16 Δεκέμβριος 2017

Νέα εργαλεία ανάλυσης δεδομένων δίνουν πλεονέκτημα στους χρήστες έναντι των λοιπών επιχειρήσεων.

Όπως πολλές επιχειρήσεις, η Modern Markteting Concepts Inc. δεν είναι καινούρια στον τομέα του business intellingence και analytics . O Brian Tvenstrup, διευθύνων σύμβουλος στον τομέα των analytics της MMC, δήλωσε ότι το τμήμα του marketing της εταιρείας έχει χρησιμοποιήσει BI και τα εργαλεία ανάλυσης δεδομένων από τη SAS και τη μονάδα SPSS της IBM για χρόνια.

 

Όμως, η εταιρεία οδηγήθηκε να εφαρμόσει μια επιφάνεια εργασίας που βασίζεται στην εξόρυξη δεδομένων και στο λογισμικό predictive analytics από RapidMiner Inc το 2012. Από τότε, o Tvenstrup αναφέρει ότι οι αποφάσεις που βασίζονται στην ανάλυση δεδομένων έχουν γίνει μεγάλο μέρος της επιχειρηματικής της λειτουργίας. Πέρυσι, η εταιρεία επεκτάθηκε σε server-based προσφορά της RapidMiner, η οποία μπορεί να φιλοξενήσει περισσότερους τελικούς χρήστες, και σχεδιάζει να αναπτύξει BI αναφορές για τον πωλητή.

Ο Tvenstrup αναφέρει ότι η λειτουργικότητα των analytics που προσφέρει η RapidMiner επέτρεψε στην MMC να αρχίσει να αναλύει αδόμητα δεδομένα κειμένου από τις σημειώσεις του τηλεφωνικού κέντρου και τα σχόλια των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης. Ο ίδιος αναμένει ότι θα χρησιμοποιήσουν αυτή την ικανότητα για να εντοπίσουν καλύτερα τις ευκαιρίες cross-selling για τους πελάτες της εταιρείας. "Δεν έχουμε μέχρι τώρα καταφέρει να κάνουμε κάτι με αυτά τα [αδόμητα] δεδομένα, αλλά τώρα είμαστε σε θέση να εξάγουμε το συναίσθημα του πελάτη», είπε.


Η MMC έχει παρατηρήσει επίσης και άλλα οφέλη από την υιοθέτηση των νέων εργαλείων ανάλυσης. Σύμφωνα με την Tvenstrup, η RapidMiner έχει περισσότερο γραφική επαφή με τον χρήστη και απαιτεί λιγότερο γραμμικές εντολές κωδικοποίησης από ότι άλλα λογισμικά. Επίσης, ανέφερε  ότι έχει καταστήσει ευκολότερο για τους εμπόρους να εξορύξουν οι ίδιοι δεδομένα, το οποίο έχει επιταχύνει τη διαδικασία του να αποκτήσει τις γνώσεις των δεδομένων. Επιπλέον, είναι τώρα ευκολότερο να αναπαράγουν μοντέλα πρόβλεψης από τον έναν πελάτη στον άλλο, το οποίο έχει οδηγήσει σε περαιτέρω βελτίωση της αποτελεσματικότητας.

Η  τιμή των analytics πρέπει να είναι η σωστή.


Ο Tvenstrup αναφέρει ότι τα νεότερα προϊόντα από μεγάλους προμηθευτές analytics, όπως η IBM και η SAS θα μπορούσαν  να είναι πιο φιλικά προς των χρήστη που δεν είναι ΙΤ-εργαζόμενος από εκείνα που προσέφεραν στο παρελθόν. Όμως πρόσθεσε ότι αυτά τα εργαλεία μπορεί να είναι ακριβά, ανάλογα με το πόσες μονάδες ο πελάτης επιθυμεί να αγοράσει και πόσα οι τελικοί χρήστες χρειάζεται να χρησιμοποιήσουν το λογισμικό.


«Το δίλημμα είναι ότι δεν μπορείς να έχεις και το εύρος της λειτουργικότητας και την επαφή της  ροής εργασιών σε μία τιμή που να είναι συγκρίσιμη [με αυτό που οι πωλητές όπως η RapidMiner χρεώνουν]», είπε. «Με την πάροδο του χρόνου, απλά θα απογοητευτώ με την πολυπλοκότητα αυτών των εργαλείων."


Η απογοήτευση είναι αυτό που οδήγησε τον Tvenstrup, ο οποίος ήταν ο κύριος υπεύθυνος για την απόφαση αγοράς, να επιλέξει το λογισμικό RapidMiner . Με την επιτυχία του έργου μέχρι σήμερα, είπε ότι σχεδιάζει να επεκτείνει σταδιακά τις αιτήσεις analytics σε όλα τα τμήματα των επιχειρήσεων της MMC το 2014.


Εταιρείες μάρκετινγκ και διαφήμισης είναι μεταξύ των κορυφαίων χρηστών των εργαλείων ανάλυσης δεδομένων, αλλά δεν είναι μόνοι. Οδηγούμενοι  εν μέρει από την ευρύτερη διαθεσιμότητα των πιο προσιτών και πιο εύκολων στη χρήση εργαλείων, οργανώσεις σε πολλές άλλες βιομηχανίες που παραδοσιακά δεν έδιναν σημασία σε μεγάλο βαθμό στα δεδομένα τώρα η ανάλυση των δεδομένων αποτελεί βασική συνιστώσα στη λήψη αποφάσεων.


Για παράδειγμα, αναφορές analytics και BI έχουν βοηθήσει την Logistic Specialties Inc, εταιρεία διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας με έδρα στο Layton της  Γιούτα,σ τον εξορθολογισμό της διαδικασίας της σύμβασης-προσφοράς της  και στη λήψη καλύτερων αποφάσεων για τις  θέσεις εργασίας και με ποιους υπεργολάβους να συνεργαστούν, δήλωσε ο Mark de Amici , επικεφαλής αξιωματικός πληροφοριών του LSI.


Η εταιρεία κάνει πολλή δουλειά για την κυβέρνηση των ΗΠΑ για την προμήθεια και τη διανομή μηχανικών εργαλείων, όπως σύστημα προσγείωσης του αεροπλάνου. Χρησιμοποιεί analytics, dashboarding και οπτικοποίηση δεδομένων του συστήματος που βασίζεται σε λογισμικό της Logi Analytics για να συντονίσουν τις σημειώσεις μηχανικής, να παρακολουθήσουν μέρος της ιστορίας και να στοχεύσουν στην ικανότητά πωλητών να παραδίδουν προϊόντα στην ώρα τους και βάσει του προϋπολογισμού. Ενώ ο de Amici είπε ότι το έργο ξεκίνησε αρχικά το 2010 ως ένα μέσο για την οργάνωση πληροφοριών σε μια βάση δεδομένων και να κάνουν κάποιες βασικές απεικονίσεις δεδομένων,  γρήγορα συνειδητοποίησε ότι το λογισμικό είχε μεγαλύτερες δυνατότητες.


Όταν η LSI ετοιμάζει προσφορές για τις νέες συμβάσεις, φαίνεται ότι το σύστημα analytics βοηθάει στην ανάπτυξη της τιμολόγησης και στο χρονοδιάγραμμα πληροφοριών. "Καθώς περνούσε ο καιρός και αυτά τα δεδομένα ήταν εξευγενισμένα, οι παράγοντες κινδύνου μας βελτιώθηκαν και πήραμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα από τους ανταγωνιστές μας", δήλωσε ο de Amici. Πρόσθεσε ότι οι δυνατότητες ανάλυσης έχουν βοηθήσει την LSI να μειώσει το συνολικό απαιτούμενο χρόνο για το project περίπου 50% - ένα μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την εταιρεία.