14 Δεκέμβριος 2017

Εξερευνώντας την επαυξημένη πραγματικότητα για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές

Ο αναλυτής Brian Blau της Gartner μαρτυρεί για την επαυξημένη πραγματικότητα στη Γερουσία και τονίζει την προοπτική για την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας.

Φανταστείτε έναν κόσμο στον οποίο οι εργαζόμενοι στον τομέα των υπηρεσιών οι οποίοι διατηρούν επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας να είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν ένα ακουστικό επαυξημένης πραγματικότητας (AR)

και έτσι να τους παρέχονται οπτικές επικαλύψεις των πολύπλοκων οδηγιών για την εργασία τους σε φυσικές δομές. Κατά τη διάρκεια μιας χειρωνακτικής δουλειάς, η επαυξημένη πραγματικότητα θα επιτρέψει την αύξηση της αποτελεσματικότητας και τη βελτίωση της παραγωγικότητας.

Αυτή ήταν η πιθανή περίπτωση χρήσης που ο Brian Blau, αντιπρόεδρος έρευνας, πρότεινε στην Επιτροπή Συγκλήτου Εμπορίου, Επιστημών και Μεταφορών των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της ομιλίας με τίτλο “Εξερευνώντας την επαυξημένη πραγματικότητα”. Η Γερουσία, όπως και μεγάλο μέρος του κόσμου, εμπνεύστηκε για να κοιτάξει το μέλλον της επαυξημένης πραγματικότητας από την πρόσφατη επιτυχία του Pokemon Go. Ενώ η λειτουργία αυτή στο Pokemon Go δεν είναι ιδιαίτερα εξελιγμένη ή πραγματική επαυξημένη πραγματικότητα - το παιχνίδι εξακολουθεί να είναι ένας καταλύτης, εμπνέοντας εταιρείες και κυβερνήσεις να ρίξουν μια πιο προσεκτική ματιά στο πώς καθηλωτικές λύσεις αυτής της τεχνολογίας μπορούν να ωφελήσουν τις επιχειρηματικές διαδικασίες τους.

Το τοπίο των HMD

Παρά το γεγονός ότι το Pokemon Go έλαβε το μεγαλύτερο μέρος της προσοχής, το 2016 ήταν μια μεγάλη χρονιά για την επαυξημένη (AR) και την εικονική πραγματικότητα (VR) με την αύξηση της διαθεσιμότητας των HMD συσκευών. Οι εταιρείες δημιούργησαν οικοσυστήματα συσκευών, πλατφόρμες και περιεχόμενα που συναγωνίζονται για την πρωτιά στην ανάπτυξη συσκευών. Οι HMD συσκευές συνδέονται με μικρές οθόνες ή συσκευές προβολής που προβάλλουν συναφείς πληροφορίες για το χρήστη. Η σημερινή τεχνολογία στερείται ωριμότητας, αλλά όσο η σοφιστικότητά της βαθαίνει, το ποσοστό υιοθέτησής της θα επιταχύνει σε ένα μέτριο ρυθμό μέχρι το 2020.

"Η αγορά των AR είναι κατά κύριο λόγο επιχειρηματική σήμερα. Εκτιμούμε ότι ο αριθμός των AR HMDs που πωλήθηκαν το 2016 ήταν αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες", είπε ο κ Blau. «Προβλέπουμε ότι σε 5 έως 10 χρόνια εκατοντάδες εκατομμύρια συσκευές HMD θα είναι στα χέρια των χρηστών, θα μοιράζονται μεταξύ συσκευών προβολής see-through και εκείνων που παρέχουν πλήρη απορρόφηση, όπως η VR."

Ποιες επιχειρήσεις πρέπει να δώσουν βάση

H Gartner εκτιμά ότι από τα μέσα του 2016, περισσότερες από 7 εκατομμύρια συσκευές HMD ήταν στα χέρια των καταναλωτών. Ωστόσο θα χρησιμοποιηθούν περισσότερο για τα παραδοσιακά βίντεο επίπεδης οθόνης, τα βιντεοπαιχνίδια και τα πιλοτικά έργα από τις επιχειρήσεις που θέλουν να διερευνήσουν τη χρήση του. Ωστόσο, για τα επόμενα τρία χρόνια, οι δύο αγορές θα γίνουν καλά εδραιωμένες και η επιχειρηματική απορρόφηση θα μπορούσε να υπερβεί την καταναλωτική απορρόφηση.

"Τα επόμενα χρόνια, οι εργαζόμενοι στον τομέα των υπηρεσιών, εκείνοι που διατηρούν επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, υποδομές, μηχανήματα και εξοπλισμό, θα ωφεληθούν επειδή η εργασία τους είναι συχνά χειρωνακτική "είπε ο κ Blau. "Ένα ακουστικό AR μπορεί να παρέχει οπτικές επικαλύψεις διαγραμμάτων, πολύπλοκες οδηγίες, καταγραφή συμβάντος ή να ενεργοποιήσει εξ αποστάσεως συνεργασία. Η χρήση της τεχνολογίας AR μπορεί να βελτιώσει την παραγωγικότητα του εργατικού δυναμικού με την άρση των συμπεριφορών που προκαλούν χάσιμο χρόνου ή την βελτίωση της αποτελεσματικότητας των εργασιών”.

Ο ανταγωνισμός θα είναι έντονος στη βιομηχανία των υλικών, αλλά υπάρχουν επίσης ευκαιρίες σε βασικές τεχνολογίες, στις εφαρμογές, στις υποδομές και στα συστατικά των υπηρεσιών, είπε ο κ Blau.

Το μέλλον

Το μέλλον είναι λαμπρό για τα AR και VR συστήματα και την τεχνολογία που τα υποστηρίζει. Η Gartner εκτιμά ότι τα επόμενα 10 χρόνια τα HMD θα δημιουργήσουν έσοδα 72 δισ. δολαρίων από την συσκευή και μόνο. Η τεχνολογία θα εξελιχθεί από τα πιλοτικά σχέδια με μέτρια αύξηση σε βιώσιμα επιχειρηματικά μοντέλα, ωρίμανση της αγοράς και παγκόσμια διαθεσιμότητα. Η τεχνολογία της ναυτιλίας το 2020 θα είναι σημαντικά διαφορετική από οτιδήποτε διατίθενται σήμερα. Οι τεχνικές πτυχές των τεχνολογιών AR και VR θα συγχωνευθούν σε ένα μικτό σύνολο χαρακτηριστικών γνωρισμάτων πραγματικότητας, με την AR να διατηρεί μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς και αυτό οφείλεται στις επιχειρηματικές εφαρμογές της. Αυτή η νέα τεχνολογία, που ονομάζεται τεχνολογία μεικτής πραγματικότητας, θα συγχωνεύσει τον πραγματικό και τον εικονικό κόσμο για να δημιουργήσει υπερπροσωπικές (hyperpersonal) εμπειρίες.

"Το αποτέλεσμα θα είναι μια πληθώρα νέων υπολογιστικών εμπειριών που οδηγούν στην αύξηση της παραγωγικότητας σε πολλούς κλάδους, στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των προσώπων στην εργασία τους, καθώς και σε συναρπαστικές νέες εξελίξεις αναψυχής, ψυχαγωγίας και του λιανικού εμπορίου», επεσήμανε ο κ Blau.

Πηγή: gartner.com