11 Δεκεμβρίου 2017

Ο δρόμος προς τα διασυνδεδεμένα αυτόνομα αυτοκίνητα

Ρωτώντας τον Mike Ramsey, εξερευνούμε “τον δρόμο” προς την κίνηση των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό.

Υπάρχει ένας τεράστιος θόρυβος γύρω από τα αυτόνομα και τα συνδεδεμένα οχήματα, καθώς και του οικοσυστήματος της τεχνολογίας που τα τροφοδοτεί. Η Gartner προβλέπει 21 εκατομμύρια νέα αυτόνομα αυτοκίνητα που θα είναι εξοπλισμένα με τη συνδεσιμότητα δεδομένων, είτε μέσα από μια ενσωματωμένη μονάδα επικοινωνιών ή συνδεδεμένα σε μια κινητή συσκευή το 201.

Με το Consumer Electronics Show (CES) του 2017 να λαμβάνει χώρα τον Ιανουάριο, ο Mike Ramsey, διευθυντής έρευνας της Gartner, μοιράζεται τις ιδέες του σχετικά με την πραγματικότητα, τις δυνατότητες και κάποιες προκλήσεις στο δρόμο των συνδεδεμένων αυτόνομων οχημάτων.

Ποια είναι τα μεγαλύτερα εμπόδια για να γίνουν τα αυτόνομα οχήματα επικρατούσα τάση;

Το μεγαλύτερο εμπόδιο θα είναι πιθανότατα ρυθμιστικό. Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να αισθάνονται άνετα με τους κανόνες που τίθενται σε ισχύ πριν τα αυτοκίνητα αυτά κυκλοφορήσουν στο ευρύ κοινό.


Η τρέχουσα κατάσταση της αυτόνομης ανάπτυξης των οχημάτων εξακολουθεί να είναι λίγο κατακερματισμένη, καθώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι μεγάλοι πάροχοι της τεχνολογίας, οι εταιρείες chip και οι λιγότερο γνωστοί καινοτόμοι της τεχνολογίας συναγωνίζονται για μια θέση στο τραπέζι. Οι κρίσιμες δυνατότητες για την αυτοματοποιημένη οδήγηση ομαδοποιεί τις τεχνολογίες αίσθησης, την 3D χαρτογράφηση, την ανάλυση δεδομένων και τους αλγόριθμους για την οπτική μέσω υπολογιστή, τον εντοπισμό και το σχεδιασμό της διαδρομής. Μέχρι οι ηγέτες και τα πρότυπα να αρχίσουν να αναδύονται σε κάθε μία από αυτές τις περιοχές, θα συνεχίσουμε να βλέπουμε διαφορετικές συμμαχίες σχηματίζοντας αυτόνομες πρωτοβουλίες οχημάτων από τις κορυφαίες εταιρείες αυτοκινήτων.

Ποια είναι τα είδη των τάσεων των χρηστών που βγαίνουν στην επιφάνεια από τα συνδεδεμένα δεδομένα των αυτοκινήτων;

Η ανάπτυξη των αλγορίθμων για τις αναλύσεις δεδομένων προχωρά με ταχείς ρυθμούς στον κλάδο της τεχνολογίας, καθώς οι τεχνολογίες αυτές υιοθετούνται στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας για την εξαγωγή αξίας από τα ρεύματα των δεδομένων που παράγονται από την συνδεσιμότητα με τα οχήματα.

Μόλις τώρα αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε και βάζουμε μπρος όλα τα δεδομένα που παράγουν τα αυτοκίνητα. Αναμένουμε ότι μέχρι το 2020, το 50% των κατασκευαστών αυτοκινήτων θα χρησιμοποιούν προηγμένες αναλύσεις σε δεδομένα που συνδέονται με οχήματα για τον εντοπισμό και τη διόρθωση των ελαττωμάτων του προϊόντος.

Η τάση αυτή παρουσιάζει μια άνευ προηγουμένου ευκαιρία για την αυτοκινητοβιομηχανία για να επιταχυνθεί η διαδικασία εντοπισμού ελαττωμάτων του προϊόντος και του εντοπισμού των βαθύτερων αιτιών. Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα, τα προβλήματα μπορούν να εξεταστούν, και τα δεδομένα μπορούν να βοηθήσουν τις μηχανικές αποφάσεις και τις επισκευές. Επιπλέον, μπορεί να εντοπιστούν τα προβλήματα που δεν έχουν παρατηρηθεί προηγουμένως.

Ο αντίκτυπος στις επιχειρήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας που εφαρμόζουν αυτές τις καινοτομίες είναι ότι θα μειωθεί το κόστος από τις ανακλήσεις, τα δελτία παροχής υπηρεσιών και τους διακανονισμούς και ταυτόχρονα θα επιτευχθεί η καλύτερη ικανοποίηση των πελατών.

Τι είδους βιομετρική τεχνολογία περιμένουμε να δούμε στα αυτοκίνητα; Ποιο είναι το όφελος;

Τα βιομετρικά στοιχεία γίνονται πραγματικά ενδιαφέροντα, όταν αρχίζουμε να σκεφτόμαστε την προοπτική της εξοικονόμησης ζωής μέσω αυτών των τεχνολογιών. Φανταστείτε ένα σενάριο όπου ένα αυτοκίνητο αντιλαμβάνεται ότι ένας οδηγός παθαίνει καρδιακή προσβολή και αναλαμβάνει το όχημα από τον οδηγό
Η Ford έχει διπλώματα ευρεσιτεχνίας για τα συστήματα που μπορούν να εντοπίσουν όταν ο οδηγός βρίσκεται σε μια ταραγμένη κατάσταση και τότε εμποδίζουν τις εισερχόμενες κλήσεις. Αποτρέποντας τους ανθρώπους από το να εισέρχονται σε επικίνδυνες καταστάσεις ανοίγονται πολλές ενδιαφέρουσες προοπτικές τεχνολογίας. Βλέπουμε επίσης, τα συστήματα παρακολούθησης του οδηγού - ενεργοποιημένα από μια κάμερα που παρακολουθεί τον οδηγό - τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να εξασφαλιστεί με βεβαιότητα ότι ο οδηγός δεν έχει κοιμηθεί ή δεν έχει αποσπαστεί η προσοχή του ενώ οδηγεί.

Καθώς τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο αυτοματοποιημένα, εξοπλίζονται όλο και περισσότερο από αισθητήρες τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων των καμερών, ραντάρ και συστημάτων lidar. Πολλά αυτοκίνητα θα χρησιμοποιήσουν την ανίχνευση της εικόνας ως το κύριο μέσο για τον εντοπισμό και την ταξινόμηση των αντικειμένων στην περιοχή του οχήματος, ώστε να μπορούν να παρέχουν πιο εξελιγμένες απαντήσεις και μάλιστα να έχουν αυτόνομο έλεγχο. Οι εικόνες που έχουν ληφθεί μπορεί να συσχετιστούν με το χρόνο, την γεωτοποθεσία και άλλες πληροφορίες αισθητήρων με την “συμφραζόμενη ανάλυση” (contextual analysis) για να βελτιωθεί η προγνωστική ακρίβεια και να εμπλουτιστεί η εμπειρία του χρήστη.

Πηγή: gartner.com