16 Δεκέμβριος 2017

Πώς η επιχειρηματική ευφυΐα (Business Intelligence) παρουσιάζει διακυμάνσεις για να μπορέσει να βελτιωθεί

Ο όγκος και η πολυπλοκότητα των δεδομένων απαιτεί μια συστηματική οργανωτική προσπάθεια που θα αποκομίζει το μέγιστο όφελος.

Για χρόνια, η επιχειρηματική ευφυΐα υπήρξε πρότυπο στη βιομηχανία για να την βοηθήσει να αποκτήσει ορατότητα σε σημαντικές επιχειρηματικές δραστηριότητες και να λαμβάνουν αποφάσεις που βασίζονται σε δεδομένα. Πολλές εταιρείες είδαν την ανάλυση των δεδομένων τους να δυναμώνει το εμπορικό σήμα τους και δημιούργησαν νέους ρόλους, τους “Business Intelligence Experts”, για να ελέγχουν την πληροφορία και να την προετοιμάζουν σωστά και κατανοητά.

Ενώ το εγχείρημα των BI δεν ήταν μάταιο, είναι τώρα σε ένα πλέγμα αλλαγών. Στην φετινή Gartner Business Intelligence και την Analytics Summit, ο Frank Buytendijk εν ολίγοις είπε ότι η BI είναι “νεκρή”.

Ποιο είναι λοιπόν το επόμενο βήμα; δεδομένου ότι ο όγκος και η πολυπλοκότητα των δεδομένων συνεχίζει να αυξάνεται, οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων πρέπει να επικεντρωθούν στο πως θα επεκτείνουν τα δεδομένα τους σε πολλαπλά τμήματα.

“Παραδοσιακά, η BI αποτελούνταν από μέρη για να αποθηκεύσετε τα δεδομένα σας, τους τρόπους για να συνδέσετε τις πηγές των δεδομένων σας, τρόπους για να απεικονίσει τα δεδομένα αλλά και να υποβάλλει έκθεση σχετικά με αυτά, παρουσίαση των αναλυτών και πολλά άλλα”, εξηγεί ο Nadim Hossain, διευθύνων σύμβουλος της Bright Funnel. “Συνήθως κάθε στρώμα προσφέρεται από διαφορετικό προμηθευτή και απαιτεί βαριά υποστήριξη IT. Αυτή η 25 ετής κατηγορία διαταράσσεται από εταιρείες που ενσωματώνουν κάθε στρώμα των BI σε μια ενιαία πλατφόρμα.

Αναλυτικά στοιχεία σε έναν οργανισμό

Οι πιο στοχοθετημένες εταιρείες μάρκετινγκ ήταν από τις πρώτες επιχειρήσεις που εξέφρασαν την ικανοποίησή τους όταν πρωτοκυκλοφόρησαν τα μεγάλα δεδομένα. Τα μεγάλα δεδομένα, επέτρεπαν στις μάρκες να δημιουργούν περίτεχνες, αλλά και εξατομικευμένες εκστρατείες που επέτρεπαν στους εμπόρους και στους πωλητές πως να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά όλα τα δεδομένα που είχαν στην διάθεσή τους. Πλέον όμως, τα δεδομένα έχουν γίνει τόσο ογκώδη και πολύπλοκα που είναι αδύνατον να μεταφραστούν χωρίς την βοήθεια ενός τμήματος πληροφορικής.

“Εάν η εταιρεία σας προσπαθεί να επιταχύνει τα έσοδά της, είναι σημαντικό όλα τα τμήματά της να αξιοποιήσουν τα δεδομένα τους χρησιμοποιώντας αναλυτικά εργαλεία”, εξηγεί ο Hossain. “Το τμήμα του μάρκετινγκ πρέπει να γνωρίζει ποιες εκστρατείες είναι αποτελεσματικές, ώστε να τις επεκτείνει και ποιες ζημιές, ώστε να τις αποσύρουν. Οι πωλητές πρέπει να είναι εξοπλισμένοι με την μέγιστη πληροφορία σχετικά με τους στόχους που τους έχουν ανατεθεί, ώστε να επωφελούνται πλήρως από τα ιστορικά στοιχεία κάθε λογαριασμού”.

Τα μεγάλα δεδομένα υπόσχονται ότι θα έχουν βαθιά επίδραση στην λειτουργία της προώθησης προϊόντων, τόσο για να κάνουν τα Analytics εύκολα προσβάσιμα στους εμπόρους, αλλά και την ικανότητα της αυτοματοποίησης των επιχειρησιακών κανόνων γύρω από τα κεντρικά σύνολα δεδομένων για τους αυτοματοποιημένους διαύλους επικοινωνίας.

Σύμφωνα με την Gleanster, ο μέσος οργανισμός χρησιμοποιεί 3-5 τεχνολογίες μάρκετινγκ: μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, web analytics, σελίδα φιλοξενίας, μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης, διαχείριση περιεχομένου ιστοσελίδων, παρακολούθηση των μέσων κοινωνικών δικτύωσης και άλλα. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι τεχνολογίες αυτές δεν ενσωματώνονται αρκετά καλά ώστε να παρέχουν ένα κεντρικό σύστημα καταγραφής των δεδομένων μάρκετινγκ.

Στην επιχείρηση θα πρέπει να αντιδρούν γρήγορα στις νέες πληροφορίες και οι αποφάσεις που θα παρθούν να γίνουν γρήγορα και με περιορισμένες πληροφορίες. Εάν δεν κάνετε τη σωστή κλήση σχετικά με μια δραστηριότητα πωλήσεων ή μάρκετινγκ, δεν θα έχετε δεύτερη ευκαιρία σε αυτή την αλληλεπίδραση. Έτσι, τα Analytics είναι αναπόσπαστο κομμάτι για τις διάφορες υπηρεσίες των επιχειρήσεων για την επιτάχυνση των εσόδων. Η ενίσχυση της ευθυγράμμισης και η ταχύτερη λήψη των αποφάσεων είναι το 'κλειδί' της αύξησης των εσόδων.

Αξιόπιστος πίνακας ελέγχου

Καθώς τα δεδομένα μας γίνονται όλο και περισσότερα, δημιουργούν προβλήματα ακόμη και στις εκθέσεις/παρουσιάσεις των αναλυτών. Ο τρέχον στόχος της δημιουργίας του Dashboard είναι για την εμφάνιση πληροφοριών με τρόπο που να βοηθά τα στελέχη να λαμβάνουν αποφάσεις χωρίς να χρειάζεται να κάνουν εικασίες. Ωστόσο υπάρχουν πάρα πολλά δεδομένα για τους ανθρώπους των επιχειρήσεων που θα τους βοηθήσουν να γνωρίσουν τι είναι σχετικό με το τμήμα τους ή ακόμη και την επιχείρηση ολόκληρη.

Τα ταμπλό του μέλλοντος θα αξιοποιήσουν έξυπνα τα δεδομένα ώστε να υπάρξει αποτελεσματικότητα στην επικοινωνία τους με τους ανθρώπους. Θα βοηθήσει τους εμπόρους να διεισδύσουν σε μια εντελώς διαφορετική αγορά με βάση τα Analytics. Οι ομάδες πωλήσεων θα μπορούν να επιβραβεύσουν τους πελάτες που συλλέγουν τους περισσότερους πόντους (μέσω των loyalty cards). Οι ομάδες IT θα είναι ικανές να αντιμετωπίσουν ένα πρόβλημα πριν αυτό διευρυνθεί και καταστρέψει την επιχείρηση.

Σύμφωνα με τον Hossain το BI Dashboard είναι κρίσιμης σημασίας, διότι επιτρέπει σε όλους σε έναν οργανισμό να συνοψίσουν τα δεδομένα και να αντλούν πληροφορία από αυτά. Για να λειτουργούν σωστά, θα πρέπει να συνδέουν το σύνολο του τμήματος ή ολόκληρη την επιχείρηση, να τρέχει από την ίδια πηγή δεδομένων, να ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο και να δημιουργεί μια πραγματική εταιρική σχέση μεταξύ ανθρώπων και μηχανών. Αυτό πετυχαίνεται με την ενεργοποίηση ορισμένων ενεργειών από το κεντρικό σύστημα συνιστώντας άλλες δράσεις στον άνθρωπο. Επίσης, για να επωφεληθούν από τα Dashboards θα πρέπει οι εταιρείες να διαθέτουν ένα σύστημα που να αυτοματοποιεί την επεξεργασία των δεδομένων καθαρίζοντάς τα αλλά και κάνοντας συμπερασματολογία.

Το μέλλον

Τα δεδομένα εκρήγνυνται. Οι προβλεπτικές εταιρείες θα ξεκινήσουν να ειδικεύονται σε περιπτώσεις ενιαίας χρήσης, διότι η ανάγκη εξειδικευμένων λύσεων είναι ισχυρότερη από ποτέ. Όσο πιο εξειδικευμένη γίνεται η BI τόσο θα επιλύουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πελάτες και θα καλύπτουν τις ανάγκες τους.

Πηγή: entrepreneur.com