16 Δεκέμβριος 2017

Case Study BaaS

Πλατφόρμα επιβράβευσης χρηστών στο Facebook από την BaaS
για λογαριασμό του City Unity College

Πρόσφατα η BaaS ανέλαβε την προώθηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του City Unity College, με κύριο στόχο να καταστήσει το brand ευρύτερα γνωστό στο νεανικό κοινό του Facebook. Ακολούθησε έρευνα στα social media (SM monitoring με το εργαλείο SDL SM2), η οποία έφερε στο φως σημαντικά στοιχεία.

Αρχικά έδειξε ότι το brand είχε μικρή προσέλευση νεών χρηστών. Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε ότι οι φίλοι της σελίδας στο Facebook αλλά και σε άλλα μέσα δεν αλληλεπιδρούσαν με το brand (engagement), παρόλο που το City Unity College είναι ένα από τα γνωστότερα κολέγια στην Ελλάδα. Με βάση την έρευνα, η BaaS πρότεινε μια σειρά από ενέργειες με στόχο να ενεργοποιηθούν οι υπάρχοντες ‘φίλοι’, αλλά και να γνωρίσουν το κολέγιο νέοι χρήστες.

Μια από αυτές τις ενέργειες ήταν και η δημιουργία ενός προγράμματος επιβράβευσης, το CityU Rewards, το οποίο θα είχε διάρκεια, με στόχο να συνεχιστεί και μετά την λήξη της ειδικής καμπάνιας ενημέρωσης. To concept αφορούσε τη δημιουργία ‘πιστών φίλων’ που θα επισκέπτονται τη σελίδα καθημερινά και οι οποίοι θα αναλάβουν συγχρόνως ρόλο ‘πρεσβευτή’ για την προσέλκυση νέων φίλων. Προϋπόθεση για την επιτυχία της εφαρμογής ήταν να μην χρησιμοποιηθούν ως δώρα υλικά αγαθά, τα οποία αποπροσανατολίζουν τον επισκέπτη από τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα του brand City Unity College.

Η λειτουργία του CityU Rewards βασίζεται στο ότι οι χρήστες, εκτελώντας κάποιες ενέργειες, συγκεντρώνουν πόντους και ειδικά badges, με τα οποία στη συνέχεια κερδίζουν ως δώρα υποτροφίες από 10% έως 100%. Μερικές από τις απαιτούμενες ενέργειες είναι να κάνουν share, να μοιράζονται δηλαδή τα επιτεύγματά τους (badges, υποτροφίες κλπ.) με τους φίλους τους ή να στέλνουν requests (αιτήματα συμμετοχής στο διαγωνισμό) σε φίλους. Σε αυτή την περίπτωση κερδίζουν πόντους και οι φίλοι!

Με την παραπάνω λογική δημιουργήθηκε μια έξαρση από shares που αφορούσαν το κολέγιο, ενώ η έκθεση του brand έφτασε τουλάχιστον στο 1εκ. χρήστες.

Το αποτέλεσμα στη σελίδα του Facebook ήταν ότι ενεργοποιήθηκαν και ασχολήθηκαν με το brand (talking about this ) τουλάχιστον οι μισοί χρήστες από αυτούς που είχαν κάνει Like στη σελίδα από την έναρξη της λειτουργίας της. Αυτή τη στιγμή οι χρήστες της εφαρμογής έχουν φτάσει σχεδόν τους 2.000. Επίσης, περίπου 100 χρήστες έχουν κερδίσει υποτροφίες από 10% έως 50%, καθώς και μια 100%, με αποτέλεσμα να εγγραφούν στο κολέγιο.

Το CityU Rewards λοιπόν, πέτυχε σίγουρα τους σημαντικότερους στόχους που είχαν τεθεί: την ενεργοποίηση των χρηστών, τη ραγδαία αύξηση της έκθεσης του brand και εν τέλει απτά αποτελέσματα, δηλαδή την εγγραφή νέων σπουδαστών.

Το CityU rewards όμως δεν σταματάει εκεί, διότι είναι μια πλατφόρμα. Αυτό σημαίνει ότι όλα τα στοιχεία του είναι παραμετρικά και σε κάθε στιγμή μπορεί να εμφανίσει νέα δώρα στους χρήστες και να τους ενεργοποιήσει ακόμα περισσότερο.

Το rewarding concept είναι ένας πολύ αξιόλογος τρόπος για προσέλκυση φίλων και δημιουργία πιστών πελατών. Στο Facebook και ειδικότερα στην Ελλάδα, αυτό το concept δεν έχει διαδοθεί ιδιαίτερα. Ο κυριότερος λόγος είναι ότι μέχρι πρόσφατα στόχος της εκάστοτε καμπάνιας ήταν μόνο η αύξηση των likes, όμως αποδείχθηκε ότι αυτό δεν ήταν αρκετό. Επιτυχημένη καμπάνια είναι στην πραγματικότητα αυτή που τα αποτελέσματά της αντέχουν στον χρόνο, ακόμα και μετά την ολοκλήρωσή της, έχοντας εξασφαλίσει μια μακροχρόνια σχέση με το κοινό. Στόχος λοιπόν είναι η δημιουργία πιστών πελατών που θα συνεχίσουν να αλληλεπιδρούν με το brand, θα είναι ‘πρεσβευτές’ του και στο μέλλον, εφόσον βέβαια το brand συνεχίζει να παρέχει αξιόλογες υπηρεσίες και να τις αναδεικνύει με εξίσου αξιόλογο online περιεχόμενο.

Η BaaS σκοπεύει να εξελίξει ακόμη περισσότερο αυτή την πλατφόρμα. Επόμενος στόχος μας είναι η σύνδεση του ‘online κόσμου’ με τον φυσικό κόσμο στον τομέα του rewarding.



URL εφαρμογής: http://www.facebook.com/CityUnityCollege/app_412416785462217



Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με την BaaS.
http://www.facebook.com/BaaS.gr