18 Δεκέμβριος 2017

Τα Social Media Analytics έφεραν καλύτερα αποτελέσματα στις προεδρικές εκλογές

Οι δημοσκοπήσεις έχουν αποδειχθεί λάθος δύο φορές στην διάρκεια του 2016- πρώτα στις εκλογές για το Brexit και έπειτα στις προεδρικές εκλογές της Αμερικής. Ωστόσο, η ανάλυσή μας στην 4C για την κοινωνική δέσμευση των ΜΜΕ (social engagement), ανακάλυψε ότι και ο Trump αλλά και το Brexit θα έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό ψήφων.

Οι δημοσκοπήσεις είναι περίπλοκες και γι’ αυτό θα μπορούσαν να επωφεληθούν από το συναίσθημα των ψηφοφόρων και αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ενώ η συζήτηση μαίνεται σχετικά με το πώς θα διαχωριστεί η αποσύνδεση μεταξύ των αριθμών των δημοσκοπήσεων με τα πραγματικά αποτελέσματα, τα κοινωνικά δίκτυα έχουν αποδείξει ότι είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος μέτρησης της συμπεριφοράς.

Στις εκλογές των ΗΠΑ, παρότι πραγματοποιούνταν καθημερινές δημοσκοπήσεις κατά την διάρκεια των εκλογών, όλες οι δημοσκοπήσεις προέβλεπαν ότι η Χίλαρι Κλίντον επρόκειτο να κερδίσει. Αλλά η 4C ανέλυσε τα κοινωνικά δίκτυα μέσων μαζικής ενημέρωσης και είπε μια διαφορετική ιστορία. Τις εβδομάδες που προηγήθηκαν από την εκλογή του προέδρου, παρατηρούνταν σημαντικές αλλαγές στην συμμετοχή των πολιτών στα μέσα ενημέρωσης, σε περιοχές όπου κατά κύριο ποσοστό ήταν Δημοκρατικοί. Τελικά αυτές οι αλλαγές έδειξαν ότι οι Δημοκρατικοί αποδείχθηκαν Ρεπουμπλικάνοι στο τέλος.

Αυτή η διαφορά των αποτελεσμάτων των δημοσκοπήσεων με τα πραγματικά αποτελέσματα έγινε άλλη μια φορά φέτος, στην εκλογή της παραμονής της Βρετανίας στην ΕΕ. Οι δημοσκοπήσεις έδειχναν παραμονή, αλλά τελικά το Brexit μετά ήταν γεγονός. Οι αναλυτές προέβλεψαν  μέσων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ένα #LEAVE έναντι του REMAIN που επέμεναν οι δημοσκοπήσεις.  

Το Facebook και το Twitter αλλά και άλλες πλατφόρμες αντικατοπτρίζουν καλύτερα τις φωνές των πολιτών και παρέχουν τεράστιο μέγεθος δείγματος. Στην 4C συλλέγουν δεδομένα κοινωνικής δέσμευσης και τα παρακολουθούν πως αλλάζουν και τις σχέσεις που υπάρχουν μεταξύ τους. Παρατηρούν τα διάφορα θέματα του κοινού και συγκεκριμένα πόσα άτομα σχολιάζουν το κάθε θέμα. Επίσης αναλύουν τα σχόλια για να διακρίνουν πόσα είναι αρνητικά και πόσα θετικά (sentiment analysis). Κάνοντας αυτή την ανάλυση πετυχαίνουν την πραγματική γραμμή της τάσης των πολιτών. Δηλαδή πως σκοπεύουν να ψηφίσουν στις εκλογές. Η 4C προέβλεψε σωστά τα αποτελέσματα και στις εκλογές έναντι Brexit or Remain αλλά και στην εκλογή προέδρου των ΗΠΑ.

Τέλος, η 4C ανέλυσε και τα video των χρηστών της (video or voice analytics). Στο Facebook γνωρίζουμε ότι οι χρήστες μπορούν να κάνουν και απευθείας μετάδοση (live events) οπότε με αυτόν τον τρόπο απέσπασαν μεγάλη πληροφορία αναλύοντας τις ομιλίες τους. Με την βοήθεια των Social Media Analytics αποκτάς γνώση που με τον παραδοσιακό τρόπο των δημοσκοπήσεων δεν γίνεται. 

Πηγή: dataversity.net