 

Πηγή: cio.com