Νοημοσύνη τοποθεσίας: Χαρτογραφώντας τις ευκαιρίες στο τοπίο των δεδομένων
Ο καθένας γνωρίζει ότι οι επιχειρήσεις σήμερα αντιμετωπίζουν την έκρηξη των δεδομένων. Αυτό που είναι λιγότερο γνωστό είναι η αξία των δεδομένων τοποθεσίας και της νοημοσύνης που μπορούν να παρέχουν οι γεωχωρικές αναλύσεις στους υπεύθυνους λήψης επιχειρηματικών αποφάσεων, πέρα από αυτούς που είναι επαγγελματίες GIS (συστημάτων γεωγραφικών πληροφοριών).
Το δεδομένα τοποθεσίας είναι ήδη και θα συνεχίσουν να είναι μια αυξανόμενη τάση όλων των επιχειρηματικών δεδομένων. Η επικέντρωση στα smartphones είναι σε άνοδο σε όλο τον κόσμο και οι θέσεις υποδομών, όπως οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας, οι φάροι, τα RFID και τα GPS εξαπλώνονται, και το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of things) είναι έτοιμο να γίνει η επικρατούσα τάση μέσα σε λίγα χρόνια. Ωστόσο, παρά την προσθήκη της πολυπλοκότητας στο τοπίο των δεδομένων, η τοποθεσία έχει τη δύναμη να βάλει τάξη σε αυτό.
Υπάρχει μια τεράστια ευκαιρία για εκμετάλλευση αυτών των δεδομένων για την δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος έτσι ώστε να βελτιωθούν οι επιχειρηματικές αποφάσεις. Και αυτό είναι το θέμα που διερευνήθηκε σε μια πρόσφατη έκθεση του Forbes Insights, “Η Δύναμη της Τοποθεσίας: Πώς η νοημοσύνη της τοποθεσίας αποκαλύπτει ευκαιρίες για τα Big Data”, που χρηματοδοτείται από την Pitney Bowes. Η νοημοσύνη τοποθεσίας παρέχει έναν τρόπο για να αποκαλυφθούν οι σχέσεις μεταξύ των συνόλων δεδομένων που δεν θα μπορούσαν διαφορετικά να είναι προφανείς ή εύκολο να εξακριβωθούν διαφορετικά, φθάνοντας σε ένα είδος ιδεών που δεν θα ήταν δυνατό να φτάσουμε πριν. Οι οργανισμοί σήμερα χρησιμοποιούν τα δεδομένα με βάση τη τοποθεσία και τις αναλύσεις για να κάνουν ακριβώς αυτό, με μια σειρά από τρόπους, από τη μείωση του κόστους μέσω της αύξησης της επαλήθευσης διευθύνσεων για τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη μέχρι την ενίσχυση των πολιτών και της συμμετοχής της κοινότητας στην τοπική αυτοδιοίκηση με λογισμικό αναλύσεων τοποθεσίας.
Η νοημοσύνη τοποθεσίας έχει γίνει η επικρατούσα τάση της τεχνολογίας στο επιχειρηματικό τοπίο. Αλλά οι επιχειρήσεις που αναζητούν ακόμη βαθύτερη και προσαρμόσιμη λειτουργικότητα θα πρέπει να στραφούν σε εξειδικευμένους προμηθευτές για τις προηγμένες αναλύσεις τοποθεσίας και για πρόσθετα σύνολα δεδομένων, όπως δημογραφικά στοιχεία. Ευτυχώς, οι αλλαγές στην τεχνολογία τα τελευταία χρόνια δείχνουν ότι η χαρτογράφηση τοποθεσίας και το λογισμικό ανάλυσης γίνονται όλο και πιο φιλικά προς το χρήστη, έτσι ώστε να τα χρησιμοποιούν όχι μόνο επαγγελματίες GIS αλλά και καθημερινοί χρήστες.
Οι κύριες εφαρμογές δεδομένων θέσης περιλαμβάνουν τον εμπλουτισμό, την ανάλυση και την οπτικοποίηση δεδομένων. Ο εμπλουτισμός αρχίζει με την γεω-κωδικοποίηση που απορρέει από το γεωγραφικό πλάτος και το μήκος μιας διεύθυνσης. Στη συνέχεια, ο γεω-εμπλουτισμός ενώνει το γεω-κωδικοποιημένο σημείο δεδομένων με έγκυρα χαρακτηριστικά παρουσιάζοντας μια πιο λεπτομερή κατανόηση του. Στον ασφαλιστικό τομέα, για παράδειγμα, ο γεω-εμπλουτισμός συχνά περιλαμβάνει την προσάρτηση κρίσιμων πληροφοριών σχετικά με τα χαρακτηριστικά μιας διεύθυνσης ιδιοκτησίας, συμπεριλαμβανομένου του τύπου και του αριθμού των κτιρίων σε ένα συγκεκριμένο αγροτεμάχιο, τον χρόνο ιδιοκτησίας, την κατασκευή, την οικιστική ή εμπορική χρήση, τις τιμές πώλησης και άλλα, ενώ στη συνέχεια αντιστοιχείται ένας κωδικός εμπιστοσύνης σε αυτά τα δεδομένα.
Άλλα είδη συνόλων γεω-εμπλουτισμένων δεδομένων θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν τους παγκόσμιους δρόμους ή τα σύνορα, τα σημεία ενδιαφέροντος, (αεροδρόμια, πάρκινγκ, μέρη αναψυχής, συγκοινωνιακοί κόμβοι, φυσικά χαρακτηριστικά, κ.λπ.), τα δημογραφικά στοιχεία, το εισόδημα και την αγοραστική δύναμη, ή πληροφορίες των φυσικών και μη φυσικών κινδύνων.
Η τοποθεσία τότε παίζει έναν ρόλο αναλύσεων συνδέοντας διαφορετικά σύνολα δεδομένων για να αποκαλύψει τις σχέσεις. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να συνδέσει τη σχέση μεταξύ της πορείας και της έντασης ενός τυφώνα με τον αριθμό των ρυθμιστικών αποζημιώσεων που πρέπει να αποστείλει η ασφαλιστική εταιρεία.
Η τοποθεσία βοηθά επίσης στη απεικόνιση δεδομένων των επιχειρήσεων, συνήθως σε χάρτες. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές επιχειρηματικές αναλύσεις, οι οποίες τείνουν να παρουσιάζουν τα αποτελέσματα σε λογιστικά φύλλα, pie charts και bar charts, οι χάρτες επιτρέπουν στις επιχειρήσεις για να δουν τις υποκείμενες σχέσεις εγγύτητας και τις τάσεις των δεδομένων τους.
Όλο αυτό χρησιμεύει στην καινοτομία σε υπηρεσίες που βασίζονται στα δεδομένα, την λήψη αποφάσεων, το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση.
Οι οργανισμοί που αναζητούν να προσθέσουν τα δεδομένα τοποθεσίας ή τις αναλύσεις αυτών στις δικές τους δυνατότητες θα πρέπει να αρχίσουν να εξετάζουν τις ακόλουθες συμβουλές.
Αρχίστε να σκέφτεστε χωρικά. Σκεφτείτε το πως ο χώρος ενδιαφέρει την επιχείρηση σας και πώς η γνώση της τοποθεσίας των πραγμάτων μπορεί να σας βοηθήσει να καταλάβετε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η επιχείρηση σας.
Δοκιμάστε τα δεδομένα. Κατανοήστε ποια δεδομένα έχετε ήδη, πώς η τοποθεσία μπορεί να τα ενισχύσει, και ποια βήματα είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της ακεραιότητας τους.
Το αρκετά κοντά δεν είναι πάντα αρκετά καλό. Όπως και με οποιαδήποτε άλλα δεδομένα τα οποία η επιχείρηση χρησιμοποιεί, η ακρίβεια και η προέλευση των δεδομένων αποκτούν σημασία με τα δεδομένα τοποθεσίας.
Συνεργαστείτε σοφά. Οι πωλητές της νοημοσύνης τοποθεσίας πρέπει να αξιολογούνται όχι μόνο για τις τεχνολογικές πλατφόρμες και την υποστήριξη που παρέχουν αλλά και για την ποιότητα και το βάθος των συνόλων δεδομένων που προσφέρουν.
Πηγή: forbes.com