16 Δεκέμβριος 2017

Τρόποι για να μετρήσουμε την εμπειρία των πελατών από εφαρμογές των κινητών σας

Η εμπειρία του πελάτη είναι ένας από τους πιο κρίσιμους παράγοντες. Υπάρχουν πολλές τεχνικές που ενστερνίστηκαν οι προγραμματιστές των mobile apps για την μέτρηση της εμπειρίας του χρήστη. Οι δυσαρεστημένοι πελάτες, στις περισσότερες περιπτώσεις, ποτέ δεν έρχονται πίσω σε εσάς την στιγμή που είναι δυσαρεστημένοι. Η μέτρηση της ικανοποίησης των πελατών δεν είναι τόσο εύκολη, όσο η μέτρηση των επισκέψεων στην ιστοσελίδα της επιχείρησης.

Η δημιουργία μιας εφαρμογής και η προώθησή της στην αγορά θέλει σωστό χειρισμό για να επιτύχει. Αφού δημιουργηθεί η εφαρμογή, καλό θα ήταν να ελέγξουν την λειτουργία της οι προγραμματιστές, λανσάροντας μια έκδοση alpha or beta σε ένα περιορισμένο κοινό. Το λανσάρισμα μιας εφαρμογής κατευθείαν στην αγορά, θα φέρει την αποτυχία, αφού το κοινό δεν θα μπορέσει να ξεχωρίσει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της από μια άλλη παρόμοια. Τέλος, αφότου ελεγχθεί η εφαρμογή και οι προγραμματιστές διαγνώσουν τα μειονεκτήματά της, τότε μπορούν να παρουσιάσουν την πλήρη έκδοση στο κοινό.

Ο πιο σημαντικός παράγοντας, όπως προείπαμε, είναι να έχουμε μια καλή εμπειρία του πελάτη μας. Τα χαρακτηριστικά της εφαρμογής θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε να προσφέρουν μια απολύτως ακαταμάχητη εμπειρία στους χρήστες. Η στρατηγική της εφαρμογής, θα πρέπει να ρυθμιστεί χωρίς την ανατροφοδότηση των χρηστών. Θα πρέπει να αποκτήσεις γνώσεις σχετικά με τα πρότυπα χρήσης και να παρακολουθείτε τα αναλυτικά στοιχεία. Υπάρχουν πολλά εργαλεία για την αξιολόγηση των εφαρμογών και όχι μόνο τα εργαλεία που προσφέρουν οι Google Play Store και η App Store της Apple.

Παρακάτω παρουσιάζονται κάποιες τεχνικές που χρησιμοποιούν οι προγραμματιστές των εφαρμογών για την μέτρηση της εμπειρίας των χρηστών των εφαρμογών:

In-App Σχόλια

Δεν πρέπει να υπάρχουν σε κοινή θέα τα σχόλια και οι βαθμολογίες της εφαρμογής. Θα πρέπει να είναι εμφανή μόνο στους προγραμματιστές και τους χρήστες.

Αξιολογήσεις και κριτικές για την εφαρμογή σας

Μόλις η εφαρμογή εμφανιστεί στο Google store or App store δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος μέτρησης της εμπειρίας του χρήστη από την ανάλυση των σχολίων και των αξιολογήσεων. Ο προγραμματιστής αντιλαμβάνεται τα προβλήματα και τα περιθώρια βελτίωσης με την ανάλυση των αξιολογήσεων. Αν οι βαθμολογίες είναι μικρότερες του 5, τότε οι κριτικές είναι αρνητικές και η ανάλυση αυτών των κριτικών, μπορεί να επιλύσει τα προβλήματα που υπάρχουν αλλά να μάθει και τον λόγο που υπήρξαν.

Analytics Tools

Εκτός από τα αναλυτικά εργαλεία του Apple Store, υπάρχουν και άλλα εργαλεία που μπορούν να βοηθήσουν με πολύ καλύτερες ιδέες και απόψεις για την χρήση μιας εφαρμογής. Οι πληροφορίες που βοηθούν για να επιλυθεί ένα πρόβλημα, είναι η τοποθεσία, ο τρόπος σύνδεσης, ο χρόνος του ατόμου στην εφαρμογή αλλά και άλλα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών. Οι πληροφορίες συλλέγονται από την στιγμή που ο χρήστης αποδεχτεί τους όρους της εφαρμογής.

Παρακολούθηση των συνδέσεων

Όταν οι συνδέσεις είναι λίγες, τότε ο χρήστης δεν ενδιαφέρεται για την εφαρμογή ή αντιμετωπίζει κάποια προβλήματα όταν την χρησιμοποιεί. Άρα, η παρακολούθηση των συνδέσεων του χρήστη στην εφαρμογή, είναι μια από τις καλύτερες μετρήσεις για την εμπειρία του χρήστη.

Η διαγραφή των νέων μελών αμέσως μετά το κατέβασμα της εφαρμογής

Υπάρχει πάντα μια πιθανότητα, οι χρήστες αφότου κατεβάσουν την εφαρμογή, να την δοκιμάσουν και αμέσως να την σβήσουν. Επίσης, το μοίρασμα και η διάδοση μιας εφαρμογής από έναν παλιό χρήστη σε έναν καινούργιο έχει μειωθεί, αλλά το τμήμα που ασχολείται με την εμπειρία του χρήστη, είναι πρόθυμο να επιλύσει το ζήτημα και οι νέοι χρήστες να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή τους.

Δημογραφικά χαρακτηριστικά των χρηστών

Ελκυστικό πλέον για τους πελάτες, είναι η καταγραφή των δημογραφικών τους στοιχείων κατά την πρώτη τους είσοδο στην εφαρμογή. Οι εφαρμογές των κινητών, μπορούν να προσαρμοστούν καλύτερα στις ανάγκες του χρήστη, εάν ο προγραμματιστής γνωρίζει την πόλη, το φύλο και την χώρα του. Μπορούν να προστεθούν χαρακτηριστικά που είναι ειδικά για συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία. Για παράδειγμα, η εισαγωγή της τοποθεσίας, μπορεί να προσθέσει στον χρήστη μια νέα τοπική διάλεκτο που χρησιμοποιούν στην συγκεκριμένη περιοχή.

Κατανόηση των συναισθημάτων του πελάτη

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πως αισθάνεται ο πελάτης μας για την εφαρμογή μας. Υπάρχουν πολλές αναλύσεις που μπορούν να βοηθήσουν τον προγραμματιστή ή έναν στατιστικό να εμφανίσει τα συναισθήματα που κρύβονται πίσω από τα σχόλια. Η Sentiment Analysis και γενικότερα το Text mining είναι προσαρμοσμένες για αυτό τον σκοπό.

Πηγή: iamwire.com