14 Δεκέμβριος 2017

Έχουν τα Big Data θέση στις μικρές επιχειρήσεις;

Αναρωτηθήκατε ποτέ για τα Big data και τις μικρές επιχειρήσεις; Κανείς δεν μπορεί να αποφύγει τις στατιστικές γύρω από τη σημασία των μικρών επιχειρήσεων για την οικονομία των ΗΠΑ: το Forbes σημείωσε πριν από λίγο καιρό, ότι υπάρχουν σχεδόν 28 εκατομμύρια μικρές επιχειρήσεις στις ΗΠΑ, και περισσότερο από το 50% του ενεργού πληθυσμού (120 εκατομμύρια άτομα) εργάζονται σε μια μικρή επιχείρηση.

Αλλά έχουν αξία τα Big Data σε μια μικρή επιχείρηση; Γράφοντας στο Forbes νωρίτερα αυτό το μήνα, ο Mike Montgomery αποφάνθηκε ρητά ότι οι μικρές επιχειρήσεις δεν πρέπει να φοβούνται τα μεγάλα δεδομένα. Η συμβουλή του για να ξεκινήσουν είναι να κάνουν αυτό που κάνουν και οι μεγάλες επιχειρήσεις δηλαδή να έχουν γνώση του προβλήματος που προσπαθούν να λύσουν. Οι μικρές επιχειρήσεις έχουν ένα πλεονέκτημα ότι μπορούν πιθανόν να ψάχνουν σε ένα μικρότερο εύρος queries και να εστιάσουν σε συγκεκριμένα προβλήματα. Όμως, πριν να γίνεις φοβερός σε κάτι, θα πρέπει πρώτα να γίνεις καλός. Έτσι, ξεκινώντας ως μια μικρή επιχείρηση δεν είναι ένα μειονέκτημα.

Ο σύμβουλος δεδομένων Bernard Marr προώθησε αυτή την έννοια στο Business Standard νωρίτερα αυτό το μήνα, σημειώνοντας, "Με πολλούς τρόπους, τα Big Data είναι κατάλληλα για μικρές επιχειρήσεις με τρόπους που ποτέ δεν ήταν για τις μεγάλες επιχειρήσεις - ακόμα και οι πιο ισχυρές ιδέες είναι άνευ αξίας αν η επιχείρησή σας δεν είναι αρκετά ευέλικτη για να ενεργήσει πάνω τους σε μια έγκαιρη στιγμή. Οι μικρές επιχειρήσεις έχουν το πλεονέκτημα της ευελιξίας, καθιστώντας τες απολύτως κατάλληλες να δράσουν σε ιδέες βασισμένες σε δεδομένα, με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα".

Επίσης, μέσα στον τελευταίο μήνα, ο σύμβουλος Kevin Tully, γράφοντας στο Smart Data Collective, προσφέρει κάποια καλά νέα για τις μικρές επιχειρήσεις και για μεγάλα δεδομένα: «Είτε το πιστεύετε είτε όχι, εάν η εταιρεία σας έχει λειτουργήσει για ένα χρόνο ή περισσότερο, είναι πιθανό να έχετε έναν τόνο "Big Data" να κάθεται στα αρχεία της εταιρείας σας. Εάν έχετε την παρακολούθηση των πωλήσεων σας σε ένα σύστημα κάποιου είδους (excel, QuickBooks, κλπ), τότε έχετε μια εξαιρετική σειρά από στατιστικά στοιχεία των πωλήσεων για να τα συνδυάσετε με άλλες πληροφορίες στα εργαλεία σας."

Ο Marr σημείωσε επίσης, ένα άλλο πλεονέκτημα για τις μικρές επιχειρήσεις που σχετίζονται με τα Big Data: "Τεράστια σύνολα δεδομένων για τα πάντα, από τα δημογραφικά στοιχεία μέχρι τις καιρικές συνθήκες και τις συνήθειες των καταναλωτικών δαπανών είναι ελεύθερα διαθέσιμα στο διαδίκτυο - εάν ξέρετε πού να κοιτάξετε. Πλέον, τα βασικά εργαλεία για να βγάλουμε νόημα από τα δεδομένα είναι επίσης δωρεάν και γίνεται όλο και πιο απλό για οποιονδήποτε θέλει να τα χρησιμοποιήσει".

Αυτό υποστηρίζει μια δήλωση που έκανε πριν από λίγες εβδομάδες για το αυξημένο ενδιαφέρον για τα μεγάλα δεδομένα και το cloud, και ο Marr επεκτάθηκε σε αυτό σε ένα άρθρο του Forbes τον περασμένο μήνα με τίτλο: “ Τα Big Data ως υπηρεσία” λέγοντας "Αυτή τη στιγμή, το BDaaS είναι ένας κάπως νεφελώδης όρος που συχνά χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα ευρύ φάσμα της εξωτερικής ανάθεσης των διαφόρων λειτουργιών Big Data στο cloud. Αυτό μπορεί να κυμανθεί από την παροχή των δεδομένων, με την παροχή των αναλυτικών εργαλείων τα οποία εξετάζουν τα δεδομένα (συνήθως μέσω ενός tablet ή μέσω πίνακα ελέγχου) για τη διενέργεια της πραγματικής ανάλυσης και την παροχή αποτελεσμάτων".

Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει ότι οι μικρές επιχειρήσεις έχουν πρόσβαση σε μεγάλα δεδομένα με τον ίδιο τρόπο που έχουν πρόσβαση σε μεγάλες υποδομές μέσω του Amazon AWS, της Microsoft Azure, ή οποιοδήποτε άλλο φορέα IaaS. Με τον ίδιο τρόπο μπορούν τώρα να “νοικιάσουν” υπολογιστική ισχύ, για να εκμεταλλευτούν τα δεδομένα τους και να μην τους εμποδίζει το μέγεθος της επιχείρησης τους. Σύμφωνα με το άρθρο της Business News Daily, μπορούν να αρχίσουν με το Google Analytics και να προχωρήσουν σε άλλους παρόχους επιχειρηματικής ευφυΐας. Υπάρχει επίσης μια σειρά από πηγές του δημόσιου τομέα, τις οποίες χρησιμοποίησε ο επιστήμονας δεδομένων Ben Wellington νωρίτερα αυτό το χρόνο για να βρει τη χειρότερη θέση στάθμευσης στην πόλη της Νέας Υόρκης.

Δεν είναι ποτέ πολύ νωρίς για τις μικρές επιχειρήσεις να αρχίσουν να σκέφτονται σε μεγάλη κλίμακα.

Πηγή: forbes.com