16 Δεκέμβριος 2017

Ford Motor Company

Case Study Ford Motor Company

Tο case study αναφέρεται στην αυτοκινητοβιομηχανία Ford Co. και το πώς κατάφερε να πραγματοποιήσει κέρδη ύστερα από τέσσερα χρόνια συνεχών ζημιών. Δείτε τους τρόπους που ακολούθησε η εταιρία προκειμένου να παραμένει ανταγωνιστική.

 

Για δεκαετίες η Ford, όπως και όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, βασίστηκε σε εκτενείς αναλύσεις αγοράς και έρευνες προκειμένου να κατανοήσει τις επιθυμίες των οδηγών. Ωστόσο, αυτό δεν δίνει πάντα μια ολοκληρωμένη εικόνα, επειδή τα δεδομένα από τέτοιου είδους έρευνες πρέπει αρχικά να τυποποιηθούν, προκειμένου να πραγματοποιηθούν συγκρίσεις. Σύμφωνα με τον Mike Cavaretta, ένα καλό πράγμα με τα social media είναι ότι οι άνθρωποι όχι απλά μιλούν αλλά συγχρόνως αναλύουν τις απόψεις τους πάνω σε ορισμένα θέματα. Όταν η Ford ξεκίνησε την παρακολούθηση των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης για να μάθει το πώς έβρισκαν οι άνθρωποι τη δυνατότητα που παρείχε το 3 –blink, το οποίο χρησιμοποιείται στη σηματοδότηση όταν πραγματοποιείται αλλαγής λωρίδας, η εταιρεία έμαθε πολλά περισσότερα για τα σήματα τέτοιου τύπου από ό,τι πιο πριν.

 

Το να προσφέρονται σ’ ένα αυτοκίνητο τα χαρακτηριστικά που θέλουν οι οδηγοί είναι σίγουρα σημαντικό πράγμα. Όμως, διασφαλίζοντας ότι οι αντιπρόσωποι της εταιρίας έχουν τα αυτοκίνητα με τα χαρακτηριστικά αυτά σε ετοιμότητα προς πώληση, είναι ένα πολύ κρίσιμο στοιχείο προκειμένου να επιτευχθεί κέρδος. Η Ford θα πρέπει να αποστείλει το κατάλληλο όχημα, με το σωστό κινητήρα και με εκείνα τα χαρακτηριστικά στις σωστές αντιπροσωπείες. Για να το επιτύχει αυτό η Ford ενσωματώνει και αναλύει διάφορα δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων των δεδομένων σχετικά με το τι έχει ήδη κατασκευαστεί και πωληθεί, σχετικά με το τι έχει πουληθεί από το απόθεμα της κατά τη χρονική στιγμή της προώθησης, καθώς και στοιχεία σχετικά με το τι είναι αυτό που ψάχνουν οι πελάτες στις ιστοσελίδες της εταιρείας.

 

Αυτά τα δεδομένα στη συνέχεια, σε συνδυασμό με τα οικονομικά δεδομένα, χρησιμοποιούνται για να προβλέψουν τις πωλήσεις των οχημάτων σε σχέση με άλλες πληροφορίες όπως το χτίσιμο σπιτιών και τα ποσοστά ανεργίας. Το σύστημα που χρησιμοποιείται για την επίτευξη των ανωτέρω, είναι γνωστό ως Smart Inventory Management System, ή SIMS. Τα δεδομένα που χρησιμοποιούνται στα Analytics, παίζουν σημαντικότατο ρόλο στη διαδικασία λήψης ακόμη καλύτερων αποφάσεων όσων αφορά για νέες τεχνολογίες οχημάτων και καυσίμων.

 

Σύμφωνα με τον Wallington, για το όχημα του μέλλοντος δεν χρησιμοποιείται μονάχα μια συγκεκριμένη τεχνολογία. Γι αυτό το λόγο, η Ford έχει υιοθετήσει μια συγκεκριμένη στρατηγική που περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός χαρτοφυλακίου με βιώσιμες τεχνολογίες και επιλογές καυσίμων. Με τον τρόπο αυτό, η Ford έχει δημιουργήσει μια σειρά από οχήματα με εναλλακτικές επιλογές καυσίμων, όπως με κινητήρες βενζίνης, ντίζελ, υβριδικά, plug- in υβριδικών οχημάτων, ηλεκτρικά οχήματα καθώς και οχήματα εναλλακτικού καυσίμου. Οι πελάτες με τα χρήματα τους στην ουσία ψηφίζουν τα οχήματα που προτιμούν να χρησιμοποιούν και είναι αυτά τα οχήματα που τελικά μένουν στην αγορά. Πρόκειται για μια στρατηγική υψηλού επιπέδου. Σύμφωνα με αναλυτές,, όταν μια βιομηχανία φτάνει στο να παράγει οχήματα με διαφορετικά επίπεδα οροφής, διαφορετικούς εσωτερικούς χώρους, διαφορετικές ζάντες και ούτω καθεξής, είναι σε θέση πλέον να προσφέρει ένα μεγάλο συνδυασμό χαρακτηριστικών. Ωστόσο όμως, οι πελάτες κουράζονται από αυτό το μεγάλο εύρος επιλογών. Η Ford θέλει να κάνει τις επιθυμίες των πελατών να συνάδουν με τη παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού που έχει στη κατοχή της, καταλήγοντας με αυτό το τρόπο στη κατασκευή εκείνων των αυτοκινήτων που επιθυμούν οι περισσότεροι πελάτες τη συγκεκριμένη περίοδο.

 

Η Ford μπορεί να τρέξει προγράμματα με καλύτερους αλγόριθμους τώρα σε σχέση με αυτούς που μπορούσε να κάνει το 2007, αλλά θα χρειαζόντουσαν δύο με τρεις εβδομάδες, ενώ οι συναρμολογητές απαιτούν απαντήσεις σε 20 λεπτά το περισσότερο. Σήμερα, η Ford μπορεί να το κάνει αυτό μέσα σε δύο λεπτά.

 

Το κλειδί για ένα επιτυχημένο έργο είναι η σταθερότητα των δεδομένων. Αυτός είναι και ο λόγος που η Ford πάντα ψάχνει για μια σταθερή πηγή εξόρυξης δεδομένων και εξετάζει να βρει σε ποιο βαθμό μπορεί να αναμένει να συνεχίσει να έχει αυτά τα δεδομένα. Όλα τα αυτοκίνητα της Ford είναι εξοπλισμένα με ένα ενσωματωμένο μόντεμ, όπου οι πελάτες μπορούν να επιτρέπουν τη ροή δεδομένων με το κατασκευαστή τους μέσω μιας opt –in βάσης σχετικά με την απόδοση του οχήματος. Με τον τρόπο αυτό, η εταιρεία συγκεντρώνει τα δεδομένα κάθε φορά που ο πελάτης συνδέεται. Η Ford ξέρει από πού συνδέεται ο πελάτης, πόσα μίλια οδήγησε καταναλώνοντας αέριο ή ηλεκτρικό ρεύμα, πόσο συχνά συνδέεται και τέλος πόσο συχνά πραγματοποιεί ταξίδια.

 

Αυτό βοηθάει αρκετά την εταιρία στο να διαμορφώσει τη μελλοντική της γραμμή παραγωγής προϊόντων. Τη διαμόρφωση της γραμμής αυτής έρχεται να συμπληρώσουν και τα υπόλοιπα δεδομένα που πηγάζουν από ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Όταν η Ford γνωρίζει πώς χρησιμοποιούν οι πελάτες τα οχήματα της και ποια είναι η άποψή τους γι' αυτά, τότε είναι σε θέση να εξετάσουν τις επιχειρηματικές διαδικασίες τους. Επιπρόσθετα, η Ford παρέχει στους οδηγούς μια προσαρμοσμένη μηνιαία έκθεση σχετικά με τη χρήση του οχήματος αλλά και τις επιδόσεις του.

 

Το Ίντερνετ των πραγμάτων επιτρέπει το συνδυασμό όλων των δεδομένων, εσωτερικών, εξωτερικών αλλά και του οχήματος, παρέχοντας έτσι νέες υπηρεσίες. Θα ήταν συνετό να πούμε πως το όχημα θα μπορούσε να αποτελεί μια κινητή πλατφόρμα με αισθητήρες, η οποία συνδέεται με τους αισθητήρες που υπάρχουν στους δρόμους ή στα φώτα των δρόμων, ώστε να παρακολουθούνται οι κυκλοφοριακές συνθήκες, οι καιρικές συνθήκες και η χρήση της ενέργειας. Στη συνέχεια, το όχημα θα μπορούσε να λαμβάνει πληροφορίες και να αλλάζει η συμπεριφορά του. Η δυνατότητά του να λαμβάνονται τέτοιες πληροφορίες από τους αισθητήρες που υπάρχουν στο ευρύτερο περιβάλλον και στη συνέχεια να επιτυγχάνεται η τροποποίηση του οχήματος ή η βελτιστοποίηση των επιχειρηματικών διαδικασιών αποτελεί το πραγματικό κλειδί.

 

Κρατήστε στο μυαλό σας:

Τα δεδομένα που χρησιμοποιούνται στα Analytics και οι πληροφορίες που προέρχονται από τα γεωγραφικά φίλτρα επιτρέπουν στην εταιρεία να δημιουργήσουν διαφημιστικές εκστρατείες εστιασμένες σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές.

Η χρήση δημογραφικών στοιχείων βοηθά καλύτερα στη κατανόηση του κοινού αλλά και στη κατηγοριοποίηση τους. Τα δεδομένα που προκύπτουν από την επιλογή αναζήτησης στο site της, βοηθά στη κατανόηση για το τι ψάχνουν οι πελάτες όσο βρίσκονται σε αυτό, αλλά και στον εντοπισμό των χαμένων ευκαιριών τοποθέτησης προϊόντων ή το που θα πρέπει να βρίσκονται στο site προϊόντα που παρουσιάζουν χαμηλή κινητικότητα.

Το περιεχόμενο (κείμενο, εικόνες, έκκληση για δράση στοιχεία, κλπ) στη σελίδα της Ford πρέπει να είναι τελειοποιημένο, ώστε να μειώνεται το ποσοστό εγκατάλειψης και να αυξάνεται η κινητικότητα.

Σελίδες με υψηλά ποσοστά εγκατάλειψης μπορεί να υποδεικνύουν προβλήματα με τις πληροφορίες, στη διάταξη ή στις επιλογές. Τα ποσοστά εγκατάλειψης μιας σελίδας χρησιμοποιούνται ως αρχική ένδειξη προβλήματος. Ένα conversion funnel μπορεί να βοηθήσει να καταλάβουμε από πού έχουμε χάσει τους πελάτες μας.