11 Δεκεμβρίου 2017

Η startup εταιρεία Anodot επιχειρηματικής ευφυΐας βοηθά τις επιχειρήσεις να επιλύσουν τα ‘unknown unknowns’.

H ισραηλινή startup εταιρεία Anodot χρησιμοποιεί δεδομένα μηχανικής μάθησης και χρονολογικών σειρών για την παρακολούθηση των επιχειρηματικών μετρήσεων για να εντοπίσει ανωμαλίες πράγμα που θα έπαιρνε πολλές μέρες στους αναλυτές των εταιρειών να τις καταλάβουν.

Η επιχειρηματική ευφυΐα έρχεται με την ικανότητα να εντοπίζει και να αναλύει τα προβλήματα που βασίζονται σε μια σειρά από μεταβλητές.

Ενώ οι αναλυτές είναι ειδήμονες στον εντοπισμό θεμάτων εφόσον έχουν εκπαιδευτεί γιαυτό, είναι εξίσου σημαντικό να λάβουν υπόψιν τους τα λεγόμενα ‘unknown unknowns’ τα οποία δεν τα γνωρίζουν ή δεν δίνουν βάση σε αυτά, πριν κλιμακωθεί το μέγεθός τους, δήλωσε η Ra΄anana, μέλος της Anodot.

Ιδρύθηκε το 2014 από τον διευθύνοντα σύμβουλο David Drai, από τον αντιπρόεδρο της έρευνας και της ανάπτυξης Shay Lang και τον επιστήμονα των δεδομένων Dr Ira Cohen. Η πλατφόρμα της Anodot επιτρέπει στις επιχειρήσεις να εντοπίσουν τις ανωμαλίες, να συσχετίζουν φαινομενικά άσχετα θέματα και να αναφέρει προληπτικά κάποιο μελλοντικό πρόβλημα.

Ο Drai είπε ότι η πλατφόρμα με αυτήν την ευρεσιτεχνία των αλγορίθμων της μηχανικής μάθησης, μαθαίνει την κανονική και την ανώμαλη συμπεριφορά των μετρήσεων της επιχείρησης και στην συνέχεια να προβλέπει την μελλοντική συμπεριφορά τους.

«Αυτό επιτρέπει στο σύστημά μας να εντοπίζει αυτόματα τις ανωμαλίες και να τις απομονώνει ανάμεσα σε τεράστιες ποσότητες χρονολογικών δεδομένων και ύστερα συσχετίζει αυτές τις ανωμαλίες με πολλές παραμέτρους για να προσδιορίσουν την αιτία του προβλήματος και να ενισχύσουν γρήγορα τις αποφάσεις της επιχείρησης», λέει ο Drai.

«Πριν από την Anodot τα υπάρχοντα εργαλεία μπορούσαν να δώσουν μια μικρή εικόνα των δεδομένων, ενώ οι εταιρείες χρειαζόντουσαν ένα εργαλείο που θα μπορούσε να μαθαίνει αυτόματα και να παρέχει ιδέες».

«Στην πραγματικότητα πολλές εταιρείες έχουν επιχειρήσει να αναπτύξουν λύσεις όπως την δικής μας, αφού πολλά στελέχη των business analytics αναγνώρισαν τις ανάγκες της εποχής. Ωστόσο, η ανάπτυξη εσωτερικών επιχειρησιακών πλατφόρμων είναι ένα πολύ σημαντικό εγχείρημα μιας και οι περισσότερες εταιρείες δεν είναι κατάλληλα εξοπλισμένες για να το επιτύχουν».

Η έμπνευση της εταιρείας Anodot γεννήθηκε από την προηγούμενη δουλειά του Drai στην εταιρεία Gett, γνωστή σαν GetTaxi. Ένα πρωί, καθώς παρατηρούσε τα δεδομένα της εταιρείας παρατήρησε ότι υπήρχε μια σημαντική πτώση των πωλήσεων της εταιρείας σε μια από της περιοχές που είχαν σημαντικό ρόλο για την εταιρεία, αλλά η ομάδα του δεν είχε καμία ιδέα γιατί συμβαίνει αυτό. Χρειάστηκαν μέρες διεξοδικών διαδικασιών ανάλυσης των δεδοένων για να εντοπίσουν το πρόβλημα και έτσι σκέφτηκε να δημιουργήσει κάτι που θα μπορούσε να προλαμβάνει ένα πρόβλημα.  

Ο Drai συνειδητοποίησε ότι οι πρακτικές των Business Analytics ήταν στάσιμες και ξεπερασμένες και αποφάσισε να δημιουργήσει την Anodot. H πλατφόρμα κυκλοφόρησε στην αγορά τέλη του 2015 και σήμερα, αναλύει 5.2$ δισ.  μονάδες δεδομένων ανά ημέρα. Από την ίδρυσή της, είπε ότι έχει αποκομίσει 11.5$ δισ. από τις χρηματοδοτήσεις των εταιρειών Aleph Venture Capital και Disruptive Technologies LP, δημιούργησε γραφεία στην Καλιφόρνια και την Γερμανία και αύξησε το προσωπικό της σε σχεδόν 100 εργαζόμενους.

Επίσης, μελλοντικός στόχος της εταιρείας είναι η ανάπτυξη της έρευνας για την επεξεργασία της φυσικής γλώσσας και επίσης, η ένταξη προβλεπτικών μοντέλων μέσα στην πλατφόρμα της.

Πηγή: zdnet.com