16 Δεκέμβριος 2017

Η σημασία των Analytics στον αθλητισμό.

Ο κόσμος του αθλητισμού αγαπά τα στατιστικά. Στην πραγματικότητα, υπάρχει ένα αυξανόμενο κίνημα σε διάφορα επαγγελματικά πρωταθλήματα να κάνουν τις τεχνικές με analytics δεδομένων,  μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας λήψης αποφάσεων. Ο κόσμος των επιχειρήσεων θα μπορούσε να μάθει  πολλά από επαγγελματικές αθλητικές ομάδες και από τα πρωταθλήματα καθώς κινούνται για να αγκαλιάσουν  τις αποφάσεις που βασίζονται σε δεδομένα.

 

 

Μιλώντας στη Συνέδριο  του MIT Sports Analytics στη Βοστώνη, ο Bryan Colangelo, πρώην πρόεδρος και γενικός διευθυντής των Τορόντο Ράπτορς του ΝΒΑ, σχολίασε τις δηλώσεις που γίνονται συχνά από τις επιχειρήσεις που έχουν αρχίσει να υιοθετούν τα data analytics. Ειδικότερα, αναφέρει ότι «να βρεις υπεύθυνους να εμπιστεύονται και να χρησιμοποιούν προτάσεις των analytical υπηρεσιών μπορεί να είναι πολύ δύσκολο».

 

«Το σημαντικότερο που έμαθα είναι ότι όσο σημαντικά είναι τα νέα εργαλεία, μπορεί να είναι πολύ παραγωγικά  για σας, αλλά μπορεί να είναι εξίσου καταστροφικά  αν δεν ανακοινωθούν ή γίνει η επικοινωνία τους με το σωστό τρόπο», δήλωσε ο Colangel.

Αναφέρει ότι οι ευκαιρίες που προσφέρουν τα analytics θα καταστούν σαφέστερες τα επόμενα χρόνια, και οι ομάδες θα κινηθούν  επιθετικά στην πρόσληψη περισσότερων data επιστημόνων. Τελικά, αυτές οι τάσεις θα βοηθήσουν να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ των αναλυτών και των φορέων λήψης αποφάσεων. Αλλά για την ώρα, οι οργανισμοί πρέπει να σκεφτούν προσεκτικά σχετικά με το πώς πρόκειται να ενσωματώσουν τα αναλυτικά πορίσματά τους σε πράξεις.


Η ποιότητα των δεδομένων είναι ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους οι ιθύνοντες μπορεί να εμπιστευτούν τα εργαλεία ανάλυσης δεδομένων. Ο Stan Van Gundy, ο οποίος προπονούσε πρόσφατα την ομάδα του NBA Ορλάντο Μάτζικ το 2012, είπε ότι ποτέ δεν ένιωσε αυτοπεποίθηση ότι το  προσωπικό του κατέγραφε σωστά πληροφορίες. Αυτό κατέστησε δύσκολο για αυτόν να εμπιστεύονται τις συστάσεις τους.


Για παράδειγμα, αναφέρει ότι  το προσωπικό του θα καταγράφει τον αριθμό των φορών που οι αντίπαλες ομάδες θα τρέξουν ορισμένα παιχνίδια εναντίον της ομάδας του. Το προσωπικό θα παρακολουθεί επίσης ποιοι παίκτες συμμετείχαν στην υπεράσπιση σε αυτά τα παιχνίδια για να καθορίσει ποιοι παίκτες ήταν καλύτεροι  δεδομένης της κατάστασης. Ωστόσο, μετά από συνεδρίαση με την βίντεο-ομάδα του μια μέρα, παρατήρησε ότι κατηγοριοποιούν τα παιχνίδια με διαφορετικό τρόπο από ότι θα το έκανε ο ίδιος.


«Δεν εμπιστεύομαι τα περισσότερα δεδομένα", δήλωσε ο Van Gundy. «Δεν ξέρω ποιος  καταγράφει αυτά τα πράγματα. Πολλά από τα analytics μπορεί να είναι πραγματικά χρήσιμα, αλλά αν χρησιμοποιούνται σαν να ήταν ταινία, κάνεις ένα μεγάλο λάθος."


Η ενασχόληση με ανόμοιες πηγές δεδομένων είναι μια άλλη πρόκληση. Ο Oscar Fernandez, διευθυντής της ανάπτυξης εφαρμογών και επιχειρηματικών πληροφοριών για την Major Baseball League, δήλωσε ότι η οργάνωσή του γνώριζε πάνα ότι είναι πλούσια σε δεδομένα. Τώρα αρχίζουμε να προβληματιζόμαστε με το πώς να τα αξιοποιήσουμε.

Το πρωτάθλημα σήμερα λειτουργεί με μια βάση δεδομένων με πληροφορίες σχετικά με τους παίκτες, το οποίο περιλαμβάνει το σύνολο των στατιστικών στοιχείων  για ολόκληρη την καριέρα των παικτών, πληροφορίες για συναλλαγές στις οποίες οι  παίκτες έχουν συμμετάσχει και προσωπικές πληροφορίες για τους παίκτες. Το πρωτάθλημα έχει αρχίσει να ενσωματώνει το βίντεο και τα news feeds σε αυτή τη βάση δεδομένων. Ο στόχος είναι να το παραδώσει σε ομάδες για να βοηθήσει στη διαδικασία scouting δίνοντας όσο το δυνατόν περισσότερα στατιστικά . Αλλά, προς το παρόν, το πρωτάθλημα δεν έχει αναπτύξει τη σωστή απεικόνιση που μπορεί να φέρει όλα αυτά τα διαφορετικά είδη δεδομένων μαζί άψογα.


Με πιο τρόπο οι ομάδες και τα πρωταθλήματα επιλύουν αυτές τις data προκλήσεις; Ο Steve Phelps, εκτελεστικός αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος μάρκετινγκ στη NASCAR, αναφέρει πως το να αποκτήσεις εκτελεστική ηγεσία σε συνδυασμό με data-driven αποφάσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Επίσης, συμβουλεύει πως είναι καλό να ξεκινήσεις με μια εύκολη νίκη. Όταν ένας οργανισμός είναι σε θέση να εφαρμόσει γρήγορα  ένα σύστημα ανάλυσης που παρέχει σχετικές και αξιόπιστες πληροφορίες, είναι πιο πιθανό να το υιοθετήσει και το σύνολο της ομάδας. Ένας τρόπος για να γίνει αυτό είναι αρχίζοντας με ένα μικρότερο έργο που είναι ευκολότερο να πραγματοποιηθεί.


Ο Chris Granger, ο πρόεδρος της Σακραμέντο Μπάσκετ Holdings, η οποία κατέχει to ΝΒΑ’s King, ανέφερε ότι είναι σημαντικό να γνωρίζουμε το πρόβλημα που προσπαθούμε να λύσουμε με τις analytics τεχνικές και στη συνέχεια να οργανώσουμε ή να αποκτήσουμε  πρόσβαση στα δεδομένα που είναι σχετικά με αυτό το πρόβλημα. Για παράδειγμα, είπε πως τα analytics εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά στην οργάνωσή του στο πρόβλημα του marketing του εισιτηρίου. Μάλιστα επεσήμανε ότι η ομάδα είχε ένα καλό σύνολο των ποιοτικών δεδομένων, η οποία έκανε τη λύση σαφή και κράτησε το πεδίο εφαρμογής της διαχειρίσιμο.


«Πρέπει να γνωρίζεις τι προσπαθείς να επιλύσεις», αναφέρει ο Granger.