14 Δεκέμβριος 2017

Ένα λογισμικό που ξέρει τι ακριβώς εκφράζει το πρόσωπο σας

Οι αναλύσεις συναισθήματος υπόσχονται μια νέα οπτική για τα αληθινά συναισθήματα που κρύβονται πίσω από τις εκφράσεις του προσώπου.

Οι αναδυόμενες εφαρμογές για τις αναλύσεις συναισθήματος είναι:

  • Η διενέργεια δοκιμών στα trailer των ταινιών για να δούμε αν έχουν συναισθηματικό αντίκτυπο στους θεατές.
  • Ο εντοπισμός της κατάθλιψης και του πόνου του ασθενούς.
  • Η αναγνώριση της στιγμής που ο ύπνος πιάνει τους οδηγούς την ώρα που οδηγούν.
  • Η ενίσχυση των διαπραγματεύσεων των επιχειρήσεων για τις συνομιλίες βίντεο.

Δεν μπορείς να κρύψεις πλέον το poker face σου από τους μαρκετίστες.

Η εμφάνιση του λογισμικού αναλύσεων συναισθήματος υπόσχεται να δώσει στις επιχειρήσεις νέες ιδέες για το πως οι άνθρωποι αισθάνονται, ακόμη και αν δεν λένε ούτε λέξη. Το λογισμικό χρησιμοποιεί τις αναλύσεις, την εξόρυξη δεδομένων και την μηχανική μάθηση για να λαμβάνει ζωντανά βίντεο από τα πρόσωπα ανθρώπων και να χαρτογραφεί τις διάφορες όψεις των προσώπων τους σε μια σειρά εκφράσεων. Αποδεικνύεται ότι παρακολουθώντας τις πιο λεπτές κινήσεις, όπως για παράδειγμα, το υποσυνείδητο που δημιουργεί τρεμόπαιγμα στο φρύδι ή ζάρωμα της μύτης, μπορούμε να ανακαλύψουμε ένα ευρύ φάσμα ειδικών υποκείμενων συναισθημάτων.

Αυτή η τεχνολογία πηγαίνει πέρα από την ανάλυση του χαμόγελου και του ζαρώματος του προσώπου. Startups επιχειρήσεις όπως η Affectiva, η Emotient και η Realeyes έχουν φέρει την τεχνολογία που διασπά τις κινήσεις του προσώπου σε περισσότερες αποχρώσεις εκφράσεων. Για παράδειγμα, περισσότεροι από 128 συνδυασμοί του προσώπου και κινήσεων των ματιών εκφράζουν έκπληξη, λέει ο Marian Bartlett, συνιδρυτής της Emotient, με έδρα το Σαν Ντιέγκο. "Αυτό είναι που μας δίνει τη δυνατότητα να μάθουμε πώς η έκφραση του προσώπου προβλέπει τη συμπεριφορά των καταναλωτών, όπως το αν κάποιος θα απορρίψει μια οικονομική προσφορά», λέει.

Εκπαιδεύοντας τους αλγορίθμους για την συναισθηματική ευφυΐα

Η εταιρεία λογισμικού Affectiva στην Waltham της Μασαχουσέτης λέει ότι έχει αναλύσει 2,6 εκατομμύρια βίντεο με πρόσωπα από ανθρώπους σε 75 χώρες. Με τον τρόπο αυτό, η εταιρεία έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 7 δισεκατομμύρια δεδομένα συναισθημάτων για να εκπαιδεύσει τους αλγορίθμους της να εντοπίζουν τις εκφράσεις σε μια ευρεία ποικιλία εθνικών και ηλικιακών ομαδών. Στα σχεδόν πέντε χρόνια από την έναρξη της επιχείρησης, το λογισμικό της Affectiva έχει χρησιμοποιηθεί από 1.400 μάρκες για να μετρήσει αντιδράσεις των ανθρώπων στα πάντα, από δοκιμές προϊόντων μέχρι και διαφημίσεις.

Υπάρχει ένας καλός λόγος για να το πράξουν αυτό. “Οι φίρμες γνωρίζουν ότι ένας συναισθηματικά δεσμευμένος καταναλωτής θα αγοράσει τα προϊόντα σας," λέει ο Gabi Zijderveld, αντιπρόεδρος μάρκετινγκ της Affectiva.

Τα στούντιο του Hollywood χρησιμοποιούν πλέον την τεχνολογία της Affectiva για να δοκιμάσουν τα νέα trailer των ταινιών, ακόμη και για να εντοπίσουν ποια τμήματα του κλιπ έχουν το μεγαλύτερο αντίκτυπο. Τα ευρωπαϊκά στελέχη της Kellogg Co. χρησιμοποιούν το λογισμικό για να παρακολουθούν τη συναισθηματική αντίδραση σε διαφημίσεις, παράδειγμα, για το τραγανό παξιμάδι δημητριακών χρησιμοποίησαν τα δεδομένα για να αποφασίσουν αν θα βάλουν περισσότερα χρήματα και χρόνο ομιλίας πίσω από τη διαφήμιση, η οποία αποδείχθηκε ότι είναι ακόμα αστεία σε επαναλαμβανόμενες προβολές.

Πέρα απ’ τις εφαρμογές μάρκετινγκ

Οι μελλοντικές χρήσεις του λογισμικού συναισθήματος αναλύσεων εκτείνονται πέρα από την εμπορία. Οι καθηγητές διδασκαλίας online μαθημάτων θα μπορούσαν να δουν, αν οι μαθητές τους βαριούνται ή συγχύζονται και θα μπορούσαν να εναλλάξουν τα μαθήματά τους αναλόγως. Οι γιατροί θα μπορούσαν να δουν αν υπάρχει κατάθλιψη και να εντοπίσουν τον πόνο κατά τη διάρκεια των επισκέψεων τηλεϊατρικής. Οι πολιτικοί θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το εργαλείο για τις δημοσκοπήσεις. Οι εργοδότες θα μπορούσαν να αξιολογήσουν τους αιτούντες για εργασία, ζητώντας τους να κάνουν ένα βίντεο του εαυτού τους, αντί να στείλουν ένα βιογραφικό σημείωμα. Τα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να είναι σε θέση να ανιχνεύσουν αν είστε σε υπνηλία όταν οδηγείτε . “Στο μέλλον, πιστεύουμε ότι ένα τσιπ συναισθημάτων θα είναι μέρος των έξυπνων συσκευών», λέει ο Zijderveld.

Ήδη, το Skype, ανταγωνιστής του ooVoo Labs συνεργάζεται με την Affectiva για να χτίσει μια σειρά από εφαρμογές, που μπορούν να αποκαλύψουν τα συναισθήματα κατά τη διάρκεια των συνομιλιών βίντεο μέσω κινητού. Το λογισμικό θα μπορούσε να ρίξει φως σε μια διαπραγμάτευση των επιχειρήσεων σε εύρος μεγάλων αποστάσεων, όπως η ανίχνευση ενός αμήχανου χαμόγελου που αποκαλύπτει πως δεν πείθετε την άλλη πλευρά. "Η δημιουργία ενός συναισθηματικού στρώματος πάνω σε ζωντανό βίντεο επιτρέπει την πιο οικεία επικοινωνία», λέει η JP Nauseef, Διευθύνων Σύμβουλος της ooVoo Labs.

Η πρόκληση προστασίας προσωπικών δεδομένων

Όλες οι συζητήσεις των αναλύσεων για τις εκφράσεις και τις διαθέσεις φέρνουν προφανείς ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής. Τι θα συμβεί αν η αστυνομία θα μπορεί να διαβάζει τα συναισθήματα του πλήθους, ή αν οι σύζυγοι θα μπορούν να δουν αν ο/η σύζυγος τους λέει ψέματα, ή αν οι εργοδότες θα μπορούν να κατασκοπεύουν τους εργαζόμενους;

Τι θα συμβεί αν η τεχνολογία συνδυαστεί με την εποπτεία ή την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου; Από μόνες τους οι συναισθηματικές αναλύσεις δεν είναι μεγάλη απειλή, αλλά η τεχνολογία γίνεται ανησυχητική όταν είναι η κατάχρηση της πραγματοποιείται σε συνδυασμό με άλλες τεχνολογίες που παρακολουθούν τους ανθρώπους ή συλλέγουν προσωπικά δεδομένα, λέει ο Robert Neivert, COO της Private.me, μια εταιρεία που δίνει τη δυνατότητα στους online θεατές να αναζητήσουν ιδιώτες χωρίς η εταιρεία να αποθηκεύει οποιαδήποτε προσωπική πληροφορία τους.

Τα περισσότερα στελέχη που διαλαλούν τις αναλύσεις συναισθήματος παραμένουν επιφυλακτικοί στις αναφορές για κατασκοπεία ή τη χρήση του λογισμικού εκτός πλαισίου ή χωρίς συναίνεση. “Είμαστε τεράστιοι υποστηρικτές του opt-in για όλα τα σενάρια, όπου οι καταναλωτές έχουν μια εύλογη προσδοκία της ιδιωτικής ζωής”, λέει ο Ken Denman, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Emotient.

Ο Denman επικεντρώνεται στην εξουσία των εμπόρων, οι οποίοι είναι οι κύριοι πελάτες της Emotient. "Ακόμα και όταν προσπαθούμε να κρατήσουμε ένα poker face, τα συναισθήματά μας μπορούν ακόμα να φανούν στα πρόσωπό μας, ακόμη και για ένα κλάσμα του δευτερολέπτου," προσθέτει ο Denman. "Οι έμποροι αντιλαμβάνονται τι δύναμη τους δίνει αυτό, γιατί εξάλλου τα συναισθήματα οδηγούν στις δαπάνες."

Πηγή: ca.com